name | autoweek.cz

Toyota Camry se vrací do Evropy
25.06.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Škoda Superb bude mít nového soupeře. Po 14 letech Toyota vrací do Evropy model Camry, který přijde jen s hybridním pohonem. Nahradí model Avensis s cílem udržet zastoupení v segmentu střední a vyšší střední třídy. Prodej odstartuje v prvním čtvrtletí 2019.
Nové Camry je osmou generací modelu od jeho uvedení na trh v roce 1982. Prodává se ve více než 100 zemích celého světa a jeho celkový prodej již překročil 19 milionů kusů. S ročním prodejem přes 700 000 vozů je Camry nejprodávanějším sedanem střední třídy na světě. Mimořádně úspěšný je tento model zejména v USA, kde se pravidelně umisťuje na jedné ze dvou nejvyšších příček prodejnosti osobních aut a reprezentuje Toyotu i v závodech NASCAR.
V Evropě Camry nahradí model Avensis. Ten je sice mimořádně úspěšný u soukromé klientely, ale nikdy se mu nepodařilo prorazit ve fleetovém prodeji, který je v tomto segmentu nejdůležitější.
Osmý hybrid v Evropě
Nová Toyota Camry bude v Evropě dostupná jen s hybridním pohonem. Ten kombinuje zážehový čtyřválec 2,5 l s elektromotorem, elektronicky řízenou převodovkou e-CVT a nikl-metalovými akumulátory. Kombinovaný výkon evropské verze zatím nebyl zveřejněn, ale americká má při odlišných emisních standardech 155 kW (211 k). Camry tak rozšiřuje evropskou nabídku hybridních vozů Toyota na osm modelů.
Nejnovější generace Camry využívá výhody konstrukční platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), kterou už používají i nové generace modelů Prius a C-HR. Ta garantuje významné zvýšení tuhosti nosné struktury při jen minimálním zvýšení hmotnosti vozu. Motor je samozřejmě uložen vpředu napříč a pohání přední kola.
Prostorný interiér
Karoserie se sportovním charakterem má kabinu s prodlouženou linií střechy a celkově sportovní vzhled. Dlouhý rozvorem náprav 2820 mm při celkové délce 4880 mm vytváří velký prostor pro cestující a solidní zavazadlový prostor s objemem 524 l. V interiéru je 8“ displej infotainmentu a řidič má k dispozici i projekční head-up displej.
Nová Toyota Camry Hybrid se v Evropě začne prodávat v průběhu prvního čtvrtletí 2019. Toyota Camry je globální model, který se vyrábí v USA, Japonsku, Číně, Indii, Malajsii, Rusku, na Tchaj-wanu a v Thajsku. Odkud se bude dovážet evropská verze zatím není neznámo.
Prodej vozů střední třídy v Evropě (bez vozů prémiových značek)
V Evropě Camry nahradí model Avensis. Ten je sice mimořádně úspěšný u soukromé klientely, ale nikdy se mu nepodařilo prorazit ve fleetovém prodeji, který je v tomto segmentu nejdůležitější.
Osmý hybrid v Evropě
Nová Toyota Camry bude v Evropě dostupná jen s hybridním pohonem. Ten kombinuje zážehový čtyřválec 2,5 l s elektromotorem, elektronicky řízenou převodovkou e-CVT a nikl-metalovými akumulátory. Kombinovaný výkon evropské verze zatím nebyl zveřejněn, ale americká má při odlišných emisních standardech 155 kW (211 k). Camry tak rozšiřuje evropskou nabídku hybridních vozů Toyota na osm modelů.
Nejnovější generace Camry využívá výhody konstrukční platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), kterou už používají i nové generace modelů Prius a C-HR. Ta garantuje významné zvýšení tuhosti nosné struktury při jen minimálním zvýšení hmotnosti vozu. Motor je samozřejmě uložen vpředu napříč a pohání přední kola.
Prostorný interiér
Karoserie se sportovním charakterem má kabinu s prodlouženou linií střechy a celkově sportovní vzhled. Dlouhý rozvorem náprav 2820 mm při celkové délce 4880 mm vytváří velký prostor pro cestující a solidní zavazadlový prostor s objemem 524 l. V interiéru je 8“ displej infotainmentu a řidič má k dispozici i projekční head-up displej.
Nová Toyota Camry Hybrid se v Evropě začne prodávat v průběhu prvního čtvrtletí 2019. Toyota Camry je globální model, který se vyrábí v USA, Japonsku, Číně, Indii, Malajsii, Rusku, na Tchaj-wanu a v Thajsku. Odkud se bude dovážet evropská verze zatím není neznámo.
Prodej vozů střední třídy v Evropě (bez vozů prémiových značek)
střední třída | 2017 | 2016 | rozdíl |
1. Volkswagen Passat | 184 655 | 208 758 | -11,5 % |
2. Škoda Superb | 83 142 | 87 465 | -4,9 % |
3. Opel/Vauxhall Insignia | 73 052 | 73 416 | -0,5 % |
4. Ford Mondeo | 56 614 | 71 479 | -20,8 % |
5. Renault Talisman | 32 496 | 34 340 | -5,4 % |
6. Toyota Avensis | 25 147 | 35 041 | -28,2 % |
7. Mazda6 | 23 367 | 29 526 | -20,9 % |
8. Peugeot 508 | 22 791 | 37 440 | -39,1 % |
9. Kia Optima | 16 409 | 9 562 | +71,6 % |
10. Hyundai i40 | 15 177 | 20 228 | -25,0 % |
Segment celkem | 564 246 | 643 976 | -12,4 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz