name | autoweek.cz
Benzina rozšiřuje nabídku
12.06.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Benzina slaví 60 let existence a současně se připravuje na očekávané změny. Unipetrol ve spolupráci s ČEZ rozšiřuje nabídku sítě Benzina o elektrickou energii. Vedle tradičních paliv Benzina prodává také alternativní paliva LPG a CNG a připravuje se na prodej vodíku.
Největší řetězec čerpacích stanic Benzina, který patří do rafinérské a petrochemické skupiny Unipetrol, rozšiřuje svou nabídku o možnost rychlého dobití elektromobilů. Ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ začal vybavovat své čerpací stanice rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.
Desítky rychlodobíjecích stojanů po celé České republice postaví Elektromobilita Skupiny ČEZ. První dvojice už byla uvedena do zkušebního provozu u čerpací stanice Benzina plus v Rousínově u Vyškova. Do konce roku ČEZ s Benzinou zprovozní přes 10 těchto rychlodobíjecích stojanů a vytipované lokality budou vybaveny během následujících dvou let.
Výstavba bude z části financovaná díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu CEF, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.
Spolupráce Unipetrolu a ČEZ začala v roce 2014, kdy ČEZ instaloval stojan na dobíjení elektrické energie u čerpací stanice Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.
Unipetrol jako producent vodíku se logicky připravuje i na jeho maloobchodní prodej pro vozidla poháněná s využitím palivových článků. Vozidla na vodík se už začínají objevovat v prodeji a jejich předností proti elektromobilům je dojezd srovnatelný s auty poháněnými fosilními palivy. Prvním prodejním místem by měla být čerpací stanice Benzina v Praze na Barrandově a další u rafinérie v Litvínově. V březnu byl vyhlášen dotační program na podporu budování infrastruktury pro zásobování vodíkem a Unipetrol se snaží jej využít pro výstavbu těchto stanic.
Osobní automobily s pohonem s palivovými články už jsou sice v prodeji, ale nikoliv v České republice. Unipetrol chce jít vstříc jejich využívání a proto jedná se dvěma z jejich výrobců (v Evropě osobní auta FCEV už prodávají Toyota a Hyundai) aby podpořil uvedení těchto vozidel na českém trhu.
„Na čerpacích stanicích Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme také alternativní paliva LPG a CNG. Nyní nabídku rozšíříme o elektrickou energii. V první fázi jsme vytipovali 25 stanic ležících na exponovaných místech - ve městech, na dálnicích a na silnicích první třídy. Pracujeme na tom, abychom do nabídky Benziny zařadili také vodík, jehož jsme sami producentem. Máme k dispozici studie proveditelnosti pro konkrétní lokality a projekt je ve stádiu získávání potřebných povolení,“ řekl Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva skupiny Unipetrol zodpovědný za maloobchod a corporate governance.
Kromě rozšiřování nabídky LPG a stlačeného zemního plynu (CNG) u čerpacích stanic Benzina Unipetrol připravuje i projekt jedné stanice se zkapalněným zemním plynem (LNG), protože to je palivo, které chce EU prosazovat pro kamionovou dopravu.
Desítky rychlodobíjecích stojanů po celé České republice postaví Elektromobilita Skupiny ČEZ. První dvojice už byla uvedena do zkušebního provozu u čerpací stanice Benzina plus v Rousínově u Vyškova. Do konce roku ČEZ s Benzinou zprovozní přes 10 těchto rychlodobíjecích stojanů a vytipované lokality budou vybaveny během následujících dvou let.
Výstavba bude z části financovaná díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu CEF, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.
Spolupráce Unipetrolu a ČEZ začala v roce 2014, kdy ČEZ instaloval stojan na dobíjení elektrické energie u čerpací stanice Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.
Unipetrol jako producent vodíku se logicky připravuje i na jeho maloobchodní prodej pro vozidla poháněná s využitím palivových článků. Vozidla na vodík se už začínají objevovat v prodeji a jejich předností proti elektromobilům je dojezd srovnatelný s auty poháněnými fosilními palivy. Prvním prodejním místem by měla být čerpací stanice Benzina v Praze na Barrandově a další u rafinérie v Litvínově. V březnu byl vyhlášen dotační program na podporu budování infrastruktury pro zásobování vodíkem a Unipetrol se snaží jej využít pro výstavbu těchto stanic.
Osobní automobily s pohonem s palivovými články už jsou sice v prodeji, ale nikoliv v České republice. Unipetrol chce jít vstříc jejich využívání a proto jedná se dvěma z jejich výrobců (v Evropě osobní auta FCEV už prodávají Toyota a Hyundai) aby podpořil uvedení těchto vozidel na českém trhu.
„Na čerpacích stanicích Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme také alternativní paliva LPG a CNG. Nyní nabídku rozšíříme o elektrickou energii. V první fázi jsme vytipovali 25 stanic ležících na exponovaných místech - ve městech, na dálnicích a na silnicích první třídy. Pracujeme na tom, abychom do nabídky Benziny zařadili také vodík, jehož jsme sami producentem. Máme k dispozici studie proveditelnosti pro konkrétní lokality a projekt je ve stádiu získávání potřebných povolení,“ řekl Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva skupiny Unipetrol zodpovědný za maloobchod a corporate governance.
Kromě rozšiřování nabídky LPG a stlačeného zemního plynu (CNG) u čerpacích stanic Benzina Unipetrol připravuje i projekt jedné stanice se zkapalněným zemním plynem (LNG), protože to je palivo, které chce EU prosazovat pro kamionovou dopravu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz