name | autoweek.cz
ZF pokročilo v použití uhlíku
14.04.2010 | Vladimír Rybecký | Trendy
Uhlíkové kompozity se v automobilovém průmyslu stále více prosazují jako zázračný materiál spojující velkou pevnost s nízkou hmotností. Zatím se objevují především v extrémních podmínkách automobilových závodů, nicméně se pozvolna prosazují i v sériové produkci. Zatím ale přece jen poměrně málo vzhledem k vysokým nákladům a samozřejmě i vzhledem ke komplikované výrobě.
Nyní se konečně zdá, že se blíží rozhodující obrat vedoucí k většímu rozšíření uhlíku i u sériových aut. Německá firma ZF chce být na čele tohoto procesu a proto vyvinula novou technologii výroby vzpěr předních závěsů typu McPherson za použití technologie uhlíkových kompozitů.
Uhlíkové vzpěry šetří na každém závěsu 4 kg neodpružené hmotnosti. Je zde integrován náboj kola a pístní tyč tlumiče z uhlíkového kompozitu, zatímco pružiny jsou ze skelného laminátu (podobné se už řadu let používají u Chevroletu Corvette) a horní kryt je z plastu. Koncept byl navržen pro malá auta, nicméně jej podle Z lze použít i u větších vozů.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz