name | autoweek.cz
![Zelená zelenějšímu Renaultu](/pic/000_fota_13/TwingoZE.jpg)
Zelená zelenějšímu Renaultu
29.05.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality
EU se obvykle staví s velkou nelibostí když se některý členský stát snaží pomáhat svému automobilovému průmyslu. Někdy ale činí výjimku. Renaultu pomůže přímo penězi ze své investiční banky.
Půjčka ve výši 400 milionů eur je vzhledem ke vztahu EU k evropským automobilkám velmi neobvyklá. O to více, když se pod proklamacemi o podpoře zelených projektů ve skutečnosti jedná o přímou podporu vývoje nového modelu. Vysvětlením snad může být jen to, že z tohoto projektu budou těžit jak Francouzi (tedy Renault), tak i Němci (Daimler).
Agentura Reuters uvedla, že Evropská investiční banka (EIB) oznámila rozhodnutí půjčit francouzské automobilce Renault 400 milionů eur na vývoj nové generace vozidel šetrných k životnímu prostředí. Podle vysvětlení EIB peníze půjdou na vývoj lehkých konstrukčních materiálů, které pomohou dramaticky snížit hmotnost vozidla a zlepší jeho aerodynamiku. To není moc jasné vysvětlení vzhledem k výši částky.
Renault uvedl, že půjčku od EIB použije k vývoji třetí generace svého miniauta Twingo. Renault plánuje podle Automotive News Europe hodlá zahájit výrobu nového Twinga už v roce 2014. To je s ohledem na vývoj nových materiálů, které by měly být pro konstrukci vozu klíčové, skutečně velmi brzy.
Renault už dříve potvrdil, že nové Twingo bude sdílet platformu s novou generací nové generace vozu Smart ForFour jako součást aliance mezi Daimlerem a aliancí Renault-Nissan. Smart bude mít pohon zadních kol. Renault plánuje i verzi s elektrickým pohonem. Ta zatím ze strany Daimleru nebyla pro Smart potvrzena. Twingo i Smart by se měly vyrábět ve slovinském Novom Meste.
Půjčka je součástí podpory EIB projektům vývoje vozidel šetrných k životnímu prostředí s příznivou cenou. Evropská investiční banka, což je investiční orgán EU, uvedla, že podpora inovací v evropském automobilovém průmyslu je jednou z jejích priorit.
Renault už od roku 2009 získal od EIB úvěry na výzkumné a vývojové práce v celkové výši 1 miliardy eur. Půjčky od EIB využívá i PSA Peugeot Citroen.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz