name | autoweek.cz

Zánovní vozy na českém trhu mládnou
11.01.2018 | Autoservis
V tuzemsku bylo vloni v nabídce na 80 000 automobilů do dvou let stáří. Mají najeto méně kilometrů a stabilní ceny.
Nejdražší a nejnovější zánovní ojeté vozy nabízejí firmy v Karlovarském kraji. Polovina z nich byla loni v ceně přes 605 000 korun. Nejlevnější naopak jsou v Plzeňském a Olomouckém kraji a překvapivě také v Praze s cenou 425 000 korun. Fyzické osoby tvoří jen 6 % prodávajících v tomto segmentu vozidel. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které provedla společnost Mototechna.
Celkem se loni v České republice nabízelo 79 583 zánovních vozidel, tedy vozů ve stáří do dvou let. Jejich nabídka se tak meziročně zvýšila na celém trhu o 1,8 %.
„Zajímavé je, že nájezd nabízených vozidel na českém trhu vykazuje výrazně klesající tendenci. Zatímco v roce 2016 měla polovina vozidel nájezd do 17 539 km, loni se tato hodnota snížila na pouhých 15 745 km. Medián prodejní ceny zánovních vozů se přitom zvýšil jen zhruba o 1 %. Potvrzuje to i naši zkušenost v rámci prodeje zánovních automobilů pod značkou Mototechna, což dokládá nejen zvyšování kupní síly, ale hlavně rostoucí dynamiku obchodu s ojetými vozy a stále kratší dobu vlastnictví konkrétního modelu,“ uvedl ředitel značky Mototechna Stanislav Gálik.
Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA Auto, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 %. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7500 zánovních vozů za rok 2017 a od roku 2012 již 40 000 aut.
K oblibě zánovních aut přispívá skutečnost, že, na rozdíl od dlouhých čekacích dob na nové vozy, které mohou být delší než rok, jsou téměř nové vozy z Mototechny k dispozici okamžitě.
„V současné době Mototechna nabízí přes 1200 zánovních vozů prakticky všech značek přítomných na českém trhu. Nejvíc na odbyt jdou vozy se zážehovými motory, které tvořily tři čtvrtiny všech prodaných vozů. Naší výhodou je, že vykupujeme pouze nejžádanější vozy od prověřených firem, proto poptávka po našich automobilech roste výraznějším tempem než na celém trhu. Největší zájem je o modely domácí značky Škoda,“ doplnil Gálik.
Srovnání nejčastěji nabízených zánovních vozů na českém trhu a nejprodávanějších automobilů v české síti značky Mototechna:
Celkem se loni v České republice nabízelo 79 583 zánovních vozidel, tedy vozů ve stáří do dvou let. Jejich nabídka se tak meziročně zvýšila na celém trhu o 1,8 %.
„Zajímavé je, že nájezd nabízených vozidel na českém trhu vykazuje výrazně klesající tendenci. Zatímco v roce 2016 měla polovina vozidel nájezd do 17 539 km, loni se tato hodnota snížila na pouhých 15 745 km. Medián prodejní ceny zánovních vozů se přitom zvýšil jen zhruba o 1 %. Potvrzuje to i naši zkušenost v rámci prodeje zánovních automobilů pod značkou Mototechna, což dokládá nejen zvyšování kupní síly, ale hlavně rostoucí dynamiku obchodu s ojetými vozy a stále kratší dobu vlastnictví konkrétního modelu,“ uvedl ředitel značky Mototechna Stanislav Gálik.
Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA Auto, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 %. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7500 zánovních vozů za rok 2017 a od roku 2012 již 40 000 aut.
K oblibě zánovních aut přispívá skutečnost, že, na rozdíl od dlouhých čekacích dob na nové vozy, které mohou být delší než rok, jsou téměř nové vozy z Mototechny k dispozici okamžitě.
„V současné době Mototechna nabízí přes 1200 zánovních vozů prakticky všech značek přítomných na českém trhu. Nejvíc na odbyt jdou vozy se zážehovými motory, které tvořily tři čtvrtiny všech prodaných vozů. Naší výhodou je, že vykupujeme pouze nejžádanější vozy od prověřených firem, proto poptávka po našich automobilech roste výraznějším tempem než na celém trhu. Největší zájem je o modely domácí značky Škoda,“ doplnil Gálik.
Srovnání nejčastěji nabízených zánovních vozů na českém trhu a nejprodávanějších automobilů v české síti značky Mototechna:
Zánovní | vozy | |
Poř. | na českém trhu | v Mototechně |
1. | Škoda Octavia | Škoda Fabia |
2. | Škoda Fabia | Škoda Rapid |
3. | Škoda Rapid | Škoda Octavia |
4. | Škoda Superb | Hyundai i30 |
5. | Hyundai i30 | Škoda Yeti |
6. | Volkswagen Golf | Dacia Duster |
7. | Škoda Citigo | Kia ceed |
8. | Volkswagen Passat | Kia Sportage |
9. | Škoda Yeti | Hyundai i20 |
10. | Opel Astra | Nissan Juke |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz