name | autoweek.cz

Začala letní kampaň Nebuď sněhulák

Začala letní kampaň Nebuď sněhulák

29.06.2012 | Tiskové zprávy

Výrobce pneumatik Dunlop spustil kampaň Nebuď sněhulák, která má za cíl seznámit řidiče osobních automobilů s nevýhodami používání zimních pneumatik v letním období.

Podzim se pro majitele aut každoročně nese ve znamení přezouvání na zimní pneumatiky. Překvapivě však na přelomu dubna a května již nenásleduje hromadné přezouvání zpět na pneumatiky letní. Přitom zimní pneumatiky jsou navržené tak, aby zajišťovali řidičům bezpečnou jízdu v zimním období, nebo přesněji v období, kdy průměrné teploty pravidelně nepřekračují 7 °C. V ostatních podmínkách se vyznačují sníženou funkčností právě při srovnání s pneumatikami letními.

Z průzkumu, který si nechal vypracovat výrobce pneumatik Dunlop, vyplynulo, že na jaře přezouvá na letní pneumatiky pravidelně pouze 55 % českých řidičů. Dunlop na tuto skutečnost reaguje spuštěním kampaně Nebuď sněhulák, která má řidiče informovat o mnoha nevýhodách, které s sebou používání zimních pneumatik v letním období přínáší.

Kampaň probíhá na internetových stránkách, kde se řidiči dozví, proč by neměli během letního období obouvat zimní pneumatiky, a kde mohou ve fotografické soutěži vyhrát pneumatiky nové. Několik měst v České republice pak navštíví speciální tým, který bude oslovovat řidiče osobně.

"O nevýhodách spojených s jízdou na letních pneumatikách v zimě bylo řečeno již mnoho. Doposud však nebyli řidiči dostatečně informováni, jak může jízda v letním období na zimních pneumatikách negativně ovlivnit jejich bezpečnost či celkový dojem z jízdy. To se nyní kampaní Nebuď sněhulák snažíme napravit," vysvětlila důvod vzniku kampaně Katarína Ardová, Cluster Marketing Coordinator CZ/SK/H. 

Řidiči, kteří nepoužívají v letním období letní pneumatiky se musí připravit na vyšší spotřebu a hlučnost, delší brzdnou dráhu, horší ovladatelnost na mokru a rychlejší opotřebovávání. Co se týče brzdné dráhy na suché silnici, tak například při teplotě 20 °C je brzdná dráha automobilu při brzdění na zimních pneumatikách z rychlosti 100 km/h delší o 6 m než v případě použití letních pneumatik, což zároveň znamená, že na místě, kde by automobil na letních pneumatikách již zcela zastavil, pojede automobil na pneumatikách zimních stále rychlostí 37 km/h.