name | autoweek.cz

Yanfeng chce v interiéru udělat všechno jinak

Yanfeng chce v interiéru udělat všechno jinak

27.08.2024 | Vladimír Rybecký | Trendy

Společnost Yanfeng představuje svůj průkopnický koncept interiéru pro elektromobily EVI (Electric Vehicle Interior).

Od zavedení elektromobilů se pohonné ústrojí radikálně změnilo, nicméně interiér zůstal do značné míry podobný jako u vozidel se spalovacím motorem. Čínský automobilový dodavatel Yanfeng se nad tím intenzivně zamyslel a vyvinul převratný koncept, který do budoucna nejen zlepší funkčnost, ale také změní design interiéru.

 

Konceptem EVI společnost Yanfeng reaguje na měnící se potřeby a očekávání uživatelů elektromobilů a demonstruje nové možnosti designu interiérů budoucnosti. Tento interiér vozidla nabízí jedinečné prostorové zážitky založené na myšlence svobody, protože oblast kokpitu poskytuje spoustu místa pro tělo i relaxaci pro mysl. Avantgardní studie EVI (Electric Vehicle Interior) jen matně připomíná to, co dříve existovalo v konstrukci automobilů. Vše je zde zredukováno na to nejnutnější.

 

Chytré sedadlo v chytré kabině

Designéři společnosti odstranili tradiční přístrojovou desku a všechny důležité funkce integrovali do inovativního modulu chytrého sedadla v kabině „Smart Cabin“. Tento modul zahrnuje inteligentní plochy pro ovládání a řízení vozidla, aktivní opěrku hlavy s audio funkcemi, pokročilé bezpečnostní systémy, klimatizaci integrovanou do sedadla a praktické možnosti ukládání a nabíjení.

 

„Rozsáhlé studie našeho výzkumného týmu ukázaly, že uživatelé chtějí především intuitivnější technologie, které jim přinesou zábavný a příjemný zážitek. Chtějí také víc prostoru, který se výrazně liší od prostoru ve vozidlech se spalovacím motorem,“ vysvětluje pozadí vývoje konceptu Patrik Nebout, Chief Technology Officer společnosti Yanfeng.

 

Systém řízení „steer-by-wire“ podporuje různé jízdní režimy

Systém steer-by-wire má integrovaný displej, který lze sklopit pro interakci během autonomní jízdy. V závislosti na požadovaném jízdním režimu jej lze uvést do polohy pro řízení jízdních funkcí. Vzhledem k tomu, že rozhraní displeje HMI je plně integrováno do výsuvného ramene systému steer-by-wire, velký displej v přední části kabiny již nevyžaduje dotykovou interakci. Yanfeng také přehodnotil několik pohledů, pokud jde o sedadla. Modul „Smart Cabin Seat“ je nedílnou součástí konceptu EVI. Spojuje dvě přední sedadla, integrovanou středovou konzoli, vstupní systém „steer-by-wire“, prvky HMI, displeje, bezpečnostní pásy a airbagy, jakož i komfortní systém mikroklimatu HVAC.

 

Snadná instalace pro výrobce vozidel

Kromě lepšího uživatelského komfortu nabízí EVI také výhody pro výrobce vozidel. Integrace všech klíčových komponent do modulu „Smart Cabin Seat“ zjednodušuje a urychluje proces montáže a zároveň snižuje náklady. To je možné díky odbornosti společnosti Yanfeng napříč divizemi, která kombinuje znalosti a zkušenosti ve všech kategoriích výrobků: elektronika, bezpečnostní systémy, sedadla a vybavení interiéru.

 

EVI rovněž přispívá k udržitelnosti. Odstraněním tradiční přístrojové desky se celková hmotnost vozidla snížila o 11 kg, což přispívá k lepší energetické účinnosti, delšímu dojezdu a nižším emisím CO2. Použití udržitelných materiálů, jako je Compression Hybrid Moulding (CHyM) s přírodními vlákny, podtrhuje závazek společnosti Yanfeng k udržitelnosti. Modulární přístup také zjednodušuje demontáž na konci životního cyklu vozidla a navíc podporuje oběhové hospodářství.

 

Příznivé přijetí

První výsledky spotřebitelských studií s prototypem EVI potvrzují vysokou míru přijetí nového konceptu. Účastníci studií chválili zejména velkorysý pocit prostoru a inovativní uspořádání přestože se na velikosti a tvaru karoserie oproti tradiční architektuře SUV nic nezměnilo.

 

Konceptem EVI společnost Yanfeng zdůrazňuje svou pozici inovativního vývojáře průkopnických řešení interiéru pro elektromobilitu. Zájem o koncept už údajně projevili i někteří známí výrobci.

 

Foto: Yanfeng