name | autoweek.cz

Škoda v Indii posílí
22.06.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
V rámci projektu India 2.0 Škoda Auto přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii. Technický vývoj vozidel na bázi platformu MQB A0 bude probíhat především v Indii. První model Škoda založený na platformě MQB-A0-IN bude představen již v roce 2020.
Škoda Auto bude v rámci koncernu Volkswagen zastávat ještě důležitější roli na indickém trhu. Cílem projektu India 2.0 je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto významném trhu s potenciálem velkého růstu.
„Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu Škoda Auto,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier poté, co představenstvo a dozorčí rada koncernu daly projektu zelenou. Zhruba před rokem a půl byla Škoda Auto pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.
Základem bude platforma MQB
Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB (Modulare Querbaukasten, modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč) koncernu Volkswagen. MQB plní i přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Zásadní výhodou využití platformy MQB je, že standardizace dílů, jejich rozměrů a výrobních procesů snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel.
Škoda Auto přebírá v rámci projektu India 2.0 i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech jsou již v plném proudu. Představení prvního modelu značky Škoda založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.
Těžiště vývoje nových modelů bude především přímo v Indii. Vedoucím projektu bude Managing Director Skoda Auto India Private Ltd. Gurpratap Boparai, který je velkým znalcem indického automobilového trhu.
„Jsme přesvědčeni, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020. Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt India 2.0 bude úspěšný,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Škoda Auto v Indii
Značka Škoda je na indickém subkontinentu aktivní od roku 2001. V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů Škoda (+ 31,4%, v roce 2016 to bylo 13 000 kusů). První automobily značky Škoda se k zákazníkům v Indii dostaly již ve třicátých letech minulého století. V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq, který byl na trh uveden v říjnu roku 2017. Rapid se vyrábí v továrně v Puně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq jsou vyráběny v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.
Specifický trh
Indický trh je velmi specifický. Vzhledem k velmi malé motorizaci je zde velký potenciál růstu, nicméně naprosto chybí potřebná infrastruktura - většina silnic je v katastrofálním stavu a v zemi není jinde obvyklá síť značkových servisů, takže ve výhodě jsou robustní auta schopná překonávat velké nerovnosti na cestách, ale i hluboké brodění a umožňující snadné svépomocné opravy. Proto se v Indii prosazují úplně jiné typy vozidel než jinde ve světě.
S přibližně polovičním podílem zde kraluje společnost Maruti společně s japonskou automobilkou Suzuki. V nedávné minulosti v Indii zcela propadly projekty levných aut jako Tata Nano nebo Dacia/Renault Logan. Recept na úspěch zde nenašel ani místní gigantický koncern Tata.
Právě s Tata Motors měla původně Škoda Auto spolupracovat v rámci společného projektu. Jenže vedení Volkswagenu trvalo na udržení mnoha kvalitativních kritérií a proto dospělo k rozhodnutí použít moderní platformu MQB. Naopak představitelé Tata Motors trvali na mnohem levnějším základě.
Prodej aut v Indii v roce 2017 rostl největším tempem od roku 2013 a poprvé v historii byla překonána hranice 3 milionů prodaných aut. Podle dostupných údajů bylo dodáno 3,2 milionu vozidel v porovnání s 2,9 milionu v roce 2016, tedy o 9,2 % víc. Bylo to ovšem podpořeno nejen růstem zájmu o malá SUV, jako jinde ve světě, ale především nabídkou velkých slev.
Indický trh v roce 2017
„Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu Škoda Auto,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier poté, co představenstvo a dozorčí rada koncernu daly projektu zelenou. Zhruba před rokem a půl byla Škoda Auto pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.
Základem bude platforma MQB
Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB (Modulare Querbaukasten, modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč) koncernu Volkswagen. MQB plní i přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Zásadní výhodou využití platformy MQB je, že standardizace dílů, jejich rozměrů a výrobních procesů snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel.
Škoda Auto přebírá v rámci projektu India 2.0 i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech jsou již v plném proudu. Představení prvního modelu značky Škoda založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.
Těžiště vývoje nových modelů bude především přímo v Indii. Vedoucím projektu bude Managing Director Skoda Auto India Private Ltd. Gurpratap Boparai, který je velkým znalcem indického automobilového trhu.
„Jsme přesvědčeni, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020. Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt India 2.0 bude úspěšný,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Škoda Auto v Indii
Značka Škoda je na indickém subkontinentu aktivní od roku 2001. V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů Škoda (+ 31,4%, v roce 2016 to bylo 13 000 kusů). První automobily značky Škoda se k zákazníkům v Indii dostaly již ve třicátých letech minulého století. V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq, který byl na trh uveden v říjnu roku 2017. Rapid se vyrábí v továrně v Puně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq jsou vyráběny v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.
Specifický trh
Indický trh je velmi specifický. Vzhledem k velmi malé motorizaci je zde velký potenciál růstu, nicméně naprosto chybí potřebná infrastruktura - většina silnic je v katastrofálním stavu a v zemi není jinde obvyklá síť značkových servisů, takže ve výhodě jsou robustní auta schopná překonávat velké nerovnosti na cestách, ale i hluboké brodění a umožňující snadné svépomocné opravy. Proto se v Indii prosazují úplně jiné typy vozidel než jinde ve světě.
S přibližně polovičním podílem zde kraluje společnost Maruti společně s japonskou automobilkou Suzuki. V nedávné minulosti v Indii zcela propadly projekty levných aut jako Tata Nano nebo Dacia/Renault Logan. Recept na úspěch zde nenašel ani místní gigantický koncern Tata.
Právě s Tata Motors měla původně Škoda Auto spolupracovat v rámci společného projektu. Jenže vedení Volkswagenu trvalo na udržení mnoha kvalitativních kritérií a proto dospělo k rozhodnutí použít moderní platformu MQB. Naopak představitelé Tata Motors trvali na mnohem levnějším základě.
Prodej aut v Indii v roce 2017 rostl největším tempem od roku 2013 a poprvé v historii byla překonána hranice 3 milionů prodaných aut. Podle dostupných údajů bylo dodáno 3,2 milionu vozidel v porovnání s 2,9 milionu v roce 2016, tedy o 9,2 % víc. Bylo to ovšem podpořeno nejen růstem zájmu o malá SUV, jako jinde ve světě, ale především nabídkou velkých slev.
Indický trh v roce 2017
1. | Maruti Suzuki | 1 602 522 |
2. | Hyundai India | 527 320 |
3. | Mahindra & Mahindra | 242 365 |
4. | Tata Motos | 191 107 |
5. | Honda Cars | 178 755 |
6. | Toyota | 139 566 |
7. | Renault | 112 492 |
8. | Ford India | 87 587 |
9. | Nissan | 53 390 |
10. | Volkswagen | 47 796 |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz