name | autoweek.cz

Nový fastback Peugeot 508
22.02.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Peugeot 508 se radikálně mění. S nízkou karoserií jde proti trendu přibližovat auta crossoverům. Uspořádání interiéru s konceptem Peugeot i-Cockpit kombinuje s bohatou výbavou ve snaze o posun značky směrem k luxusnějším vozům.
Tradičně konzervativní segment vozů střední a vyšší střední třídy v Evropě po více než deseti letech poklesu již čtyři roky stagnuje. Zájem zákazníků se od velkých sedanů a kombi přesunul k vozům SUV případně k prémiovým značkám. V podstatě jedinou výjimkou, těžící z ústupu tradičních modelů ze slávy, je Škoda Superb. Jasnou inspiraci tím, co se u tohoto vozu plně osvědčilo, ukazuje nový Peugeot 508 s přechodem od podoby klasického čtyřdveřového sedanu k elegantní pětidveřové karoserii typu fastback s extrémně nízkým profilem (výška je jen 140 cm při délce 475 cm a relativně krátkém rozvoru 279 cm).
Nový Peugeot 508 byl postaven s využitím platformy EMP2 s víceprvkovou zadní nápravou, na přání s tlumiči s variabilní charakteristikou Active Suspension Control. Fastback umožňuje optimální přístup k zavazadlovému prostoru o objemu 487 l, po sklopení zadních sedadel 1537 l. Sportovní charakter vozu podtrhují bezrámové dveře.
Nový fastback 508 využívá všechny stylistické principy, které se osvědčily u jiných modelů značky a k tomu přidává uspořádání interiéru i-Cockpit, zde už ve třetí generaci. To charakterizuje malý průměr volantu, velký 10“ dotykový displej a vyvýšený konfigurovatelný panel přístrojů tvořený displejem 12,3“. Partnerství s Opelem se projevilo v nabídce sedadla řidiče (od úrovně výbavy Allure Business i pro spolujezdce) s oceněním AGR mj. i s možností volby masážního programu.
Kromě nyní už nezbytné nabídky asistenčních a podpůrných systémů je zajímavý zcela nový systém nočního vidění, který používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 až 250 m, tedy více než dosah potkávacích světe. Infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
Nový Peugeot 508 bude nabízen s motory nejnovější generace PureTech a BlueHDi (všechny s technologií SCR). V nabídce jsou dva nové zážehové vycházející z motoru 1,6 l PureTech: 1,6 PureTech 180 k (133 kW) S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 a 1.6 PureTech 225 k (169 kW) S&S rovněž s převodovou EAT8 (pouze ve verzi GT). V nabídce jsou dále čtyři verze s turbodiesely: 1,5 BlueHDi 130 k (96 kW) S&S jako jediný s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou BVM6 nebo s automatickou převodovou EAT8, 2,0 BlueHDi 160 k (120 kW) S&S a 2,0 BlueHDi 180 k (130 kW) S&S, oba dvoulitry s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8. Plug-in hybridní verze se zážehovým motorem se na trh dostane na podzim roku 2019.
Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhúzách, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a Douvrinu. Nový Peugeot 508 bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září.
Segment D v Evropě
Nový Peugeot 508 byl postaven s využitím platformy EMP2 s víceprvkovou zadní nápravou, na přání s tlumiči s variabilní charakteristikou Active Suspension Control. Fastback umožňuje optimální přístup k zavazadlovému prostoru o objemu 487 l, po sklopení zadních sedadel 1537 l. Sportovní charakter vozu podtrhují bezrámové dveře.
Nový fastback 508 využívá všechny stylistické principy, které se osvědčily u jiných modelů značky a k tomu přidává uspořádání interiéru i-Cockpit, zde už ve třetí generaci. To charakterizuje malý průměr volantu, velký 10“ dotykový displej a vyvýšený konfigurovatelný panel přístrojů tvořený displejem 12,3“. Partnerství s Opelem se projevilo v nabídce sedadla řidiče (od úrovně výbavy Allure Business i pro spolujezdce) s oceněním AGR mj. i s možností volby masážního programu.
Kromě nyní už nezbytné nabídky asistenčních a podpůrných systémů je zajímavý zcela nový systém nočního vidění, který používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 až 250 m, tedy více než dosah potkávacích světe. Infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
Nový Peugeot 508 bude nabízen s motory nejnovější generace PureTech a BlueHDi (všechny s technologií SCR). V nabídce jsou dva nové zážehové vycházející z motoru 1,6 l PureTech: 1,6 PureTech 180 k (133 kW) S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 a 1.6 PureTech 225 k (169 kW) S&S rovněž s převodovou EAT8 (pouze ve verzi GT). V nabídce jsou dále čtyři verze s turbodiesely: 1,5 BlueHDi 130 k (96 kW) S&S jako jediný s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou BVM6 nebo s automatickou převodovou EAT8, 2,0 BlueHDi 160 k (120 kW) S&S a 2,0 BlueHDi 180 k (130 kW) S&S, oba dvoulitry s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8. Plug-in hybridní verze se zážehovým motorem se na trh dostane na podzim roku 2019.
Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhúzách, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a Douvrinu. Nový Peugeot 508 bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září.
Segment D v Evropě
2017 | 2016 | 2017/2016 | |
1. Volkswagen Passat | 183 116 | 207 216 | -11,6 % |
2. Škoda Superb | 81 753 | 86 318 | -5,3 % |
3. Opel/Vauxhall Insignia | 72 451 | 72 942 | -0,7 % |
4. Ford Mondeo | 56 367 | 71 285 | -10,9 % |
5. Renault Talisman | 32 188 | 34 113 | -5,6 % |
6. Toyota Avensis | 25 068 | 34 871 | -28,1 % |
7. Mazda6 | 23 117 | 29 308 | -21,1 % |
8. Peugeot 508 | 22 724 | 37 317 | -39,1 % |
9. Kia Optima | 16 403 | 9 558 | +71,6 % |
10. Hyundai i40 | 15 106 | 20 179 | -25,1 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz