name | autoweek.cz

Jaguar XF s předběžnou cenou od 1 149 742 Kč
09.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Značka Jaguar při celosvětové premiéře nového manažerského sedanu střední třídy XF na autosalonu v New Yorku oznámila i prodejní ceny.
Nosná struktura a podvozek nového Jaguaru XF jsou ze 75 % vyrobeny z hliníkových slitin. Výsledkem je úspora hmotnosti 80 až 190 kg v porovnání s předchůdcem při zvýšení tuhosti v krutu až o 28 %.
Vůz je dlouhý 4954 mm při rozvoru náprav 2960 mm. Zavěšení je s dvojitými příčnými rameny a vpředu, zatímco zadní kola jsou zavěšena pomocí nápravy označované jako Integral Link. Elektromechanický posilovač řízení EPAS umožňuje použití funkce kompenzace sklonu vozovky a vyspělých asistenčních systémů.
Vyspělá technologie pasivních tlumičů zaručuje mimořádný jízdní komfort díky speciálnímu ventilu, který redukuje tlumicí síly při nízkých rychlostech. Pro poskytnutí ještě lepší kontroly monitoruje systém Adaptive Dynamics 100x za sekundu pohyby karoserie a 500x za sekundu pohyby kol, aby určil optimální nastavení tlumičů podle daných jízdních podmínek. Technologie Jaguar Configurable Dynamics, dostupná na přání u všech verzí s šestiválcem, umožňuje řidiči individuálně upravit nastavení tlumičů, řízení, motoru a samočinné převodovky.
Jaguar XF se bude nabízet v pěti výbavových řadách Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou (u čtyřválcového turbodieselu Ingenium) nebo osmirychlostní samočinnou převodovku ZF. Pro verze s přeplňovanými zážehovými motory V6 je k dispozici i pohon všech kol AWD. Modely s turbodiesely dostanou pohon všech kol od jara 2016.
U verzí XF s pohonem zadních kol se využívá systém podpory trakce All-Surface Progress Control pro rozjezd bez prokluzu kol. Systém All-Surface Progress Control, vyvinutý pro pomalou jízdu v nepříznivých podmínkách, samočinně reguluje brzdy a plyn pro zajištění co nejlepších záběrových schopností. To umožňuje plynulý a klidný rozjezd vozu i za nepříznivých podmínek.
S pohonem všech kol se u tohoto modelu počítalo od samotného začátku. Nový systém Torque on-demand s rozvodovkou využívající lehčí, tišší a účinnější řetězový převod, nabízí vylepšení pohonu všech kol včetně inteligentního ovládání dynamiky pohonu IDD (Inteligent Driveline Dynamics). Poprvé je u verze XF AWD v systému Jaguar Drive Control použit režim Adaptive Surface Response (AdSR), který identifikuje typ povrchu, například sníh nebo štěrk, a přizpůsobí mapování motoru, převodovky, řízení a DSC tak, aby bylo vozidlo v podmínkách s nízkou adhezí ještě klidnější.
V interiéru se doplňují moderní luxusní materiály a povrchy s tradičním řemeslným zpracováním a nejnovějšími technologiemi, jako např. přístrojovým panelem s 12,3" TFT displejem nebo projekčním barevným displejem HUD (Head-Up Display).
Model XF je prvním Jaguarem, který nabízí adaptivní hlavní LED světlomety. Jsou tvořeny dvěma řadami LED a reflektorů - jednou pro tlumená světla a druhou pro dálková světla. Vytváří světlo s barevnou teplotou bližší dennímu světlu než xenonové světlomety.
Nový Jaguar XF se stejně jako F-TYPE a XJ vyrábí v domovské továrně Jaguaru v britském Castle Bromwich uzpůsobené pro produkci vozů z hliníkových slitin. První vozy se k dealerům se dostanou již letos na podzim.
Předběžné ceny vozu Jaguar XF v České republice:
V ceně je vždy zahrnut paket Jaguar Care, který obsahuje tři roky garance od výrobce bez omezení najetých km, tři roky servisu bez omezení najetých km a tři roky záruky mobility.
Vůz je dlouhý 4954 mm při rozvoru náprav 2960 mm. Zavěšení je s dvojitými příčnými rameny a vpředu, zatímco zadní kola jsou zavěšena pomocí nápravy označované jako Integral Link. Elektromechanický posilovač řízení EPAS umožňuje použití funkce kompenzace sklonu vozovky a vyspělých asistenčních systémů.
Vyspělá technologie pasivních tlumičů zaručuje mimořádný jízdní komfort díky speciálnímu ventilu, který redukuje tlumicí síly při nízkých rychlostech. Pro poskytnutí ještě lepší kontroly monitoruje systém Adaptive Dynamics 100x za sekundu pohyby karoserie a 500x za sekundu pohyby kol, aby určil optimální nastavení tlumičů podle daných jízdních podmínek. Technologie Jaguar Configurable Dynamics, dostupná na přání u všech verzí s šestiválcem, umožňuje řidiči individuálně upravit nastavení tlumičů, řízení, motoru a samočinné převodovky.
Jaguar XF se bude nabízet v pěti výbavových řadách Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou (u čtyřválcového turbodieselu Ingenium) nebo osmirychlostní samočinnou převodovku ZF. Pro verze s přeplňovanými zážehovými motory V6 je k dispozici i pohon všech kol AWD. Modely s turbodiesely dostanou pohon všech kol od jara 2016.
U verzí XF s pohonem zadních kol se využívá systém podpory trakce All-Surface Progress Control pro rozjezd bez prokluzu kol. Systém All-Surface Progress Control, vyvinutý pro pomalou jízdu v nepříznivých podmínkách, samočinně reguluje brzdy a plyn pro zajištění co nejlepších záběrových schopností. To umožňuje plynulý a klidný rozjezd vozu i za nepříznivých podmínek.
S pohonem všech kol se u tohoto modelu počítalo od samotného začátku. Nový systém Torque on-demand s rozvodovkou využívající lehčí, tišší a účinnější řetězový převod, nabízí vylepšení pohonu všech kol včetně inteligentního ovládání dynamiky pohonu IDD (Inteligent Driveline Dynamics). Poprvé je u verze XF AWD v systému Jaguar Drive Control použit režim Adaptive Surface Response (AdSR), který identifikuje typ povrchu, například sníh nebo štěrk, a přizpůsobí mapování motoru, převodovky, řízení a DSC tak, aby bylo vozidlo v podmínkách s nízkou adhezí ještě klidnější.
V interiéru se doplňují moderní luxusní materiály a povrchy s tradičním řemeslným zpracováním a nejnovějšími technologiemi, jako např. přístrojovým panelem s 12,3" TFT displejem nebo projekčním barevným displejem HUD (Head-Up Display).
Model XF je prvním Jaguarem, který nabízí adaptivní hlavní LED světlomety. Jsou tvořeny dvěma řadami LED a reflektorů - jednou pro tlumená světla a druhou pro dálková světla. Vytváří světlo s barevnou teplotou bližší dennímu světlu než xenonové světlomety.
Nový Jaguar XF se stejně jako F-TYPE a XJ vyrábí v domovské továrně Jaguaru v britském Castle Bromwich uzpůsobené pro produkci vozů z hliníkových slitin. První vozy se k dealerům se dostanou již letos na podzim.
Předběžné ceny vozu Jaguar XF v České republice:
verze | motor/palivo | převodovka | výkon kW (k) | předběžná cena vč. DPH |
XF E-Performance | 2,0 l čtyřválec/nafta | 6M | 120 (163) | 1 149 742 Kč |
XF 20d | 2,0 l čtyřválec/nafta | 6M | 132 (180) | 1 179 266 Kč |
XF 30d | 3,0 l V6/nafta | 8A | 225 (300) | 1 701 865 Kč |
XF 25t | 2,0 l čtyřválec/benzin | 8A | 176 (240) | 1 343 100 Kč |
XF 35t | 3,0 l V6/benzin | 8A | 250 (340) | 1 655 522 Kč |
XF 35t AWD | 3,0 l V6/benzin | 8A | 250 (340) | 1 727 759 Kč |
XF S | 3,0 l V6/benzin | 8A | 280 (380) | 1 905 145 Kč |
XF S AWD | 3,0 l V6/benzin | 8A | 280 (380) | 1 962 741 Kč |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz