name | autoweek.cz
![Nová Fabia s novými motory](/pic/skoda_fabia_motory_2014/fabia scatch.jpg)
Nová Fabia s novými motory
07.08.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nová Škoda Fabia dostane zcela nové motory Euro 6 s nižší spotřebou - čtyři zážehové a tři vznětové. Nejúspornější verzí bude Škoda Fabia GreenLine se spotřebou 3,1 l/100 km a tedy emisemi CO2 82 g/km.
Třetí generace modelu Škoda Fabia se oficiálně představí počátkem října 2014 na autosalonu v Paříži. V porovnání se stávající generací má být až o 17 % úspornější.
Zcela nově vyvinutá řada čtyř zážehových a tří vznětových motorů plní emisní normu Euro 6. Všechny budou standardně vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.
Řada nových zážehových motorů, vycházející z modulární techniky MQB, zahrnuje tří-i čtyřválce. Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva, zatímco čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňovány turbodmychadlem. Výkony budou v rozsahu od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).
Turbodiesely zastupuje nový tříválec 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny, zdvihovým objemem 1,4 litru, přímým vstřikováním paliva systémem Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem. V nabídce bude ve třech výkonových variantách s výkony od 55 kW do 77 kW. Rozsah výkonů je stejný jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, avšak stejných parametrů bylo dosaženo při nižším zdvihovém objemu.
Převodovky budou přímo řazené nebo samočinná dvouspojková DSG.
Nejekologičtějším provedením v řadě Fabia bude varianta GreenLine s motorem 1,4 TDI/55 kW (75 k), která do prodejepřijde koncem roku 2015. Díky kombinaci systému Start-Stop, rekuperace brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a cílených úprav aerodynamiky bude dosahovat spotřeby jen 3,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 82 g/km. Nová Škoda Fabia GreenLine se tak od roku 2015 stane nejekologičtějším vozem značky Škoda s pohonem na konvenční paliva. Lepší bude jen Škoda Citigo G-TEC na stlačený zemní plyn.
V závislosti na konkrétní výbavě a motorizaci bude mít nová Fabia až o 65 kg nižší hmotnost než předchozí generace (při zohlednění vyššího standardu sériové výbavy v nové generaci). Základní verze s tříválcovým motorem 1,0 MPI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 980 kg.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz