name | autoweek.cz

Výroba BMW i3 končí exkluzivní edicí HomeRun
14.07.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality
V továrně BMW Group v Lipsku po osmi a půl roku končí sériová výroba elektromobilu BMW i3 výročním modelem HomeRun.
Před několika dny byl v Lipsku vyroben 250 000. vůz BMW i3. V prvních letech bylo více než 80 % kupujících BMW i3 novými zákazníky BMW Group.
Unikátní architektura BMW i3 se skládá z modulu Drive v podobě hliníkového podvozku, který nese elektrický pohon, zavěšení kol a akumulátor, a z prostoru pro cestující vyrobeného z lehkého plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), tzv. modulu Life (tkanina pro jeho výrobu se dopravovala letecky ze Seattlu na západě USA!). Tato konstrukce byla od počátku vyvíjená pro čistě elektrický pohon. V Lipsku byly zavedeny v automobilovém průmyslu jedinečné inovativní postupy pro lisování velkoformátových dílů karoserie z CFRP.
BMW i3s pohání elektromotor o výkonu 135 kW (184 k) a vykazuje kombinovanou spotřebu elektrické energie 16,3 - 16,6 kWh/100 km. Nyní se vyrábí již pátá generace technologie BMW eDrive, která byla vyvinuta na základě technologií BMW i3.
Kromě čistě elektrického pohonu je ekologická vyváženost BMW i3 dána také výběrem materiálů, které jsou zaměřeny na udržitelnost a šetrnost výroby. Na panely karoserie vyrobené z termoplastů se používají částečně recyklované suroviny. Plasty použité v interiéru jsou vyrobeny z 25 % z recyklovaného materiálu. Textilie na sedadlech jsou výhradně z recyklovaných vláken. Výplně dveří jsou vyrobeny z materiálu Kenaf, tedy vláken ze stonků ibišku. Eukalyptové dřevo používané na výrobu částí palubní desky pochází z odpovědného lesního hospodářství s certifikací FSC.
Mnoho z „early adopters“ si pochvaluje nízkou spotřebu elektrické energie a nenáročnou údržbu. Brzdové destičky nebylo nutné měnit ani po ujetí 250 000 km, protože zpomalování z větší části obstarává rekuperací kinetické energie. Vyzdvihována také bývá životnost akumulátoru. BMW Group využila tyto pozitivní zkušenosti k tomu, aby na začátku roku 2020 zvýšila maximální počet ujetých kilometrů spojený s osmiletou zárukou na akumulátor ze 100 000 na 160 000 km. Vysokonapěťový akumulátor prošel od uvedení na trh vývojem, který zdvojnásobil jeho kapacitu při zachování stejného zástavbového prostoru. S kapacitou 42,2 kWh nyní nabízí dojezd až 307 km.
Výroba deseti speciálních modelů edice BMW i3s HomeRun proběhla v závodě BMW Group v Lipsku. V Lipsku se již od května 2021 vyrábějí i další komponenty pro elektrický pohon včetně akumulátorů. Od příštího roku se v Lipsku bude vyrábět nová generace modelu Mini Countryman, které bude nabízena také s čistě elektrickým pohonem. Současně se továrna stane prvním místem v globální výrobní síti BMW Group, kde se budou modely BMW a MINI vyrábět společně.
Unikátní architektura BMW i3 se skládá z modulu Drive v podobě hliníkového podvozku, který nese elektrický pohon, zavěšení kol a akumulátor, a z prostoru pro cestující vyrobeného z lehkého plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), tzv. modulu Life (tkanina pro jeho výrobu se dopravovala letecky ze Seattlu na západě USA!). Tato konstrukce byla od počátku vyvíjená pro čistě elektrický pohon. V Lipsku byly zavedeny v automobilovém průmyslu jedinečné inovativní postupy pro lisování velkoformátových dílů karoserie z CFRP.
BMW i3s pohání elektromotor o výkonu 135 kW (184 k) a vykazuje kombinovanou spotřebu elektrické energie 16,3 - 16,6 kWh/100 km. Nyní se vyrábí již pátá generace technologie BMW eDrive, která byla vyvinuta na základě technologií BMW i3.
Kromě čistě elektrického pohonu je ekologická vyváženost BMW i3 dána také výběrem materiálů, které jsou zaměřeny na udržitelnost a šetrnost výroby. Na panely karoserie vyrobené z termoplastů se používají částečně recyklované suroviny. Plasty použité v interiéru jsou vyrobeny z 25 % z recyklovaného materiálu. Textilie na sedadlech jsou výhradně z recyklovaných vláken. Výplně dveří jsou vyrobeny z materiálu Kenaf, tedy vláken ze stonků ibišku. Eukalyptové dřevo používané na výrobu částí palubní desky pochází z odpovědného lesního hospodářství s certifikací FSC.
Mnoho z „early adopters“ si pochvaluje nízkou spotřebu elektrické energie a nenáročnou údržbu. Brzdové destičky nebylo nutné měnit ani po ujetí 250 000 km, protože zpomalování z větší části obstarává rekuperací kinetické energie. Vyzdvihována také bývá životnost akumulátoru. BMW Group využila tyto pozitivní zkušenosti k tomu, aby na začátku roku 2020 zvýšila maximální počet ujetých kilometrů spojený s osmiletou zárukou na akumulátor ze 100 000 na 160 000 km. Vysokonapěťový akumulátor prošel od uvedení na trh vývojem, který zdvojnásobil jeho kapacitu při zachování stejného zástavbového prostoru. S kapacitou 42,2 kWh nyní nabízí dojezd až 307 km.
Výroba deseti speciálních modelů edice BMW i3s HomeRun proběhla v závodě BMW Group v Lipsku. V Lipsku se již od května 2021 vyrábějí i další komponenty pro elektrický pohon včetně akumulátorů. Od příštího roku se v Lipsku bude vyrábět nová generace modelu Mini Countryman, které bude nabízena také s čistě elektrickým pohonem. Současně se továrna stane prvním místem v globální výrobní síti BMW Group, kde se budou modely BMW a MINI vyrábět společně.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz