name | autoweek.cz

Výroba akumulátorů pro elektromobily celosvětově roste
19.02.2025 | Vladimír Rybecký | Statistiky
Celkově měl podle analýzy SNE Research globální trh s akumulátory pro elektromobily v roce 2024 vzestupný trend, ale v různých regionech existují místní rozdíly.
Od ledna do prosince 2024 byla celková kapacita akumulátorů vyrobených pro elektromobily po celém světě podle analýzy SNE Research 894,4 GWh. To představuje nárůst o 27,2 % ve srovnání s předchozím rokem. V průměru vzrostl trh s akumulátory pro elektromobily v posledních letech o 51,1 %. Analytici berou v úvahu akumulátory v elektromobilech i v plug-in hybridech a hybridních vozidlech.
Na prvním místě celosvětového žebříčku zůstala čínská společnost CATL s meziročním růstem o 31,7 % na 339,3 GWh. Dokázala mírně zvýšit svůj tržní podíl na 37,9 %. Výrobce akumulátorů a elektrických vozidel BYD, rovněž z Číny, se umístil na druhém místě žebříčku s meziročním růstem o 37,5 % na 153,7 GWh. Jeho tržní podíl mírně vzrostl na 17,2 %.
Téměř všichni ostatní dodavatelé v první desítce ztratili podíl na trhu. Na třetím místě zůstala LG Energy Solution z Jižní Koreje s růstem o 1,3 % na 96,3 GWh, ale na celkovém trhu ztratila téměř 3 % na tržní podíl 10,8 %.
Čtvrté místo patří dalšímu výrobci z Číny CALB, který dosáhl růst o 16,6 % na 39,4 GWh (podíl na trhu: 4,4 %). Páté místo obsadila společnost opět z Jižní Koreje SK On s růstem o 12,4 % na 39,0 GWh (podíl na trhu: 4,4 %).
Oproti obecnému vzestupnému trendu klesla produkce Panasonicu o 18,0 % na 35,1 GWh a podíl na trhu: 3,9 %. Podle analýzy byl hlavním důvodem pokles prodeje vozů partnerské Tesly v roce 2024. Samsung SDI z Jižní Koreje na šestém místě ztratil 10,6 % své produkce na 29,6 GWh a podíl na trhu v roce 2024 3,3 %.
Celkově měl podle analýzy globální trh s akumulátory pro elektromobily v roce 2024 vzestupný trend, ale v různých regionech existují místní rozdíly. Čínští výrobci dokázali výrazně zvýšit svůj podíl díky své silné pozici na svém domácím trhu, zdaleka největším na světě, a zároveň těžit z toho, že rostoucí nejistota na amerických a evropských trzích kvůli politickým neshodám vytváří tlak na prodej elektromobilů.
Foto: GlobeNewswire / Li Auto CATL
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz