name | autoweek.cz

Všestranný a praktický elektromobil Kia EV4

Všestranný a praktický elektromobil Kia EV4

27.02.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Elektrický sedan a hatchback EV4 rozšíří základní nabídku elektromobilů značky Kia. Zahájení prodeje modelu EV4 na evropských trzích včetně České republiky se plánuje ještě v letošním roce.

Společnost Kia v rámci Kia EV Day ve Španělsku představila nový model nižší střední třídy EV4 a Concept EV2, které rozšíří její stávající modelovou nabídku.

 

EV4 je první elektrifikovaný sedan a hatchback značky Kia navržený pro městské i běžné cestování. Sedan je dlouhý 4730 mm s rozvorem náprav 2820 mm a má zavazadlový prostor o objemu 490 l. Pro evropské trhy zaměřený hatchback je při stejném rozvoru dlouhý 4430 mm a má zavazadlový prostor 435 l.

 

Obě varianty jsou postavené na specializované 400 V platformě Kia E-GMP (Electric Global Modular Platform). Trakční elektromotor má výkon 150 kW. Standardní akumulátor má kapacitu 58,3 kWh, ve verzi Long Range má 81,4 kWh. Díky aerodynamickým vylepšením, např. úplnému zakrytování spodku vozu, byl dosažen nízký součinitel aerodynamického odporu cx 0,23 aby byl zajištěn co nejdelší dojezd. EV4 s karoserií sedan slibuje dojezd 430 km ve standardní podobě a až 630 km s akumulátorem Long Range. Hatchback EV4 nabídne nejdelší dojezd 410 km resp. až 590 km. EV4 umožní i funkce V2L (Vehicle-to-Load) výkonem 3,6 kW pro vnější spotřebiče i V2G (Vehicle-to-Grid) o výkonu 10 kW.

 

Nastavitelný systém Kia i-Pedal 3.0 prostřednictvím různých úrovní rekuperačního brzdění usnadňuje řízení. K dispozici je i adaptivní funkce chytrého rekuperačního brzdění. Systém i-Pedal 3.0 funguje i při couvání. EV4, podobně jako ostatní modely Kia, nabízí využití technologie asistentu pro jízdu na dálnici verze 2 (HDA 2). Ta zahrnuje vylepšené funkce ADAS.

 

Zavěšení předních kol je speciální konstrukce vzpěr McPherson pro elektromobily, vzadu je víceprvková náprava s vinutými pružinami. V tlumičích pérování jsou použity frekvenčně řízené ventily SFD3 třetí generace (poprvé v této třídě), resp. pouzdro systému odpružení Hydro G. Vylepšená geometrie pohonu předních kol společně s výztuhami na klíčových místech karoserie dále zvyšuje stabilitu v zatáčkách a dynamickou odezvu.

 

Širokoúhlý 30“ displej kokpitu ccNC (Connected Car Navigation Cockpit) je složený z obrazovek o velikostech 12,3“, 5,3“ a 12,3“. K dispozici je dále 12" head-up displej. K aktualizacím softwaru prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA) lze používat mobilní telefon uživatele

 

Sedan EV4 se bude vyrábět v závodu Kia Autoland Gwangmyeong EVO v Koreji, zatímco s výrobou hatchbacku se počítá pouze na Slovensku se zaměřením na evropské trhy. Sedan by se měl začít vyrábět v polovině března a ve druhé polovině roku bude následovat hatchback. Kia EV4 by se měla začít prodávat na korejském trhu od března, přičemž evropská premiéra je naplánována na druhou polovinu letošního roku.

 

Foto: Kia