name | autoweek.cz
Vrcholný model DS N°8 pouze elektricky
13.12.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely
S novým modelem N°8 DS ohlašuje novou kapitolu v historii prémiové značky. Nízký sedan dlouhý 4820 mm je prvním nabízeným výhradně s elektrickým pohonem. Slibuje dojezd až 750 km.
Nový vrcholný model prémiové značky Stellantisu DS Automobiles N°8 je elektricky poháněný sedan střední třídy vycházející z konceptu DS Aero Sport Lounge. Vyrábět se bude v italském závodě Melfi jako první ze dvou nových modelů DS na platformě STLA Medium – přidá se k němu ještě nástupce kompaktního SUV DS 7. Články pro akumulátor nikl-mangan-kobalt (NMC) se vyrábějí v Billy-Berclau Douvrin ve společném podniku ACC. Elektromotor navrhla a vyrábí společnost NPE v Trémery.
DS N°8 je založen na platformě Stellantis STLA Medium jako Peugeot 3008 a Opel Grandland, ale na rozdíl od nich bude mít výhradně elektrický pohon. Základní verze s pohonem předních kol a akumulátorem 74 kWh slibuje dojezd 572 km. Verze s pohonem předních kol s dlouhým dojezdem má akumulátor 97 kWh a dojezd 750 km, zatímco varianta s pohonem všech kol má mít předběžně dojezd 686 km. DS uvádí, že verze s dlouhým dojezdem může po dálnici ujet 500 km rychlostí 120 km/h.
DS N°8 bude k dispozici ve výkonových verzích 169 kW (230 k), 180 kW (245 k) a vrcholné s 257 kW (350 k) v kombinaci s pohonem všech kol. S větším ze dvou akumulátorů se výkon v závislosti na verzi krátkodobě zvýší až o 22 kW (30 k).
DS uvádí, že aerodynamická optimalizace se součinitelem aerodynamického odporu cx 0,24 pomáhá k prodloužení dojezdu o 60 km, přičemž zužující se linie střechy přidává 12 km, zapuštěné kliky předních dveří a kliky zadních dveří integrované do sloupků spolu s aktivními otvory pro přívod vzduchu v předním nárazníku 18 km a plně kapotovaný podvozek dalších 14 km.
Volant má čtyři ramen uspořádaná do tvaru X. Centrální přístrojový displej má velikost 10,25“, displej multimediálního systému měří 16“. Přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy mají masážní, chladicí a vyhřívací funkce. Zvláštností jsou větrací otvory v oblasti krku. Zadní sedadla mají opěradla sklopná až o 30° a také funkce chlazení a vyhřívání.
DS se stala samostatnou značkou v roce 2014 poté, co byla vyčleněna z Citroenu. Jeho první specializovaný vůz, DS 7, byl uveden na trh v roce 2017, následoval malý crossover DS 3, sedan střední třídy DS 9 vyráběný v Číně a kompaktní hatchback DS 4. Značka je součástí skupiny prémiových značek Stellantisu spolu s Alfou Romeo a Lancií. Vede ji Olivier Francois, který je také generálním ředitelem Fiatu a vedoucím marketingu ve společnosti Stellantis. Objem prodeje značky DS ale dosud nedosáhl původní cíl ve stovkách tisíc.
Foto: DS
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz