name | autoweek.cz

Volkswagen předvedl třídveřové Polo a připravuje další verze

Volkswagen předvedl třídveřové Polo a připravuje další verze

20.09.2009 | Vladimír Rybecký | Nové modely

V souladu se svou současnou strategií, uvádět na stejném základě více variant stejného modelu, také aktuální novinka Polo dostane postupně další atraktivní podoby. Některé z nich se už dokonce nenápadně představily v předstihu.

Na autosalonu ve Frankfurtu Volkswagen oficiálně představil třídveřovou podobu páté generace svého malého vozu. S delšími předními dveřmi a s pomocí změněného designu bočních oken se snaží vypadat jako kupé. Při uvedení na český trh během podzimu bude pro třídveřové Polo na výběr šest pohonných jednotek s výkony od 44 kW do 77 kW a ve dvou výbavách Trendline a Comfortline. Rozměry třídveřového Pola jsou stejné jako u třídveřové verze - délka je 3970 mm a zavazadlový prostor 280/952 l.
Nové Polo BlueMotion má s motorem 1,2 TDI o výkonu 55 kW (75 k) kombinovanou spotřebu jen 3,3 litru nafty na 100 km, což znamená 87 g CO2/km). Díky tomu je nejúspornějším pětimístným autem na světě. S nádrží 45 l na jedno natankování Polo BlueMotion ujede až 1363 kilometrů.
Podobně jako Golf i Polo dostane sportovní verzi GTI, poháněnou motorem 1,4 TSI twin-charger, kombinujícím přeplňování mechanicky poháněným dmychadlem a turbodmychadlem. Podobně jako Golf GTI i Polo GTI dostane elektronický systém označovaný jako diferenciál s omezenou svorností, předcházející zásahům ESP. Předběžnou představu o podobě Pola GTI naznačila v létě předváděná studie Polo Wörthersee 09.
Připravuje se rovněž otevřená verze. Polo Cabrio bylo ve Frankfurtu k vidění dokonce už před dvěma lety na stánku karosárny Karmann jako studie vytvořená oficiálně na základě předchozí generace Pola a uvedena jako Polo GTI Cabrio. Detailní pohled na tento vůz ale ukazuje mnohé stylistické prvky nových Volkswagenů, stejně jako to, že tento koncept s vyztuženou karoserií vypadal jako už připravený k sériové produkci. Polo Cabrio by zaplnilo mezeru v nabídce, která vznikla po ukončení výroby Golfu Cabrio v roce 2002, protože model Eos patří do trochu jiné kategorie.
Volkswagen plánuje pro rok 2011 uvedení Pola i na americký trh, což bude znamenat nutnost připravit i čtyřdveřový sedan. Ten by nepochybně našel zájemce i v Indii, Rusku a některých východoevropských zemích. Zatím se nezdá pravděpodobné, že by se objevila varianta kombi Polo Variant, které zřejmě zůstanou vyhrazeny jen pro sesterské modely Seat Ibiza a Škoda Fabia. Zvažuje se ale možnost vytvoření malého MPV na bázi Pola.