name | autoweek.cz

Volkswagen: Bez zavírání továren a propouštění to nepůjde

Volkswagen: Bez zavírání továren a propouštění to nepůjde

25.11.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel Volkswagenu Thomas Schaefer prohlásil, že k vyřešení problémů značky je třeba propouštění a zavírání závodů. Podle něho je restrukturalizace potřebná, aby se zabránilo tomu, že automobilka zůstane pozadu za konkurenty.

Volkswagen nevidí žádnou šanci vyhnout se propouštění, zavírání závodů v Německu a snížení nákladů o 4 miliardy eur. Prohlásil to při eskalujícím sporu se zaměstnanci generální ředitel značky Thomas Schaefer. Schaeferův komentář dál prohlubuje konflikt s odbory, které automobilce vyhrožují stávkami počínaje od prosince a požádaly společnost, aby v probíhajících jednáních o platech a výrobní kapacitě předložila řešení, která vyloučí uzavření továren i velké propouštění zaměstnanců.

 

„V konečném důsledku musí jakékoli řešení snížit nadměrnou kapacitu i náklady. Nemůžeme na to jen nalepit náplast a pořád to tahat s sebou. To by se nám později vážným způsobem vrátilo,“ řekl Schaefer.

 

Schaefer tvrdí, že většinu předpokládaných škrtů v automobilce by bylo možné provést normálním úbytkem a předčasnými odchody do důchodu. Dodal, že to ale nebude stačit. „Prostě by to trvalo příliš dlouho. Nemá smysl odkládat restrukturalizaci do roku 2035. Do té doby by nás naše konkurence nechala za sebou. Restrukturalizace Volkswagenu musí být provedena do tří až čtyř let,“ řekl Schaefer.

 

Kromě rušení pracovních míst a zavírání závodů Volkswagen také požádal pracovníky jednotky VW AG, která je jádrem současného konfliktu, aby souhlasili se snížením platů o 10 %. Schaefer řekl, že v tuto chvíli není žádná šance, že by se poptávka v Evropě výrazně zotavila. Uvedl, že mzdové náklady v německých pobočkách Volkswagenu jsou dvakrát vyšší než u kolegů a vlastních poboček VW v jižní a východní Evropě. Dodal, že snahy o úspory zatím vedly k pozitivnímu vlivu na zisk ve výši 7,5 miliardy eur, ale jsou zapotřebí další úspory ve výši 4 miliard eur.

 

Schaefer řekl, že společnost v současné době nevidí žádnou možnost, jak se vyhnout uzavření některých továren v Německu a přidala k tomu potenciální odstávky nejen továren na výrobu automobilů, ale také v závodech na výrobu dílů.

 

Agentura Bloomberg uvedla, že management navrhl prodej výrobních závodů v Osnabrücku (v současné době zde 2300 pracovníků vyrábí vozy Volkswagen T-Roc Cabriolet a Porsche Cayman a Boxter) a Drážďanech (340 zaměstnanců zde vyrábí vozy ID.3) spolu s využitím závodu v Emdenu (8600 zaměstnanců zde vyrábí vozy ID.4 SUV a ID.7 sedan) pro smluvní výrobu.

 

Foto: Volkswagen