name | autoweek.cz

Valeo je dodavatelem VW Group
03.07.2017 | Vladimír Rybecký | Autoservis
„Francouzské díly do francouzských vozů“ bylo heslem před více než 20 lety. Dnes automobilový průmysl funguje na základě globálního trhu a výrobci automobilů se při výběru dodavatelů řídí kvalitou a inovativností produktů.
Výrobci automobilů i přední výrobci dílů jsou dnes společnostmi fungujícími v celosvětovém měřítku. Valeo má francouzské kořeny, ale funguje v každém koutě světa. Jeho centra výzkumu a vývoje i výrobní závody jsou rozesety po všech pěti kontinentech.
I čeští zaměstnanci a inženýři přikládají v rámci činnosti Valeo ruce k dílu - v ČR se nacházejí tři výrobní závody a vývojové centrum v Praze. Pracují zde týmy inženýrů, jejichž cílem je vývoj asistenčních systémů a senzorů vedoucích v budoucnosti až k autonomním vozidlům. V továrně v Humpolci se vyrábějí kompresory pro klimatizační jednotky osobních automobilů. Klimatizaci a jejím součástem se věnují i závody v Rakovníku a Žebráku.
Jejich produkci využívají automobilky BMW, Opel, Škoda, Volkswagen či Mercedes-Benz. Německé motoristické koncerny jsou odběrateli až 28 % celosvětové produkce Valeo pro první montáž. Pro srovnání, u francouzských značek je tento podíl 14 %.
„Již několik let je Valeo předním dodavatelem spojek pro VW Group a náš podíl nadále roste. Proces navrhování nového modelu automobilu zabere několik let. Proto již nyní víme, že budeme dodavateli spojek do modelu, který vyjede na silnice až např. v roce 2019,“ říká Roman Wierzbowski, manažer oddělení Powertrain Valeo Service Eastern Europe.
Zatímco ještě u modelu Volkswagen Golf V a jeho příbuzných Audi A3 a Škoda Octavia mechanik při výměně spojky demontuje původní díl jednoho ze dvou německých výrobců, tak u Golfu VII to může být spojka Valeo. Navíc světlomety, přepínače u volantu a mechanismy stěračů jsou již dnes ve VW Group hlavně produkty Valeo.
„Z hlediska výrobce automobilu je nejdůležitější přidaná hodnota, kterou přináší konkrétní řešení vytvořeno výrobcem dílu. Něco, co umožní snížení nákladů, zvýší bezporuchovost nebo, což je velmi důležité, pomůže splnit náročné normy ohledně čistoty výfukových látek a omezení emisí,“ dodává Roman Wierzbowski.
Příkladem takového řešení je inovativní konstrukce dvouhmotového setrvačníku Valeo Blade, který byl představen na veletrhu Automechanika ve Frankfurtu v roce 2016. Ve srovnání s běžným dvouhmotovým setrvačníkem neobsahuje Valeo Blade válcové pružiny, které vyžadují intenzivní mazání. Místo toho má dvě srpovitě tvarované pružiny, z čehož plyne i pojmenování produktu. Toto řešení umožňuje prodloužit životnost a zvyšuje odolnost vůči tepelnému přetížení, které vzniká při prokluzu pružiny. V tradičním dvouhmotovém setrvačníku vysoká teplota degraduje mazivo na pružinách, což urychluje jejich opotřebování.
Jakou přidanou hodnotu má Valeo Blade pro výrobce automobilu? „První generace dvouhmotových setrvačníků vyžadovala výměnu po překonání průměrně 150 000 -200 000 km a majitel vozu vykonával tuto výměnu již po záruce. Dnešní prodloužená životnost Valeo Blade lépe vyhovuje delším záručním dobám výrobců automobilů,“ vysvětluje Roman Wierzbowski.
Valeo spolupracuje také s německými předními značkami, tedy Mercedesem-Benz a BMW. Dodává jim mj. speciální dvouhmotové setrvačníky, které se montují se špičkovými motory a hybridními pohonnými systémy, protože řešení Valeo si poradí s obrovským točivým momentem.
Za těchto okolností již můžeme pokládat Valeo za „francouzskou značku do francouzských aut“ jen stěží. Dnes je Valeo mnohem více „německé“, než by se mohlo na první pohled zdát.
I čeští zaměstnanci a inženýři přikládají v rámci činnosti Valeo ruce k dílu - v ČR se nacházejí tři výrobní závody a vývojové centrum v Praze. Pracují zde týmy inženýrů, jejichž cílem je vývoj asistenčních systémů a senzorů vedoucích v budoucnosti až k autonomním vozidlům. V továrně v Humpolci se vyrábějí kompresory pro klimatizační jednotky osobních automobilů. Klimatizaci a jejím součástem se věnují i závody v Rakovníku a Žebráku.
Jejich produkci využívají automobilky BMW, Opel, Škoda, Volkswagen či Mercedes-Benz. Německé motoristické koncerny jsou odběrateli až 28 % celosvětové produkce Valeo pro první montáž. Pro srovnání, u francouzských značek je tento podíl 14 %.
„Již několik let je Valeo předním dodavatelem spojek pro VW Group a náš podíl nadále roste. Proces navrhování nového modelu automobilu zabere několik let. Proto již nyní víme, že budeme dodavateli spojek do modelu, který vyjede na silnice až např. v roce 2019,“ říká Roman Wierzbowski, manažer oddělení Powertrain Valeo Service Eastern Europe.
Zatímco ještě u modelu Volkswagen Golf V a jeho příbuzných Audi A3 a Škoda Octavia mechanik při výměně spojky demontuje původní díl jednoho ze dvou německých výrobců, tak u Golfu VII to může být spojka Valeo. Navíc světlomety, přepínače u volantu a mechanismy stěračů jsou již dnes ve VW Group hlavně produkty Valeo.
„Z hlediska výrobce automobilu je nejdůležitější přidaná hodnota, kterou přináší konkrétní řešení vytvořeno výrobcem dílu. Něco, co umožní snížení nákladů, zvýší bezporuchovost nebo, což je velmi důležité, pomůže splnit náročné normy ohledně čistoty výfukových látek a omezení emisí,“ dodává Roman Wierzbowski.
Příkladem takového řešení je inovativní konstrukce dvouhmotového setrvačníku Valeo Blade, který byl představen na veletrhu Automechanika ve Frankfurtu v roce 2016. Ve srovnání s běžným dvouhmotovým setrvačníkem neobsahuje Valeo Blade válcové pružiny, které vyžadují intenzivní mazání. Místo toho má dvě srpovitě tvarované pružiny, z čehož plyne i pojmenování produktu. Toto řešení umožňuje prodloužit životnost a zvyšuje odolnost vůči tepelnému přetížení, které vzniká při prokluzu pružiny. V tradičním dvouhmotovém setrvačníku vysoká teplota degraduje mazivo na pružinách, což urychluje jejich opotřebování.
Jakou přidanou hodnotu má Valeo Blade pro výrobce automobilu? „První generace dvouhmotových setrvačníků vyžadovala výměnu po překonání průměrně 150 000 -200 000 km a majitel vozu vykonával tuto výměnu již po záruce. Dnešní prodloužená životnost Valeo Blade lépe vyhovuje delším záručním dobám výrobců automobilů,“ vysvětluje Roman Wierzbowski.
Valeo spolupracuje také s německými předními značkami, tedy Mercedesem-Benz a BMW. Dodává jim mj. speciální dvouhmotové setrvačníky, které se montují se špičkovými motory a hybridními pohonnými systémy, protože řešení Valeo si poradí s obrovským točivým momentem.
Za těchto okolností již můžeme pokládat Valeo za „francouzskou značku do francouzských aut“ jen stěží. Dnes je Valeo mnohem více „německé“, než by se mohlo na první pohled zdát.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz