name | autoweek.cz

V autě po Vltavě pod pražskými mosty
23.04.2025 | Aktuality
Plovoucí verze vozu Cupra Terramar vyplula na Vltavu. Unikátní plavidlo Floating Terramar bylo navrženo exkluzivně pro Louis Vuitton 37. Pohár Ameriky na bázi modelu Cupra Terramar America’s Cup ve spolupráci inženýrů automobilky Cupra a firmy Brava Boats.
České zastoupení značky Cupra uspořádalo exkluzivní akci, jedinečnou i v globálním měřítku, když na hladinu Vltavy vyslalo Floating Terramar, plovoucí verzi modelu Cupra Terramar vyrobenou ve spolupráci značek Cupra a Brava Boats. Plavby s Terramarem po Vltavě budou pokračovat až do 25. dubna. Po novinářích a autorizovaných prodejcích značky Cupra se bude moci plavby s unikátní lodí Floating Terramar seznámit také široká veřejnost.
„Cupra Terramar má za sebou ostrý start na českém trhu – jen za první čtvrtletí jsme přijali více než 220 zákaznických objednávek. Pro oslavu úspěšného uvedení na český trh jsme se rozhodli nabídnout něco opravdu nečekaného a inovativního, navázat na loňskou světovou premiéru tohoto jedinečného modelu v rámci Poháru Ameriky a nabídnout našim významným hostům, obchodním partnerům i široké veřejnosti nezapomenutelné zážitky z plavby v Terramaru na vlnách Vltavy,“ říká Tomáš Navrátil, vedoucí divize Cupra společnosti Porsche Česká republika.
Floating Terramar vznikl v rámci globálního partnerství značky Cupra s jachtařskými závody Louis Vuitton 37. Pohár Ameriky. Diváci mohli nevšední plavidlo sledovat při plavbě mezi přístavy Barcelona a Port Vell během nejprestižnější akce pro fanoušky jachtingu. Obojživelný Terramar poskytl online streamerům a influencerům prostorné a komfortní zázemí pro natáčení svých příspěvků z Poháru Ameriky ve vodách Středozemního moře. Nyní Floating Terramar zamířil do České republiky, aby se fanouškům značky Cupra představil na Vltavě.
Lodní inženýři ze společnosti Brava Boats, za spolupráce firmy Vetus v roli dodavatele lodního vybavení, zkonstruovali pro sportovní SUV speciální hliníkovou spodní část připomínající trimaran. Ta má ve vlnách nosnost až 2500 kg.
Floating Terramar splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy, což dokládají úspěšně absolvované přísné zkoušky vztlaku a stability, při nichž byly simulovány různé podmínky, které se mohou při plavbě vyskytnout. Do celého procesu byli zapojeni také inženýři značky Cupra, kteří pomohli s rozložením hmotnosti a optimalizací vyváženosti vozidla. Jejich hlavním úkolem však bylo vyvinout systémy pro ovládání vozu i lodi, protože plavbu si posádka užívá v pohodlí interiéru Terramaru.
Elektronické ovládací prvky pro manévrování a pohon, navržené speciálně pro lodě, byly integrovány do přístrojové desky a fungují nezávisle na voze. Nově navržená přístrojová deska zahrnuje i režimy pro plavbu a umožňuje ovládat spodní část aniž by tím utrpěl vzhled Cupry Terramar. Tyto úpravy zajišťují hladký přechod mezi funkcemi vozu a spodní části pro plavbu, takže posádka může i na vodě řídit plavidlo přímo z interiéru vozidla při zachování ostatních funkcí vozu.
Vůz Cupra Terramar v exkluzivní limitované edici America’s Cup je k palubě bezpečně ukotven popruhy. Vůz na loď najíždí a sjíždí na pevnině, nikoli na vodě. Na rozdíl od silničního provozu se cestující nesmí během plavby připoutat bezpečnostním pásem. Zakázáno je také opouštět interiér vozu v režimu plavby. Pro případ nouze jsou ve snadném dosahu nafukovací plovací vesty.
Pohon na vodě obstarává vznětový řadový tříválec Ventus Marino M3.29 s nejvyšším výkonem 20 kW (27 k) a převodovkou Saildrive SP60. V zavazadlovém prostoru Terramaru je umístěna vyjímatelná spínací skříňka pro zapnutí a vypnutí lodního motoru spolu s palivoměrem a voltmetrem. Propojení systémů pro ovládání lodi s vozidlem je velmi snadné a nevyžaduje použití speciálního nářadí.
BP60 – Floating Terramar
Celková délka plavidla i trupu: 5,95 m
Největší celková šířka plavidla: 2,50 m
Hloubka plavidla od hladiny: 2,42 m
Hmotnost plavidla s motorem: 2661 kg
Maximální užitečná hmotnost: 2384 kg
Celková hmotnost plavidla: 5044 kg
Teoretická nejvyšší rychlost při plavbě: 5 uzlů (9,3 km/h)
Foto: Vladimír Rybecký a Cupra
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz