name | autoweek.cz
Unikátní plug-in hybrid Renault Rafale E-Tech 4×4 300
02.11.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Renault Rafale E-Tech 4x4 s výkonem 220 kW (300 k) nabízí s novým plug-in hybridním pohonem unikátní technologii pohonu všech kol navržený speciálně pro tento model.
Nová verze Renault Rafale E-Tech 4x4 300 nabízí celkový dojezd až 1000 km a spotřebu paliva, která je mezi plug-iny nejlepší na trhu - 0,5 l/100 km v kombinovaném cyklu a 5,8 l/100 km s vybitým akumulátorem. Tyto hodnoty umožňují využívat výhody plug-in hybridní pohon bez omezení. Při každodenních jízdách funguje Rafale E-Tech 4x4 300 jako elektromobil s dojezdem až 105 km. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 vyniká i dynamikou (z 0 na 100 km/h za 6,4 s).
Pod kapotou je zážehový tříválec 1,2 l s novým turbodmychadlem, díky němuž se výkon zvýšil na 110 kW (150 k) oproti 96 kW (130 k) u verze E-Tech full hybrid 200 a točivý moment narostl na 230 N.m oproti 205 N.m. Pro vyšší točivý moment je přizpůsobena i multimódová převodovka.
Ke spalovacímu motoru jsou připojeny tři elektromotory - dva hlavní a jeden vedlejší - pro maximální kombinovaný výkon 220 kW (300 k). Hlavní elektromotor na přední nápravě má výkon 50 kW (70 k) a točivý moment 205 N.m. Druhý hlavní elektromotor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 195 N.m je trvale připojený ke kolům zadní nápravy. Sekundární elektromotor o výkonu 25 kW (34 k) a točivém momentu 50 N.m je v roli startér/generátoru HSG (High-voltage Starter Generator).
Elektrický pohon zajišťují dva hlavní elektromotory. Sekundární elektromotor HSG pomáhá při nastartování vozu a řídí automatickou multimódovou převodovku. Díky elektromotoru na zadní nápravě má Renault Rafale E-Tech 4x4 300 stále aktivní pohon všech kol, takže nabízí optimální trakci a bezpečné jízdní vlastnosti i za nepříznivých podmínek na vozovce. Systém E-Tech automaticky řídí trakci podle jízdních podmínek a jízdního režimu zvoleného prostřednictvím systému Multi-Sense.
Akumulátor s kapacitou 22 kWh lze nabíjet ze zásuvky, z wallboxu nebo za jízdy pomocí rekuperačního brzdění. Řidič si může plně elektrický pohon zvolit pomocí režimu Electric tlačítkem EV Mode.
Základní výbava Esprit Alpine je standardně vybavena dynamickým řízením všech kol 4Control advanced, informačním systémem OpenR link s 12“ dotykovým displejem a integrovanou navigací.
Kromě nové motorizace přichází Rafale E-Tech 4x4 300 s novým vrcholným stupněm výbavy Atelier Alpine, která je ještě exkluzivnější a díky spolupráci s odborníky ze značky Alpine se ještě víc zaměřuje na radost z jízdy a dynamiku. Nabízí specifický podvozek vyvinutý inženýry Alpine vybavený inteligentním adaptivním tlumením s kamerovým skenováním vozovky a novou konfigurací Dynamics Driving v systému Renault Multi-Sense. V kombinaci s řízením i pohonem všech kol nabízí unikátní vlastnosti, které v sobě spojují výkon, agilitu a bezkonkurenční dynamiku. Ve výbavě Atelier Alpine je vybaven světlomety LED Matrix Vision a systémy Active Driver Assist a Easy Park Assistant.
Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k se vyrábí v továrně ve španělské Palencii a v České republice bude dostupný v autorizované dealerské síti začátkem roku 2025.
Foto: Renault
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz