name | autoweek.cz

Unikátní monopost Tatra 607 na Legendách
28.05.2015 | Vladimír Rybecký | Auto archív
Tatra 607 je dosud jediný československý monopost postavený podle tehdy platných specifikací pro vozy Grand Prix (formule 1). V n. p. Tatra Kopřivnice byly v roce 1950 vyrobeny dva kusy (typ T-607) a další dva v roce 1953 (typ T-607/2).
Motor je čtyřdobý zážehový V8 OHV, objem 2545 cm3, výkon 175 - 200 k při 7500 - 8000/min, chlazení vzduchem, který je místo ventilátorů strháván kinetickou energií výfukových plynů účinkem ejektoru (absence ventilátorů šetří z výkonu motoru cca 20 k).
A. Veřmiřovský s tímto vozem 16. 10. 1953 vytvořil na trati Valašské Meziříčí - Hranice československý národní rekord automobilů československé výroby, když průměrná rychlost na letmý kilometr oběma směry byla 207,972 km/h. Rekord nebyl dodnes oficiálně překonán.
Tento úžasně ztvárněný odkaz umu a dovedností našich předků si můžete přijít nejen prohlédnout, ale i poslechnout zvuk jeho unikátního motoru 13. a 14. června na motoristickou akci Legendy na výstavní ploše BSR.
A. Veřmiřovský s tímto vozem 16. 10. 1953 vytvořil na trati Valašské Meziříčí - Hranice československý národní rekord automobilů československé výroby, když průměrná rychlost na letmý kilometr oběma směry byla 207,972 km/h. Rekord nebyl dodnes oficiálně překonán.
Tento úžasně ztvárněný odkaz umu a dovedností našich předků si můžete přijít nejen prohlédnout, ale i poslechnout zvuk jeho unikátního motoru 13. a 14. června na motoristickou akci Legendy na výstavní ploše BSR.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz