name | autoweek.cz
Trojitá premiéra pro ID.7
17.04.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Volkswagen představil svůj vrcholný elektricky poháněný model ID.7 současně na třech kontinentech. Největší akce s účastí generálního ředitele značky Thomase Schäfera se nicméně odehrála v Šanghaji v předvečer zahájení tamního autosalonu.
Letošní hlavní novinka Volkswagenu byla současně odhalena v Berlíně, New Yorku a Šanghaji. Skutečnost, že byl největší elektromobil značky současně představen na třech kontinentech ukazuje, že se jedná o globální auto. Přitom čínská prezentace před zahájením autosalonu Auto Shanghai 2023 byla s 500 hosty a přítomností šéfa značky Thomase Schäfera zdaleka nejvelkolepější. Především požadavkům čínských zákazníků se také konstruktéři Volkswagenu snažili v maximální míře vyhovět - aby předešli kritice nedostatečné technologické výbavy u menších modelů řady ID ze strany tamních zákazníků
Mimořádný dojezd až 700 km
S dojezdem až 700 km chce ID.7 předčít konkurenci. Přichází na trh jako elektricky poháněná náhrada za nejprodávanější evropský model střední třídy, stejně velký Passat. Ten zatím zůstane v nabídce pro ty, kteří se stále nechtějí smířit s elektromobilitou – v připravované nové generaci ovšem jen s karoserií kombi.
Uhlazený design ID.7 vybočuje ze současné řady agresivně se tvářících crossoverů ale není zdaleka tak nekonformní jako Hyundai Ioniq 6. Aerodynamická karoserie se součinitelem aerodynamického odporu cx 0,23 umožňuje dosáhnout velkou úsporu energie a tedy i prodloužení dojezdu. ID.7 je dlouhý 496 cm při rozvoru náprav 297 cm. To vytváří mimořádně prostorný interiér. Zavazadlový prostor pojme 532 l.
Přestože vychází ze stejné platformy MEB jako Volkswageny ID.3, ID.4, ID.5 a ID. Buzz, Škoda Enyaq iV, Cupra Born ale i Audi Q4 e-tron, ID.7 od nich v mnoha ohledech odlišuje. Platforma MEB je zde poprvé spojena se zcela novým systémem elektrického pohonu zadních kol navrženým vlastními silami s interním označením APP550. V ID.7 má výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 550 N.m. Pohonná jednotka byla vyvinuta ve spolupráci s Volkswagen Group Components v německém Kasselu a tam se také vyrábí. Tento pohon se v základní verzi ID.7 Pro kombinuje s akumulátorem o kapacitě 77 kWh. Volkswagen pro ni slibuje dojezd 615 km. Výrazné prodloužení ve srovnání s ID.4 s identickým akumulátorem je vysvětleno mnohem příznivější aerodynamikou a vyšší mechanickou účinností.
ID.7 Pro S bude mít akumulátor s čistou kapacitou 86 kWh pro zvýšení maximálního dojezdu na 700 km. To je pozoruhodná hodnota, protože Mercedes EQS s mnohem větší akumulátorem (107,8 kWh) i lepším cx (0,20) ujede oficiálně jen o 80 km víc. Při rychlém nabíjení může ID.7 Pro S využít stejnosměrný výkon až 200 kW (u ID.7 Pro to je 170 kW).
Gigantický centrální displej
Volkswagen si vzal k srdci kritiku centrálního displeje předchozích modelů ID a vytvořil zde nový informační a ovládací centrálu. Dotykový displej je větší než kdy dřív (15“), takže se blíží rozměrům známým u Tesly. Virtuální ovladače jsou nyní osvětlené a vylepšeno bylo také hlasové ovládání. Volkswagen rovněž slibuje efektivnější digitální rozhraní než u hojně kritizovaných dosavadních modelů.
Sedadla se automaticky vyhřívají a chladí podle teploty nebo vlhkosti. Sedadlo řidiče Climatronic může být vybaveno masážní funkcí. Příplatkovou prosklenou střechu lze přepnout na průhlednou nebo tmavou.
V seznamu asistenčních systémů nechybí parkovací asistent, který lze dálkově ovládat ze vzdálenosti až 50 m. Navádění v jízdních pruzích mimo jiné vychází z dat roje, což je důležitý krok k autonomnímu řízení, nicméně Volkswagen zatím neslibuje autonomii na úrovni 3.
Do prodeje od podzimu
V Evropě se ID.7 začne prodávat na podzim (objednávky se budou přijímat od léta) s akumulátorem o kapacitě 77 kWh, údajně za méně než 60 000 eur (1,4 milionu Kč). Až později bude následovat nová varianta ID.7 Pro S s 86 kWh a příští rok se přidá i kombi.
Od roku 2024 chce Volkswagen nabízet ID.7 také v Severní Americe. Stejně jako evropské vozy se i americké varianty budou vyrábět v Emdenu. To znamená, že pokud nedojde k dohodě mezi americkou vládou a EU o způsobilosti elektromobilů montovaných mimo Severní Ameriku, přijde ID.7 v USA o daňovou úlevu na elektromobily ve výši až 7500 USD.
V Číně se bude ID.7 vyrábět a prodávat společnými podniky Volkswagenu. V Číně zatím byla homologována pouze varianta s motorem o výkonu 150 kW a akumulátorem o kapacitě 77 kWh od společnosti FAW-CATL.
Uvidíme, jak tento velký, zvláštně stylizovaný elektrický liftback navržený pro Čínu a Spojené státy osloví konzervativní, převážně fleetové evropské zákazníky podobně, jako osm generací modelu Passat?
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz