name | autoweek.cz

Tři roky značky Cupra
16.08.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Při příležitosti třetího výročí od založení v rámci akce Cupra Days předvedla dovozní organizace Porsche ČR novinářům průřez modelové nabídkou značky Cupra - modely Ateca, Leon s karoseriemi hatchback a kombi Sportstourer a samozřejmě Formentor.
Označení Cupra se poprvé objevilo v roce 1996 u produktů závodního oddělení Seat Sport. Posléze se začalo používat i pro vysocevýkonné verze modelů značky Seat vyvinuté ve spolupráci se Seat Sport. V roce 2018 se Cupra stala samostatnou značkou pod níž přešly i veškeré sportovní aktivity automobilky Seat. Počátkem roku 2020 byla v Martorellu otevřena nová reprezentační centrála Cupra Garaje a byly připraveny kolekce módního zboží se značkou Cupra.
„Před třemi roky jsme se s tehdejším generálním ředitelem Seatu Lucou de Meem dohodli, že vytvoříme samostatnou značku Cupra, a to v době, kdy jiné značky zanikaly. Od té doby jsme už prodali přes 70 000 vozů a překonali plánovaný objem obratu ve výši jedné miliardy eur, ačkoliv nás při tom brzdil koronavirus,“ řekl nám šéf Cupry a současně i generální ředitel Seatu Wayne Griffiths při nedávné videokonferenci se členy poroty AutoBest.
Diferenciace v rámci koncernu VW je přirozeně velmi obtížná, protože značky Volkswagen, Audi, Škoda, Seat a od roku 2018 Cupra kvůli úspoře nákladů spoléhají na využití z velké části identických platforem, stejných pohonných jednotek a dalších komponent včetně komunikačních systémů. Zatímco první modely značky Cupra vycházely ze základu společného se Seatem - kompaktní SUV Ateca, vyráběné v Kvasinách, a Leon s karoseriemi hatchback a kombi Sportstourer - od podzimu 2020 nabídku rozšířil první původní model, atraktivní SUV-kupé Formentor. Všechny modely značky se nabízejí i s plug-in hybridním pohonem.
„Formentor je esencí toho, čím chce značka Cupra být - sportovní a trochu i provokativní. Ohlas v podobě množství objednávek, představujících 2/3 ze všech objednaných vozů Cupra, i řada ocenění nám ukazují, že je to správná cesta,“ řekl nám Wayne Griffiths.
Cupra připravuje ještě dva zcela vlastní modely s elektrickým pohonem. Veřejnosti už ukázala první z nich Born, jehož prodej by měl začít v říjnu. „Born je optimální elektromobil z hlediska ziskovosti. S městskými minivozy s elektrickým pohonem není šance vydělávat peníze. Správnou volbou je tedy vycházet z platformy MEB, a proto se na ni zaměříme,“ konstatoval Wayne Griffiths. V roce 2025 se přidá vrcholný model Tavascan, SUV-kupé s elektrickým pohonem opět postavené na platformě MEB, které bylo jako koncept předvedeno na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2019.
„Před třemi roky jsme se s tehdejším generálním ředitelem Seatu Lucou de Meem dohodli, že vytvoříme samostatnou značku Cupra, a to v době, kdy jiné značky zanikaly. Od té doby jsme už prodali přes 70 000 vozů a překonali plánovaný objem obratu ve výši jedné miliardy eur, ačkoliv nás při tom brzdil koronavirus,“ řekl nám šéf Cupry a současně i generální ředitel Seatu Wayne Griffiths při nedávné videokonferenci se členy poroty AutoBest.
Diferenciace v rámci koncernu VW je přirozeně velmi obtížná, protože značky Volkswagen, Audi, Škoda, Seat a od roku 2018 Cupra kvůli úspoře nákladů spoléhají na využití z velké části identických platforem, stejných pohonných jednotek a dalších komponent včetně komunikačních systémů. Zatímco první modely značky Cupra vycházely ze základu společného se Seatem - kompaktní SUV Ateca, vyráběné v Kvasinách, a Leon s karoseriemi hatchback a kombi Sportstourer - od podzimu 2020 nabídku rozšířil první původní model, atraktivní SUV-kupé Formentor. Všechny modely značky se nabízejí i s plug-in hybridním pohonem.
„Formentor je esencí toho, čím chce značka Cupra být - sportovní a trochu i provokativní. Ohlas v podobě množství objednávek, představujících 2/3 ze všech objednaných vozů Cupra, i řada ocenění nám ukazují, že je to správná cesta,“ řekl nám Wayne Griffiths.
Cupra připravuje ještě dva zcela vlastní modely s elektrickým pohonem. Veřejnosti už ukázala první z nich Born, jehož prodej by měl začít v říjnu. „Born je optimální elektromobil z hlediska ziskovosti. S městskými minivozy s elektrickým pohonem není šance vydělávat peníze. Správnou volbou je tedy vycházet z platformy MEB, a proto se na ni zaměříme,“ konstatoval Wayne Griffiths. V roce 2025 se přidá vrcholný model Tavascan, SUV-kupé s elektrickým pohonem opět postavené na platformě MEB, které bylo jako koncept předvedeno na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2019.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz