name | autoweek.cz

Třetí elektromobil Audi jde do výroby

Třetí elektromobil Audi jde do výroby

11.12.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Audi zahajuje v manufaktuře Böllinger Höfe v Neckarsulmu sériovou výrobu modelu e-tron GT. Výroba je v rozvaze CO2 uhlíkově neutrální.
„Po výrobních závodech v Bruselu a Györu se nyní Böllinger Höfe stává prvním závodem Audi v Německu, v němž výroba probíhá s neutrální bilancí emisí CO2. Jedná se o důležitý milník pro závod Neckarsulm a další krok na naší cestě k neutrální bilancí emisí CO2 ve všech našich výrobních závodech po celém světě do roku 2025,“ říká člen představenstva, odpovědný za výrobu a logistiku Peter Kössler. Rozšířená montážní linka pro e-tron GT zahrnuje 36 namísto předchozích 16 pracovních cyklů a e-tron GT ji sdílí se supersportem se spalovacím motorem R8. Sériová výroba byla navzdory koronavirové pandemii zahájena podle plánu.
 
Od začátku roku 2020 areál v Neckarsulmu využívá pouze „zelenou“ elektřinu. Teplo, potřebné pro výrobu v Böllinger Höfe, dodává bloková tepelná elektrárna provozovaná na bioplyn. Audi kompenzuje emise, které jsou v současné době nevyhnutelné, uhlíkovými kredity z certifikovaných projektů ochrany klimatu.
 
Ekologický program Audi Mission:Zero zahrnuje rozmanitá opatření ve výrobě a logistice, která účinně a trvale udržitelně minimalizují vliv na klima a životní prostředí. Kromě dekarbonizace se přitom realizují inovativní řešení pro efektivní využívání vody, surovin a pro podporu biodiverzity.
 
Technický základ pro e-tron GT poskytuje platforma pro elektromobily J1 vyvinutá sesterskou společností Porsche pro sportovní sedan Taycan. Akumulátor zaujímá celý prostor podlahy mezi přední a zadní nápravou. Výsledné nízké těžiště je podle Audi srovnatelné s těžištěm R8, což spolu s řízením všech kol vozu zajišťuje vysokou jízdní dynamiku a směrovou stabilitu.
 
Audi stále tají finální podobu e-tronu GT. Stejně jako předchozí zprávy, oznámení o zahájení výroby obsahuje pouze obrázky maskovaných předsériových prototypů. Také technické údaje jsou zatím pouze předběžné. První koncept, který byl představen v roce 2018, byl dlouhý 496 cm a vysoký 138 cm. Měl celkový největší výkon 434 kW (590 k), dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 s, dosahoval největší rychlost 240 km/h a podle standardu WLTP měl dojezd „přes 400 km“.
 
Objednávky na e-tron ve verzi Gran Turismo budou přijímány od jara 2021. Konkrétní datum zahájení dodávek dosud není stanoveno.