name | autoweek.cz

Toyota investuje miliardy do podpory vodíku
12.08.2021 | Tiskové zprávy
Toyota se bude spolu se Sumitomo Mitsui Banking a správcovskou firmou SPARX podílet 15 miliardami jenů na financování dalšího fondu Mirai Creation Fund III na podporu nových technologií, zejména vodíku.
Mirai Creation Fund III chce získat celkem 100 miliard jenů, tedy asi 20 miliard korun, na podporu rozvoje inteligentních technologií, robotiky, vodíkové technologie, elektrifikaci a vývoj nových materiálů.
Cílem fondu je investování do podniků, které disponují technologiemi schopnými zajistit růst pro budoucí generace. Zároveň bude podporovat technologie pomáhající k dosažení uhlíkové neutrality. Do fondu se přibližně do konce března příštího roku budou moci hlásit další investoři. Jednou z hlavních náplní investic fondu má být vodík, tedy vodíkový pohon, výroba vodíku a jeho distribuce.
Vodíkovou technologií se Toyota zabývá již několik let. Vodíkovou mobilitu testuje v rámci města Woven City, vytvořila první vodíkové lodě, nákladní vozidla a vlaky. Již šest let také prodává první sériově vyráběný vůz Toyota Mirai s pohonem pomocí palivových článků na vodík. Druhou generaci vozu Mirai Toyota začala prodávat i v ČR. Česká vláda nedávno schválila vodíkovou strategii, která počítá s výstavbou čerpacích stanic na vodík. Do roku 2030 by v České republice mohlo jezdit 40 000 až 50 000 osobních aut na vodík.
Cílem fondu je investování do podniků, které disponují technologiemi schopnými zajistit růst pro budoucí generace. Zároveň bude podporovat technologie pomáhající k dosažení uhlíkové neutrality. Do fondu se přibližně do konce března příštího roku budou moci hlásit další investoři. Jednou z hlavních náplní investic fondu má být vodík, tedy vodíkový pohon, výroba vodíku a jeho distribuce.
Vodíkovou technologií se Toyota zabývá již několik let. Vodíkovou mobilitu testuje v rámci města Woven City, vytvořila první vodíkové lodě, nákladní vozidla a vlaky. Již šest let také prodává první sériově vyráběný vůz Toyota Mirai s pohonem pomocí palivových článků na vodík. Druhou generaci vozu Mirai Toyota začala prodávat i v ČR. Česká vláda nedávno schválila vodíkovou strategii, která počítá s výstavbou čerpacích stanic na vodík. Do roku 2030 by v České republice mohlo jezdit 40 000 až 50 000 osobních aut na vodík.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz