name | autoweek.cz

Toyota a BMW chtějí vytvořit vodíkovou společnost

Toyota a BMW chtějí vytvořit vodíkovou společnost

06.09.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Toyota a BMW chtějí ještě těsněji spolupracovat na využití vodíku. Připravují obohacení své modelové nabídky o vozidla s palivovými články, vyvíjejí společně systém palivových článků třetí generace a také pomáhají při budování odpovídající infrastruktury.

Společnosti Toyota Motor a BMW Group podepsaly dohodu o posílení spolupráce v oblasti využívání vodíku s cílem podpořit rozvoj vodíkové společnosti. Obě firmy chtějí zákazníkům poskytnout širší možnosti volby, a proto nabídnou systém palivových článků pro své další modely. Toyota a BMW již v prosinci 2011 podepsaly dohodu o střednědobé spolupráci v oblasti nových technologií včetně vývoje palivových článků.

 

Toyota a BMW společně pracují na vývoji systému palivových článků třetí generace, který bude použit v modelech obou výrobců. Obě společnosti budou hledat synergie založené na spolupráci při vývoji a nákupu. Chtějí snižovat náklady cestou spojování jednotek pohonů, aby tím podpořily poptávku po užitkových i osobních vozidlech. Zlepšení cenové dostupnosti modelů FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) v důsledku této partnerské spolupráce napomůže k rozvoji vodíkové společnosti.

 

Obě společnosti také podporují udržitelnou infrastrukturu vytvářením poptávky po vodíku, úzkou spoluprací se společnostmi vyrábějícími vodík, s distribučními společnostmi a čerpacími stanicemi, aby se zajistily stabilní dodávky vodíku. Spolupráce při vývoji a zadávání veřejných zakázek by měla rovněž snížit náklady prostřednictvím synergických efektů, což následně zvýší poptávku po užitkových a osobních automobilech s palivovými články na vodík.

 

„Obě společnosti sdílejí víru v otevřenost technologií a vícecestný technický přístup k dosažení uhlíkové neutrality. Společně s BMW a partnery z různých průmyslových odvětví zrychlíme naše úsilí o vytvoření budoucnosti, v níž bude vodíková energie sloužit společnosti,“ řekl prezident Toyoty Koji Sato.

 

Toyota ve svém úsilí o dosažení uhlíkové neutrality staví vodík do role klíčového zdroje energie a podporuje iniciativy ve spolupráci s mnoha partnery v oblastech výroby, dopravy, ukládání a využívání vodíku. Toyota má na trhu již dva modely s palivovými články: Mirai a Hilux FCEV.

 

BMW plánuje představit svůj první sériový vůz poháněný palivovými články v roce 2028. Pro generálního ředitele BMW Olivera Zipseho bude první sériový vůz BMW s palivovými články milníkem v automobilové historii: „Bude předzvěstí éry, v níž bude velká poptávka po elektrických vozidlech s palivovými články.“

 

Foto (šéf BMW Oliver Zipse a prezident Toyoty Koji Sato): Toyota