name | autoweek.cz
Tisící Tatra Phoenix předána majiteli
27.03.2017 | Vladimír Rybecký | Doprava
Pro civilní trh je už od roku 2011 vlajkovou lodí automobilky Tatra Trucks obchodní řada Tatra Phoenix. Před pár dny kopřivnická automobilka dodala ve spolupráci s autorizovaným dealerem Parma Servis zákazníkovi tisící vyrobený kus řady Phoenix.
Během několika let výroby se modelová řada Tatra Phoenix stala úspěšným obchodním artiklem kopřivnické automobilky, který dodala už do téměř třech desítek zemí. Vizitkou phoenixe je i titul Nejlepší plněpohonné vozidlo roku 2012 v prestižní anketě International Truck of the Year. Bylo to poprvé, kdy takového ocenění dosáhl vůz od výrobce z bývalého východního bloku.
„Tatra Phoenix je na civilním trhu náš klíčový typ, má všechny výhody klasické odolné tatry, a zároveň je vybaven moderními technologiemi tak, aby uspěl i na náročných trzích západní Evropy,“ řekl generální ředitel Tatra Trucks Radek Strouhal.
V polovině března si u autorizovaného dealera Parma Servis převzala společnost AB Kamenostavba - BN tisící vyrobený vůz řady Tatra Phoenix. Tisící Phoenix má konfiguraci podvozku 6x6 a jde o třístranný sklápěč vybavený motorem PACCAR MX-13. Zástavbu sklopné korby dodal autorizovaný dealer Parma Servis.
U AB Kamenostavba – BN mají s tatrami dlouholeté zkušenosti, starší sklápěče typu Tatra T815 mají nahradit právě Phoenixy, které přinesou úspory na provozních nákladech.
„Měli jsme možnost porovnat Phoenix s konkurencí přímo v praxi, a rozhodli jsme se pro něj kvůli ekonomice provozu, velmi dobrým jízdním vlastnostem nejen v terénu, ale i na silnici a také díky pohonu všech kol,“ přiblížil důvody výběru jednatel společnosti AB Kamenostavba – BN Richard Kyselka.
Z více než tisícovky vyrobených Phoenixů kopřivnická Tatra Trucks dodala nejvíce vozů s plněpohonným podvozkem v konfiguraci 6x6, těch je více než sedm stovek, v počtech přesahujících 350 kusů byly zákazníkům dodány vozy v konfiguraci 8x8 a na desítky se počítají zbylé konfigurace.
Vozy obchodní řady Tatra Phoenix si našly cestu už do 28 zemí světa. Největší trh pro vozidla Tatra Phoenix tradičně představuje Česká republika, více než sedm stovek jich jezdí u domácích uživatelů. Ke dvou stovkám se blíží počet vozidel dodaných slovenským uživatelům, více než sto vozidel odebraly ruské společnosti, desítky vozů pak putovaly například do Německa, Polska, Maďarska, Norska, Nizozemí, Rakouska atd. Nejexotičtějšími teritorii, kam byly Phoenixy vyvezeny, jsou tichomořská Nová Kaledonie nebo africký Mauricius.
Tatra Phoenix může být vybavena nejrůznějšími konstrukčními skupinami a prvky, které jsou přizpůsobeny potřebám jednotlivých uživatelů. Podvozky jsou v provedeních 4x4, 6x6, 8x8, 10x8 či 10x10.
„Během šesti let sériové výroby se phoenixy prosadily u dopravců v oblasti stavebnictví, těžařství, lesnictví, zemědělství, ale i u komunálních služeb, záchranných sborů a speciálních uživatelů,“ sdělil Radomír Smolka, technický ředitel Tatra Trucks.
Nejvíce vozidel se dostalo do služeb stavebních organizací, počet už přesáhl číslo 250 kusů. Druhá nejpočetnější skupina uživatelů se rekrutuje z oblasti lesnictví, následují zemědělské společnosti a dopravní organizace. Desítky phoenixů byly dodány i těžařům nebo například technickým a komunálním službám. Co se týče nástaveb, nejvíce zákazníků objednalo sklápěčové provedení, druhé a třetí nejpočetnější jsou nástavby lesnické a zemědělské.
Dodávky vozidel Tatra Phoenix 2011–2017
„Tatra Phoenix je na civilním trhu náš klíčový typ, má všechny výhody klasické odolné tatry, a zároveň je vybaven moderními technologiemi tak, aby uspěl i na náročných trzích západní Evropy,“ řekl generální ředitel Tatra Trucks Radek Strouhal.
V polovině března si u autorizovaného dealera Parma Servis převzala společnost AB Kamenostavba - BN tisící vyrobený vůz řady Tatra Phoenix. Tisící Phoenix má konfiguraci podvozku 6x6 a jde o třístranný sklápěč vybavený motorem PACCAR MX-13. Zástavbu sklopné korby dodal autorizovaný dealer Parma Servis.
U AB Kamenostavba – BN mají s tatrami dlouholeté zkušenosti, starší sklápěče typu Tatra T815 mají nahradit právě Phoenixy, které přinesou úspory na provozních nákladech.
„Měli jsme možnost porovnat Phoenix s konkurencí přímo v praxi, a rozhodli jsme se pro něj kvůli ekonomice provozu, velmi dobrým jízdním vlastnostem nejen v terénu, ale i na silnici a také díky pohonu všech kol,“ přiblížil důvody výběru jednatel společnosti AB Kamenostavba – BN Richard Kyselka.
Z více než tisícovky vyrobených Phoenixů kopřivnická Tatra Trucks dodala nejvíce vozů s plněpohonným podvozkem v konfiguraci 6x6, těch je více než sedm stovek, v počtech přesahujících 350 kusů byly zákazníkům dodány vozy v konfiguraci 8x8 a na desítky se počítají zbylé konfigurace.
Vozy obchodní řady Tatra Phoenix si našly cestu už do 28 zemí světa. Největší trh pro vozidla Tatra Phoenix tradičně představuje Česká republika, více než sedm stovek jich jezdí u domácích uživatelů. Ke dvou stovkám se blíží počet vozidel dodaných slovenským uživatelům, více než sto vozidel odebraly ruské společnosti, desítky vozů pak putovaly například do Německa, Polska, Maďarska, Norska, Nizozemí, Rakouska atd. Nejexotičtějšími teritorii, kam byly Phoenixy vyvezeny, jsou tichomořská Nová Kaledonie nebo africký Mauricius.
Tatra Phoenix může být vybavena nejrůznějšími konstrukčními skupinami a prvky, které jsou přizpůsobeny potřebám jednotlivých uživatelů. Podvozky jsou v provedeních 4x4, 6x6, 8x8, 10x8 či 10x10.
„Během šesti let sériové výroby se phoenixy prosadily u dopravců v oblasti stavebnictví, těžařství, lesnictví, zemědělství, ale i u komunálních služeb, záchranných sborů a speciálních uživatelů,“ sdělil Radomír Smolka, technický ředitel Tatra Trucks.
Nejvíce vozidel se dostalo do služeb stavebních organizací, počet už přesáhl číslo 250 kusů. Druhá nejpočetnější skupina uživatelů se rekrutuje z oblasti lesnictví, následují zemědělské společnosti a dopravní organizace. Desítky phoenixů byly dodány i těžařům nebo například technickým a komunálním službám. Co se týče nástaveb, nejvíce zákazníků objednalo sklápěčové provedení, druhé a třetí nejpočetnější jsou nástavby lesnické a zemědělské.
Dodávky vozidel Tatra Phoenix 2011–2017
země | kusů |
Česká republika | 752 |
Maďarsko | 19 |
Německo | 38 |
Nizozemí | 11 |
Norsko | 14 |
Nová Kaledonie | 14 |
Polsko | 22 |
Rakousko | 11 |
Rusko | 106 |
Slovensko | 167 |
Ostatní | 35 |
Celkem (březen 2017) | 1189 |
systém pohonu | kusů |
6x6 | 743 |
8x8 | 360 |
4x4 | 86 |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz