name | autoweek.cz

Tatra 613 (aktualizováno)
24.11.2010 | Antonín Matějka | Aktuality
Autor podrobně popisuje genezi tohoto vozu, jehož tvary vznikly v italském studiu Vignale, zkoušky prototypů – mimo jiné na polygonu NAMI v Sovětském svazu - přípravu výroby a produkci Tatry 613, kterou komunistická nomenklatura ráda používala, jejíž výrobu však pod různými záminkami opakovaně omezovala. Citáty z dobových dokumentů a vzpomínky pamětníků prozrazují, jak protichůdným tlakům musela kdysi žádaná a současně zatracovaná „šestsettřináctka“ čelit. Samostatné kapitoly jsou věnovány luxusním limuzínám Tatra 613 Speciál určeným jen pro nejvyšší stranické a vládní představitele ČSSR a přehlídkovým kabrioletům Tatra 613 K, jež se poprvé oficiálně představily veřejnosti v květnu 1985. Kariéra „šestsettřináctky“ pokračovala i po listopadu 1989, snahy o postupnou modernizaci a získání nových zákazníků z politických a podnikatelských kruhů však neměly očekávaný úspěch. To ostatně platilo i v případě výrazněji modernizované limuzíny T 700, posledního osobního automobilu značky Tatra z let 1996 až 1998. Publikace nezapomíná ani na nejrůznější variace na téma T 613: od supersportovních kupé MTX Tatra V8 a Ecorra, přes sanitní vozy v různých provedeních až po autokrosové buginy a dokonce i tříkolky s motory T 613. Vedle poutavého textu doplněného přehledem vyrobených a exportovaných vozů Tatra 613 a Tatra 700 kniha obsahuje na 224 stranách formátu 22 x 16 cm celkem 324 ilustrací, včetně 25 barevných. Většina snímků je publikována poprvé. Kniha „Tatra 613“ se prodává za 299 Kč.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz