name | autoweek.cz

Takto by měl vypadat Volkswagen ID.1

Takto by měl vypadat Volkswagen ID.1

18.02.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

 

Na 5. března Volkswagen plánuje představení studie svého elektrického miniauta za 20 000 eur. Šéf automobilky Thomas Schäfer nyní zveřejnil návrh designu konceptu ID.every 1. Jenže zájemci o něj si budou muset počkat ještě dva roky.

Volkswagen 5. března představí studii svého budoucího minielektromobilu. Šéf značky Thomas Schäfer nyní zveřejnil první kresby tohoto vozu. Volkswagen ovšem plánuje zahájit sériovou výrobu tohoto modelu až v roce 2027. Očekává se, že jeho základní cena bude 20 000 eur (500 000 Kč).

 

Kresby ukazují robustní design s reminiscencí minivozu up!, který Volkswagen vyráběl v Bratislavě se spalovacími motory i s elektrickým pohonem do roku 2023, a to i jako Škodu Citigo a Seat Mii. Od té doby koncernu chybí cenově dostupný základní model.

 

„Odvážná sebedůvěra se snoubí s nadčasovou jednoduchostí: Díky svému kompaktnímu, ale prostornému designu náš nový elektromobil základní úrovně bez námahy spojuje funkčnost a styl. Už se těším na světovou premiéru našeho konceptu ID.Every 1 5. března! Poskytneme první konkrétní pohled na náš nový elektrický Volkswagen za 20 000 eur. Předem vám mohu říci toto: naše týmy pro návrh a vývoj odvedly fantastickou práci! Děkuji Lorenzu Oujeili za kresby. Více o tom už brzy,“ napsal Thomas Schäfer.

 

Vysoké ceny elektrických modelů jsou opakovaně uváděny jako důvod neochoty zákazníků je kupovat. Očekává se, že jejich prodej letos poroste, protože se v EU zpřísní limity CO2 a výrobci budou čelit hrozbě vysokých sankcí. Odborníci proto očekávají cenovou válku. Do té ale mohou zasáhnout pouze modely, které už jsou v současnosti na trhu nebo jejich prodej začne v nejbližších týdnech. Miniauta od Volkswagenu ovšem ještě nejsou k dispozici.

 

Nad ID.1 je v plánu hatchback se základní cenou 25 000 eur, který má být uveden koncem roku 2026. Není však jisté, zda se tyto modely budou jmenovat ID.1 a ID.2. Podle Automobilwoche je myslitelný i návrat k tradičním modelovým názvům Up a Polo.

 

Je otázkou, zda předvedení připravovaného vozu přesvědčí potenciální zákazníky, aby si nekupovali elektromobil od konkurence a raději počkali dva roky nebo aby si nyní nekupovali zlevněný ID.3. Nový ID.every 1 byl navržen na zjednodušené a zkrácené platformě MEB, která byla v původní podobě navržena pro pohon předních případně všech kol a jejíž produkce byla zahájena už v roce 2019. Pro připravovaný minielektromobil bude mít trakční elektromotor vpředu.

 

Elektromobily v této cenové relaci plánují jak čínští výrobci, tak skupiny Stellantis, Renault a Hyundai. Stellantis kromě vlastního vývoje spolupracuje s čínským výrobcem Leapmotor a Renault plánuje vedle Dacie Spring novou generaci Twinga. Je třeba připomenout, že čínské automobilky v současné době přicházejí s novou generací nebo radikální modernizací svých elektromobilů každé dva roky a také korejské značky každý druhý rok přinášejí pro své elektromobily významná vylepšení.

 

Kresby: Volkswagen