name | autoweek.cz
Tak má vypadat první elektrické Lambo
21.08.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality
V Pebble Beach Italové konceptem Lanzador ukázali, jak by měla vypadat budoucnost Lamborghini závislá na zásuvkách. Nejde o nizoučký supersport, ale o dvoudveřový crossover. Dává konkrétní pohled na sériový model, jenž se ale objeví až někdy před rokem 2028.
Lanzador byl odhalen v Pebble Beach jako součást jedné z nejvybranějších automobilových událostí roku. S konceptem Lanzador nabízí Lamborghini pohled na svůj první elektricky poháněný model. Studie s karoserií ve stylu crossover kupé má navzdory své velikosti a čtyřem sedadlům pouze dvoje, byť obrovské dveře jako kdysi legendární Espada.
Lamborghini Espada
Středovou konzolí oddělené skořepiny sedadel připomínají spíš letadla než auta. Za nimi jsou dvě posuvná sedadla, která nabízejí dostatek místa i pro dospělé společníky. A protože to Lamborghini myslí s každodenním použitím vážně, má Lanzador nejen velký zavazadlový prostor pod dlouhou skleněnou výklopnou zádí, ale také druhý vpředu.
Značka ze Sant'Agata Bolognese poskytla o Lanzadoru jen málo technických podrobností. Pouze že elektrické hnací ústrojí sestává ze dvou elektromotorů a bude schopno vyvinout špičkový výkon „víc než 1 MW“, tedy přes 1360 k. Lamborghini také slibuje „velký dojezd“, ale neuvádí nic o kapacitě akumulátoru. Lamborghini používá nejnovější a největší systém elektrického pohonu pracující s napětím 800 V, který má dnes koncern VW k dispozici.
Zatím jen víme, že zadní kola budou těžit ze systému e-torque vectoring pro zlepšení dynamické účinnosti. Vůz bude dále spoléhat na adaptivní podvozek se vzduchovým pérováním, centralizované řízení výkonné elektroniky, pohon všech kol, který dokáže přesně rozdělovat točivý moment, nebo aktivní aerodynamiku.
Dceřiná firma koncernu Volkswagen uvádí, že vůz vyrobený s pomocí „ekologických“ technologií a recyklovaných materiálů přijde do sériově produkce před rokem 2028, tedy za čtyři roky. Do té doby se technologie elektrického pohonu pravděpodobně ještě výrazně vyvine.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz