name | autoweek.cz
Suzuki Vitara MY2019
30.07.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Při příležitosti 30 let od uvedení první generace modelu Vitara Suzuki připravuje modernizovanou podobou čtvrté generace. Za 30 let už se prodalo 3,7 milionu kusů tohoto úspěšného modelu.
Populární SUV Suzuki Vitara se od roku 2014 nabízí ve své čtvrté generaci, která tento dosud více offroadově orientovaný vůz posunula víc směrem k moderním crossoverům. I nadále ale nabízí nadstandardní výbavu umožňující jízdu i v poměrně náročném terénu. Nyní přichází modernizace, která se více než vzhledu týká techniky.
Vitara 4. generace používá stejnou platformu jako model S-Cross (SX4). Při délce 4175 mm a rozvoru náprav 2500 mm má zavazadlový prostor s objemem 375 l, po sklopení zadních sedadel až 1160 l.
Modernizovaná Vitara má pozměněnou masku chladiče, jinou spodní část předního nárazníku a nové přední světlomety. V interiéru je pozměněný přístrojový panel s barevným TFT displejem mezi dvěma kruhovými ukazateli. Suzuki rovněž uvádí, že horní část přístrojové desky je z kvalitnějšího plastu.
Pro Vitaru modelový rok 2019 bude k dispozici několik nových asistenčních systémů jako např. Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning and Prevention, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Monitor and Rear Cross Traffic Alert.
Hlavní novinky najdeme pod kapotou. Namísto nepřeplňovaného zážehového motoru 1,6 l/88 kW (120 k) jsou nově v nabídce zážehové motory nové generace tříválec 1,0 BoosterJet/82 kW (111 k) s točivým momentem 170 N.m a čtyřválec 1,4 BoosterJet/103 kW (140 k) s točivým momentem 220 N.m. Oba tyto motory už byly uvedeny pro model S-Cross. V kombinaci s motorem 1,0 BoosterJet bude k dispozici i pohon všech kol AllGrip v kombinaci s přímo řazenou převodovkou.
Suzuki Vitara se pro evropské trhy vyrábí v maďarské Ostřihomi.
Malá SUV a crossovery v Evropě
Vitara 4. generace používá stejnou platformu jako model S-Cross (SX4). Při délce 4175 mm a rozvoru náprav 2500 mm má zavazadlový prostor s objemem 375 l, po sklopení zadních sedadel až 1160 l.
Modernizovaná Vitara má pozměněnou masku chladiče, jinou spodní část předního nárazníku a nové přední světlomety. V interiéru je pozměněný přístrojový panel s barevným TFT displejem mezi dvěma kruhovými ukazateli. Suzuki rovněž uvádí, že horní část přístrojové desky je z kvalitnějšího plastu.
Pro Vitaru modelový rok 2019 bude k dispozici několik nových asistenčních systémů jako např. Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning and Prevention, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Monitor and Rear Cross Traffic Alert.
Hlavní novinky najdeme pod kapotou. Namísto nepřeplňovaného zážehového motoru 1,6 l/88 kW (120 k) jsou nově v nabídce zážehové motory nové generace tříválec 1,0 BoosterJet/82 kW (111 k) s točivým momentem 170 N.m a čtyřválec 1,4 BoosterJet/103 kW (140 k) s točivým momentem 220 N.m. Oba tyto motory už byly uvedeny pro model S-Cross. V kombinaci s motorem 1,0 BoosterJet bude k dispozici i pohon všech kol AllGrip v kombinaci s přímo řazenou převodovkou.
Suzuki Vitara se pro evropské trhy vyrábí v maďarské Ostřihomi.
Malá SUV a crossovery v Evropě
model | 2017 | 2016 | rozdíl |
1. Renault Captur | 213 728 | 217 180 | -1,6 % |
2. Peugeot 2008 | 180 913 | 176 337 | +2,6 % |
3. Opel/Vauxhall Mokka X | 170 735 | 164 862 | +3,6 % |
4. Dacia Duster | 149 253 | 142 994 | +4,4 % |
5. Nissan Juke | 91 927 | 97 909 | -6,1 % |
6. Fiat 500X | 90 173 | 106 245 | -15,1 % |
7. Suzuki Vitara | 73 906 | 77 129 | -4,2 % |
8. Jeep Renegade | 72 562 | 76 891 | -5,6 % |
9. Ford EcoSport | 62 747 | 57 253 | +9,6 % |
10. Mazda CX-3 | 54 411 | 53 459 | +1,8 % |
Segment celkem | 1 338 824 | 1 258 367 | +6,4 % |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz