name | autoweek.cz
Suzuki Grand Vitara 3,2 V6 VVT - z ušlechtilého chovu
17.07.2009 | Antonín Matějka | Nové modely
Suzuki Grand Vitara vstoupila do modelového roku 2009 s celou řadou vylepšení a především se zcela novým vidlicovým šestiválcem, který vozu poskytuje nebývalý jízdní komfort na silnici i v terénu.
Modelová řada Grand Vitara se může pochlubit více než dvacetiletou historií a velmi úspěšnou obchodní bilancí na všech světových trzích. Téměř dva a půl milionu prodaných exemplářů ostatně jasně svědčí o nadčasovém designu vozu a jeho nesporných terénních schopnostech v nejrůznějších klimatických podmínkách. Modernizovaná Grand Vitara navazuje na skvělou tradici svých předchůdců a již na první pohled je jasné, že své majitele může jen příjemně překvapit.
Jemné retuše karoserie jsou nejvíce patrné v přední partii vozu, které vévodí zvýrazněná maska chladiče a lehce modifikovaný nárazník s integrovanými kruhovými mlhovkami. Směrová světla jsou nyní umístěna v krytech vnějších zpětných zrcátek a pozornému pozorovateli a opravdovému znalci vozů značky Suzuki jistě neunikne nový design osmnáctipalcových kol z lehké slitiny.
Modernizace interiéru byla zaměřena především na přístrojový a středový panel, zcela nový je například displej vestavěný do rychloměru, který přehledně zobrazuje informace z palubního počítače, podsvícení ovládacích prvků na volantu či dekorační prvky s texturou tmavého dřeva, jež navozují společně s koženým čalouněním sedadel příjemnější a komfortnější atmosféru uvnitř vozu.
Nový vidlicový šestiválec pracující ve spojení s pětistupňovou samočinnou převodovkou poskytuje vozu nadprůměrnou dynamiku a vysoký cestovní komfort při poměrně nízké spotřebě paliva. Ta se v kombinovaném silničním provozu pohybuje v rozmezí 10 až 11 l/100 km, při delším cestování ovšem klesá až pod hranici 8 l/100 km. S motorem 3,2 l se také Grand Vitara poprvé může pochlubit největší rychlostí 200 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h pod 10 sekund. Přednosti pohonné jednotky, mezi něž patří pružnost v nízkých a středních otáčkách a kultivovanost běhu, vynikají i při jízdě v terénu. Automobil vybavený elektronicky aktivovaným závěrem mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou (ovládá se přepínačem na středovém panelu) snadno překonává i větší terénní nerovnosti a prudké srázy, k čemuž do značné míry přispívají krátké převisy karoserie a značná zkřižitelnost obou náprav. Komfort při provozu na nezpevněných komunikacích navíc zvyšuje rám integrovaný do karoserie a standardně dodávaný asistent pro rozjezd do kopce a plynulou jízdu ze strmých srázů. Velmi nás překvapily vynikající terénní schopnosti pneumatik, a to jak na rozbahněném, tak i zasněženém povrchu.
Špičková verze Grand Vitary s vidlicovým šestiválcem 3,2 l nabízí přesvědčivé jízdní parametry na silnici i v terénu, elegantní design karoserie a bohatou základní výbavu zahrnující mimo jiné samočinnou klimatizaci, xenonové světlomety, tempomat či navigační systém s barevným displejem. Velmi lákavá je rovněž pořizovací cena 759 900 korun.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor
Zážehový vidlicový šestiválec s rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 3 195 cm3. Největší výkon 171 kW (233 k) při 6200 1/min. Největší točivý moment 291 N.m při 3200 1/min. Pětistupňová samočinná převodovka. Pohod všech kol.
Karoserie
Pětidveřové kombi
Rozměry a hmotnosti
Délka 4500 mm, šířka 1810 mm, výška 1695 mm. Rozvor 2640 mm. Pohotovostní hmotnost 1753 kg, užitečná hmotnost 417 kg. Objem palivové nádrže 66 l. Objem zavazadlového prostoru 0,398 - 1,386 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za
9,3 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 14,4/8,3/10,6 l/100 km.
Základní cena
759 900 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
|
Na silnici | |
Kvalita | |
Bezpečnost | |
Pohodlí | |
Náklady | |
Celkem |
Hodnocení: - horší než průměr, - slušný standard, - docela dobré, - vynikající, -zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz