name | autoweek.cz
_ Superb 3000 OHV (1939) šir.jpg)
Superb a jeho slavní předchůdci
21.04.2015 | Vladimír Rybecký | Auto archív
Exkluzivní výstava nové generace vozu Škoda Superb ve Škoda Muzeu ukazuje tradici luxusních modelů značky na veteránech z poloviny 30. let v nevšedně pojaté prezentaci se zapojením českého křišťálu.
Od 21. dubna do 3. května 2015 se nová Škoda Superb představuje na zvláštní výstavě ve Škoda Muzeu. Dvoutýdenní výstava Škoda Superb: Ve znamení luxusu návštěvníkům ukazuje nový exkluzivní model značky ve společnosti stejnojmenných předchůdců ze 30. let.
Po mezinárodní premiéře v pražském Foru Karlín a výstavním debutu na autosalonu v Ženevě se nová generace vozu Škoda Superb ukazuje veřejnosti v moderních a multifunkčních prostorách Škoda Muzea v Mladé Boleslavi.
„Na návštěvníky čeká exkluzivní expozice, která v sobě spojuje špičkové moderní technologie a moderní design nové generace řady Superb s espritem a noblesou stejnojmenných vozů z 30. let,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea.
Škoda Superb byla vždy měřítkem schopností značky. Nová generace je v tomto ohledu skvělým příkladem. Navazuje na tradici luxusních a reprezentačních vozů, odráží 120letou tradici a zkušenosti značky s výrobou dopravních prostředků, české inženýrské umění i potenciál automobilky koncernu Volkswagen.
Tradice a budoucnost značky
Nová Škoda Superb je prvním vozem aktuální modelové ofenzívy, který navazuje na exkluzivní a výjimečné předválečné předchůdce: luxusní automobily stejného jména patřily ve 30. a 40. letech k absolutním vrcholům nabídky.
Zakladatelé automobilky, pánové Václav Laurin a Václav Klement, razili výstižné heslo: „Jen to nejlepší je pro naše zákazníky dost dobré.“ Tento slogan se odráží i v dnešní produkci značky, příkladem je právě nová generace modelu Superb.
První vozy Superb se v nabídce automobilky Škoda objevily na sklonku roku 1934. Název vozu byl odvozen od latinského výrazu „superbus“, který se překládá jako „krásný“, „špičkový“ či „skvostný“.
První vůz Škoda Superb 640 byl dlouhý 5,5 m, poháněl jej řadový šestiválec 2492 cm3 o výkonu 55 k. Do roku 1949 sjíždělo z výrobní linky celkem pět typů: Škoda 640 Superb (1934-1936), Škoda Superb (typ 902, 1936-1937), Škoda Superb (typ 913, 1936-1939), Škoda Superb OHV (typ 924, 1938-1949) a Škoda Superb 4000 (typ 919, 1939-1941). Do roku 1949 bylo vyrobeno přes 2500 vozidel této modelové řady.
Návštěvníci výstavy ve Škoda Muzeu si mohou prohlédnout nový Superb ve společnosti dvou předchůdců: dvoubarevně lakovaná Škoda Superb 640 z roku 1935 s řadovým šestiválcem patří k nejstarším dochovaným exemplářům, neméně majestátní černý Superb 3000 OHV z roku 1939 pak ilustruje tradici výroby reprezentativních vozů Škoda.
Výstava je k vidění od 21. 4. do 3. 5. v budově Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, otevřena je denně od 9 do 17 hodin a přístupná je v rámci běžného vstupného do hlavní expozice muzea.
Po mezinárodní premiéře v pražském Foru Karlín a výstavním debutu na autosalonu v Ženevě se nová generace vozu Škoda Superb ukazuje veřejnosti v moderních a multifunkčních prostorách Škoda Muzea v Mladé Boleslavi.
„Na návštěvníky čeká exkluzivní expozice, která v sobě spojuje špičkové moderní technologie a moderní design nové generace řady Superb s espritem a noblesou stejnojmenných vozů z 30. let,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea.
Škoda Superb byla vždy měřítkem schopností značky. Nová generace je v tomto ohledu skvělým příkladem. Navazuje na tradici luxusních a reprezentačních vozů, odráží 120letou tradici a zkušenosti značky s výrobou dopravních prostředků, české inženýrské umění i potenciál automobilky koncernu Volkswagen.
Tradice a budoucnost značky
Nová Škoda Superb je prvním vozem aktuální modelové ofenzívy, který navazuje na exkluzivní a výjimečné předválečné předchůdce: luxusní automobily stejného jména patřily ve 30. a 40. letech k absolutním vrcholům nabídky.
Zakladatelé automobilky, pánové Václav Laurin a Václav Klement, razili výstižné heslo: „Jen to nejlepší je pro naše zákazníky dost dobré.“ Tento slogan se odráží i v dnešní produkci značky, příkladem je právě nová generace modelu Superb.
První vozy Superb se v nabídce automobilky Škoda objevily na sklonku roku 1934. Název vozu byl odvozen od latinského výrazu „superbus“, který se překládá jako „krásný“, „špičkový“ či „skvostný“.
První vůz Škoda Superb 640 byl dlouhý 5,5 m, poháněl jej řadový šestiválec 2492 cm3 o výkonu 55 k. Do roku 1949 sjíždělo z výrobní linky celkem pět typů: Škoda 640 Superb (1934-1936), Škoda Superb (typ 902, 1936-1937), Škoda Superb (typ 913, 1936-1939), Škoda Superb OHV (typ 924, 1938-1949) a Škoda Superb 4000 (typ 919, 1939-1941). Do roku 1949 bylo vyrobeno přes 2500 vozidel této modelové řady.
Návštěvníci výstavy ve Škoda Muzeu si mohou prohlédnout nový Superb ve společnosti dvou předchůdců: dvoubarevně lakovaná Škoda Superb 640 z roku 1935 s řadovým šestiválcem patří k nejstarším dochovaným exemplářům, neméně majestátní černý Superb 3000 OHV z roku 1939 pak ilustruje tradici výroby reprezentativních vozů Škoda.
Výstava je k vidění od 21. 4. do 3. 5. v budově Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, otevřena je denně od 9 do 17 hodin a přístupná je v rámci běžného vstupného do hlavní expozice muzea.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz