name | autoweek.cz
Stellantis plánuje výrobu Leapmotor mimo Polsko
12.11.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Stellantis by podle informací agentury Reuters mohl vyrábět čínské elektromobily Leapmotor místo v Polsku v Německu nebo na Slovensku.
Podle zdrojů agentury Reuters společnost Stellantis a její čínský partner Leapmotor ruší plán výroby druhého elektrického vozidla v továrně Stellantis v Tychách v Polsku. Společný podnik Leapmotor International jako alternativní výrobní závody pro elektrický crossover B10 místo toho zvažuje využití továrny Stellantis v německém Eisenachu, která vyrábí vozy Opel, nebo závod v Trnavě na Slovensku.
K přesunu ve výrobních plánech došlo poté, co čínská vláda soukromě řekla automobilkám, aby zastavily velké investice v těch evropských zemích, které podporovaly uvalení dodatečných cel na elektrická vozidla vyrobená v Číně. Jak již dříve uvedla agentura Reuters bylo čínským automobilkám na schůzce s čínským ministerstvem obchodu naznačeno, že by měly pozastavit své rozsáhlé investiční plány v zemích Evropské unie které návrh zvýšených tarifů podpořily.
Polsko patří mezi 10 členů EU, kteří podpořili rozhodnutí EU uvalit cla až 45 % na dovážená elektrická vozidla vyrobená v Číně. Pět členů EU, včetně Německa a Slovenska, bylo proti clům a 12 dalších členských států se zdrželo hlasování.
Společnosti Leapmotor a Stellantis představily SUV B10 EV na autosalonu v Paříži, který obě automobilky oslavovaly jako milník v jejich partnerství. Stellantis a Leapmotor nezveřejnily, kde se bude SUV B10 vyrábět. Leapmotor uvedl, že B10 je prvním z řady malých elektromobilů, které budou uvedeny na trhy pro trhy mimo Čínu, včetně Evropy, kde se začal prodávat v září. Generální ředitel Stellantisu Carlos Tavares uvedl, že partnerství s Leapmotor a model B10 jsou způsobem, jak přinést high-tech cenově dostupné elektromobily spotřebitelům mimo Čínu.
Továrna Stellantisu v Tychách v Polsku montuje minielektromobil T03 z komponent dodávaných z Číny. Bezprostředně není jasné, zda se plán týká i T03 a zda bude mít plán dopad na pracovní místa. Výroba v Německu by byla dražší než Polsko pokud jde o náklady na energie a práci.
Stellantis vlastní 51% podíl ve společném podniku Leapmotor International, Leapmotor vlastní zbývajících 49 % partnerství. Čínské společnosti musí podle čínských zákonů získat souhlas Pekingu pro své přímé investice v zámoří.
Foto: Vladimír Rybecký
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz