name | autoweek.cz
Sportovní léto Renaultu
28.05.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Renault Wind
Originální dvoumístné kupé-roadster o délce jen 3830 mm přichází s novým principem rychlého vysouvání střechy (její vysunutí trvá 12 s, stejný princip využívá jen Ferrari Superamerica) a vytváří tak zcela novou kategorii malých aut. Jde o zcela odlišné sportovní auto vhodné i ke každodenní použití především v městském provozu s kdykoliv využitelným objemem zavazadlového prostoru 270 l i praktické. Podvozek byl vyvinut v divizi Renault Sport Technologies. Motory jsou 1,6 16V/98 kW a přeplňovaný 1,2 TCe/74 kW z Twinga RS.
Renault Mégane CC
S více než 170 000 prodanými kusy představuje Mégane Coupé-Cabriolet 4 % z prodeje modelové řady Mégane. V roce 2009 tento vůz získal 10 % podílu na trhu v segmentu kompaktních kabrioletů v západní Evropě.
Třetí generace Mégane Coupé-Cabriolet se zasunovací prosklenou střechou doplňuje modelovou řadu už o šestou karosářskou variantu. Přináší zlepšené aerodynamické vlastnosti při jízdě bez střechy, tužší nosnou strukturu, nové řízení s elektrickým posilovačem, zcela novou samočinnou převodovku s dvojitou spojkou EDC a dvě speciální verze se sportovním charakterem: GT Line a GT.
Nový Mégane Coupé-Cabriolet se vyrábí v závodě Renault v Douai ve Franci spolu s modelem Scénic a Grand Scénic. Dodává se v úrovni výbavy Dynamique se základní cenou 599 900 Kč (1,6 16V/81 kW).
Mégane GT a GT Line
Modelová řada Mégane se obohatila o dvě nové sportovní verze GT a GT Line vyvinuté v divizi Renault Sport Technologies. Zaplňují prostor mezi komfortně laděnými základními verzemi Mégane a extrémní variantou Mégane RS.
Zahrnují sportovnější nastavení podvozku, úpravy vnějšího vzhledu, sportovní sedadla vycházející z Mégane RS a poskytující zlepšené boční vedení, hliníkové pedály, dekor interiéru v černé barvě s lesklými prvky imitujícími uhlíkový kompozit.
Exkluzivnější verze GT přebírá prvky podvozku od Mégane RS a kombinuje se s nejvýkonnějšími pohonnými jednotkami, tj. zážehovým přeplňovaným motorem 2,0 TCe/132 kW a vznětovým 2,0 dCi/118 kW. Dodává se jen s karoseriemi Coupé a Grandtour.
GT Line vychází z úrovně Dynamique a sportovně laděného podvozku z Mégane Coupé, které kombinuje s designovými prvky verze GT podtrhujícími sportovní vzhled. Je k dispozici s karoseriemi kombi Grandtour, coupé a coupé-kabriolet a s nejrozšířenějšími pohonnými jednotkami.
Mégane GT a GT Line se vyrábějí na stejných výrobních linkách jako základní verze, tedy Coupé a Grandtour v Palencii a Coupé-Cabriolet v Douai. Coupé GT se nabízí se základní akční cenou 514 900 Kč (2,0 TCe), Grandtour je jen o 5000 Kč dražší.
Gordini RS
Legendární značka, vytvořená konstruktérem Amédéem Gordinim, patří Renaultu od roku 1969 se vrací po několikaleté odmlce (Renault od roku 1981 ji nevyužíval) ve formě speciální stylistické řady.
Jedná se o luxusně vybavené varianty s atraktivním vzhledem charakterizovaným typickým zabarvením používaným v 60. letech závodními vozy Renault Gordini.
Twingo Gordini RS má stejné technické parametry jako Twingo RS s motorem 1,6 16V/98 kW, podvozek z verze Cup a k tomu řadu nadstandardních doplňků výbavy. Základní cena této verze je 369 900 Kč.
Clio Gordini RS vychází z varianty Clio RS opět s mnoha nadstandardními prvky výbavy. Zde je možné volit podvozek vycházející z verze Clio Sport nebo z Clio Cup. Základní cena Clio Gordini RS 619 900 Kč.
Převodovka EDC
Renault uvádí do nabídky pro několik modelových řad svou první dvouspojkovou samočinnou převodovku s elektromotorickým ovládání, EDC (Efficient Dual Clutch).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz