name | autoweek.cz
Spolupráce Hyundai Motor a Škoda Group
20.09.2024 | Vladimír Rybecký | Doprava
Společnosti Hyundai Motor a Škoda Group podepsaly v Praze memorandum o spolupráci na budování vodíkové ekonomiky. Škoda Group prozkoumá možnosti adaptace systémů a technologií Hyundai v oblasti palivových článků na vodík pro svá vozidla s cílem rozšířit nabídku vodíkové mobility.
Společnosti Hyundai Motor a Škoda Group podepsaly v průběhu korejsko-českého obchodního summitu, pořádaného v Praze, memorandum o shodě, týkající se zahájení spolupráce na budování ekosystému vodíkové mobility. Memorandum podepsali výkonný viceprezident a vedoucí globální divize užitkových vozidel společnosti Hyundai Motor Ken Ramírez a generální ředitel společnosti Škoda Group Petr Novotný.
Škoda Group zaměstnává 10 000 lidí v několika výrobních závodech v České republice, Finsku a Turecku. Mezi její hlavní produkty patří především nízkopodlažní tramvaje, trolejbusy a elektrobusy, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, elektrické motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. V rámci Škoda Group působí i řada dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i ve Finsku, Maďarsku a Německu. Skupina má obchodní jednotky mimo jiné také v Německu, Rakousku a Belgii. Od roku 2018 je hlavním akcionářem skupina PPF.
Hyundai Motor od roku 2008 provozuje továrnu v Nošovicích v České republice s roční výrobní kapacitou 350 000 vozů.
Memorandum o shodě počítá s vypracováním řady studií, mimo jiné o možnostech převzetí systémů a technologií palivových článků na vodík či adaptace hospodárných řešení pro projekty v oblasti mobility, a také s posouzením širších příležitostí v oblastech vodíkového ekosystému. Hyundai a Škoda Group též vypracují studie uskutečnitelnosti rozličných využití palivových článků mimo oblast mobility. Hyundai je připraven sehrát klíčovou roli v energetické transformaci, přičemž může těžit ze svého odborného know-how v globálním využití vodíku pro mobilitu i energetiku.
Společnost Hyundai Motor Group usiluje o vytvoření vodíkové společnosti prostřednictvím své značky HTWO, která se zaměřuje na vodíkový hodnotový řetězec. HTWO zastřešuje obchodní divize a dceřiné společnosti pokrývající všechny části kompletního vodíkového řetězce.
„Cílem našeho partnerství se značkou Škoda Group je urychlit přijetí vodíku, které by přispělo k rozvoji vodíkových technologií a uhlíkové neutrality napříč globálními trhy včetně České republiky. Společně chceme stát v čele rychle rostoucího vodíkového odvětví na základě pozitivních synergií vyplývajících z použití naší techniky palivových článků v produktech a projektech značky Škoda v oblasti mobility,“ řekl Ken Ramírez.
„Jsme přesvědčeni o tom, že vodík, spolu s energeticky hospodárnými řešeními, sehraje zásadní roli v transformaci mobility pro udržitelnější budoucnost. Spolupráce se značkou Hyundai nám umožní překročit lokální hranice a prozkoumat širší trhy, kde již tyto technologie mají větší vliv. Budeme schopni přinášet do globálního ekosystému mobility inovativní, ekologická řešení a prosazovat čistější energie v oblastech, kde jsou nejvíce zapotřebí,“ doplnil Petr Novotný.
Foto: Hyundai a Vladimír Rybecký
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz