name | autoweek.cz

Společnost FAW se v jubilejním roce těší růstu vývozu

Společnost FAW se v jubilejním roce těší růstu vývozu

02.08.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Přední čínský výrobce automobilů FAW Group dosáhl v první polovině letošního roku výrazný nárůst v exportu vozidel a pokračuje v rozšiřování své působnosti na světovém trhu.

Skupina FAW, která sídlí v Čchang-čchunu v provincii Ťi-lin na severovýchodě Číny, oslavila 15. července 70. výročí svého založení, přičemž z její výrobní linky sjelo 55,77milionté vozidlo. První čínské vozidlo domácí výroby, nákladní automobil Jiefang, opustilo montážní linku společnosti FAW 13. července 1956 jako první vlaštovka čínské schopnosti vyrábět vlastní motorová vozidla. Společnost FAW vyrobila také první čínský osobní automobil Dongfeng a první luxusní sedan Hongqi, čímž se tato automobilka stala symbolem čínského automobilového průmyslu.

 

Společnost vytvořila řadu projektů mezinárodní spolupráce a vybudovala integrovaný řetězec automobilového průmyslu pro globální trhy, který zahrnuje výzkum a vývoj, nákup, výrobu, logistiku a marketing. Díky těmto iniciativám společnost FAW úspěšně expandovala na špičkové zahraniční trhy. V roce 2022 zahrnoval zahraniční obchod společnosti FAW 85 zemí a regionů, včetně Evropy, Afriky, jihovýchodní Asie a Latinské Ameriky. Prostřednictvím více než 120 zahraničních prodejců vyvezla celkem 400 000 vozidel. Automobilka také založila tři dceřiné společnosti ve východní Evropě, Jižní Africe a Tanzanii, které zaměstnávají více než 300 místních zaměstnanců.

 

Prémiová značka Hongqi zaznamenala s 5003 vozy 172% nárůst exportu, zatímco u značky Jiefang s 18 001 nákladními vozy činí nárůst 122 %. Značka Bestune vyvezla 7029 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 127 %.

 

Provozní výnosy společnosti FAW dosahují téměř 8,3 bilionu jüanů (25,3 bilionu Kč, 1,16 bilionu dolarů) a celkový zisk a daňový výnos přesahuje 1,87 bilionu jüanů (5,7 bilionu Kč). Její celková aktiva přesáhla 600 miliard jüanů (1,83 bilionu Kč). V roce 2023 přesáhne hodnota značky FAW 420 miliard jüanů (1,28 bilionu Kč), zatímco hodnota značek Jiefang a Hongqi přesáhne každá 110 miliard jüanů (335 miliard Kč).

 

Současně se 70. výročím založení slaví společnost FAW také 35. výročí svého partnerství se společnostmi Volkswagen a Audi. Dne 14. července podepsaly tyto tři strany v Čchang-čchunu memorandum o porozumění o prohloubení strategické spolupráce. Společnosti FAW a Volkswagen následně oznámily, že budou společně rozšiřovat produktové portfolio značky Volkswagen, pokročí ve vývoji elektromobilů a představí větší počet čínských technologií.