name | autoweek.cz

Splněný sen Ferdinanda Piëcha

14.09.2009 | Antonín Matějka | Aktuality

Volkswagen ve Frankfurtu představuje tzv. jednolitrové auto, tedy automobil se spotřebou benzinu, jejíž hodnota začíná číslicí 1.

Už v dubnu 2002 tehdy ještě jako výkonný šéf Volkswagenu ohlásil Ferdinand Piëch cíl vyrábět \"jednolitrové auto\". Jako důkaz reálnosti tohoto cíle tehdy s koncepční studií Volkswagen 1-Litre absolvoval cestu z Wolfsburgu do Hamburku se spotřebou 0,99 l/100 km. Nyní se představuje reálnější podoba tohoto vozu - stále ještě jen jako studie, nicméně už ve velké míře využívající sériové komponenty. Volkswagen L1 je štíhlým dvoumístným vozidlem doutníkovitého tvaru, v němž kvůli snížení aerodynamického odporu sedí spolucestující za řidičem. Pro snížení aerodynamického odporu nemá vůz dokonce ani vnější zpětná zrcátka, která jsou nahrazena kamerami a displejem. Nejrůznější vstupní otvory vzduchu se při jízdě v případě potřeby samočinně uzavírají, opět pro snížení odporu. Ze stejného důvodu jsou také zadní kola zcela zakrytována.
VW L1 je z velké míry vyroben z uhlíkových kompozitů, takže jeho hmotnost je pod hranicí 500 kg. Délka vozítka je 3800 mm a dvojici cestujících nabízí zavazadlový prostor 50 l. Pohonnou jednotkou je vznětový dvouválec o výkonu 26,5 kW. Převodovka je sedmistupňová dvoujspojková DSG. Kombinovaná spotřeba by měla být 1,49 l nafty na 100 km a emise CO2 39 g/1 km.
Sériová podoba Volkswagenu 1L by se měla objevit v roce 2013.