name | autoweek.cz

Spanilá jízda - Mercedes-Benz E 500 Coupé

Spanilá jízda - Mercedes-Benz E 500 Coupé

29.06.2009 | Antonín Matějka | Aktuality

Poloprázdné silnice vinoucí se mezi půvabnými vinicemi a starobylými toskánskými městečky přímo vybízejí ke svižné jízdě, která je za volantem osmiválcové novinky stuttgartské automobilky více než pohodová.

Kupé třídy E se sportovním paketem AMG působí na první pohled velmi honosně a emotivně. Již samotný boční profil karoserie naznačuje vynikající aerodynamiku vozu a jeho sportovnější ambice. Ačkoliv vnější design kopíruje mnohé stylistické prvky nedávno představeného sedanu vyšší střední třídy, podvozek konstrukčně vychází z modelové řady C. To ovšem není vůbec na škodu, neboť automobil je o to obratnější v zatáčkách a přesnější na reakce řízení.
Model E 500 Coupé, stojící výkonově a cenově na vrcholu nabídky řady (alespoň do očekávaného příchodu verze E 63 AMG) je bezesporu automobilem, který snese i agresivnější zacházení a s nímž se rozhodně nemusíte bát „vyrazit\" do lepší společnosti. Interiér je provoněn vysoce kvalitní kůží v elegantní žlutočerné kombinaci a celkově příjemnou atmosféru ve voze umocňuje přehledně uspořádaná přístrojová deska a bohatá standardní výbava, v níž nechybí luxusní automatická klimatizace Thermotronic s třemi individuálními programy Diffuse, Medium, Focus, anatomicky tvarovaná sedadla - přední pochopitelně s funkcí Easy Entry pro snadný přístup k zadním sedadlům, tříramenný multifunkční volant AMG, „podavače\" předních bezpečnostních pásů či sportovní pedály z nerezové oceli s protiskluzovou úpravou. Příplatkové výbavě, jak je to u značky Mercedes-Benz zvykem, se meze nekladou a přiobjednat si do svého vozu můžete takřka vše, na co si vzpomenete: špičkový audiosystém s 12 reproduktory, TV tuner pro příjem analogového i digitálního signálu, hlasový systém Linguatronic pro ovládání CD/DVD přehrávače, rádia, navigace a telefonu či naprostou novinku firmy - adaptivní dálková světla. Jediné, co v nové „pětistovce\" postrádám, je snad jen kůží čalouněná přístrojová deska, která by zcela určitě ještě více pozvedla komfort interiéru.
Vidlicový osmiválec o objemu 5,4 l je opravdu příjemný společník na dlouhých cestách a ačkoliv Mercedes přisuzuje větší prodejní ambice hospodárnějším a ekologičtějším šestiválcovým modelům 350 CDI a CGI, nemohu si odpustit poznámku, že právě tento agregát je tím pravým pro nové kupé třídy E. Motor je neuvěřitelně kultivovaný, tichý a pružný (maximální točivý moment 530 N.m je k dispozici v rozmezí 2000 otáček) a ve spojení s osvědčenou sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-TRONIC je schopen nabídnou řidiči skvělou dynamiku a patřičný zátah v pravou chvíli. Například při průjezdu zatáčkou, kdy si můžete přidáním plynu lehce korigovat přirozenou přetáčivost automobilu s pohonem zadních kol. Pro ještě větší požitek z jízdy nabízí model E 500 Coupé řazení pádly pod volantem, velmi účinné odvětrávané kotoučové brzdy na všech kolech a elektronicky řízené odpružení se vzduchovými tlumiči, které mimo jiné eliminuje nepříjemné pohyby přídě při intenzivním brzdění či prudké akceleraci. Z 0 na 100 km/h ostatně zrychluje novinka Mercedesu za 5,2 s, což není vůbec špatná vizitka pro tento spíše luxusněji pojatý automobil.
Mercedes-Benz E 500 Coupé s paketem Sport AMG přijde bezmála na dva miliony korun, svému majiteli ovšem nabídne patřičnou protihodnotu v podobě mimořádných jízdních parametrů, výkonného motoru a nesmírně působivého designu.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Zážehový vidlicový osmiválec s rozvodem 2 x OHC. Zdvihový objem 5461 cm3. Největší výkon 285 kW (388 k) při 6000 1/min. Největší točivý moment 530 N.m při 2800 až 4800 1/min. Sedmistupňová samočinná převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Pohon zadních kol.

Karoserie
Kupé 2+2

Rozměry a hmotnosti
Délka 4698 mm, šířka 1786 mm, výška 1397 mm. Rozvor 2760 mm. Pohotovostní hmotnost 1715 kg, užitečná hmotnost 540 kg. Objem palivové nádrže 66 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 450 m3.

Jízdní výkony
Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva 10,9 l/100 km.

Základní pořizovací cena
1 749 000 Kč vč. DPH

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
   
Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

 

 

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné