name | autoweek.cz

Spalovací auto není dopravní prostředek ale teplárna

Spalovací auto není dopravní prostředek ale teplárna

08.05.2024 | | Aktuality

Přední kandidát koalice SPOLU do europarlamentu, současný europoslanec Luděk Niedermayer, se v Plzni setkal se svými příznivci. Automobilce Škoda Auto doporučuje přesunout výrobu aut se spalovacími motory do Afriky!

Europoslanec Luděk Niedermayer, obhajující svůj post jako přední kandidát koalice SPOLU, uvedl: „U dopravy je problém, že ji nedokážeme točit na kolech, na železnici. Navíc jezdíme většími a těžšími auty. Pro mě je jasné, že tu máme už technologii, která to vyřeší. Já každý měsíc jezdím svým volkswagenem 620 kilometrů do Bruselu. Trvá mi to o dvacet, možná třicet minut déle než bez přestávky.“

 

„Nejsou zdaleka všechny automobilky, které by chtěly pokračovat ve spalovacích motorech. Já jsem s automobilkami, myslím, v docela dobrém kontaktu,“ dodal Luděk Niedermayer.

 

„Syntetická paliva sice na hřiště vstoupí, ale bude je používat jen zlomek uživatelů. Největší problém je, že spalovací auto není dopravní prostředek, ale teplárna. Většinu energie, co tam nalijete, vyměníte za teplo a méně té energie spotřebujeme na cestu. To je špatné hospodaření. To je, jak byly žárovky, které většinu energie vyměnily za teplo a ne za světlo. Toto je první problém a použitím syntetických paliv se ještě zvýší. Prostě je třeba změnit ta paliva, co svoji energii vymění za teplo. Vy vyrobíte docela čistou energii, s docela velkou ztrátou ji vyměníte za syntetické palivo, a to pak se ztrátou až 60 % spálíte ve spalovacích motorech. Syntetické palivo bude mít zřejmě svoji pozici v námořní dopravě. Já to vidím, že když někdo bude mít finance a bude chtít jezdit ve ferrari, tak tam nalije syntetické palivo a bohužel z toho bude většina škodlivin. Bude to ale pekelně drahé, absolutně to nebude dostupné pro osobní mobilitu. My ale budeme chtít osobní dostupnou, levnou mobilitu. Takže to pro mě není,“ usoudil Luděk Niedermayer.

 

„Ale cesta přes syntetická paliva je otevřená. Když se správně spočítá, a to je věc legislativy a na tom shoda je, tak to umožní výrobu spalovacích aut po roce 2035. S tím, že bude muset být technicky zajištěno, abyste do toho nemohli lít ten normální, dnes obyčejný benzín. A to bude pekelně drahá forma mobility a navíc půjde o mobilitu, které když bude hodně, tak vytvoří tlak na letce, protože poptávka po syntetickém palivu bude ještě větší,“ rozhovořil se europoslanec. (Pozn. autoweek.cz: Cesta přes syntetická paliva zatím otevřená není, protože Evropská komise nesplnila svůj slib a nevytvořila prováděcí předpis stanovící za jakých podmínek bude možné syntetická paliva používat)

 

„Škodovka potřebuje mít jasno, co dělat. Určitě bude, stejně jako jiné automobilky, vyrábět automobily se spalovacími motory pro jiné trhy. Ale nevidím logiku, aby se v Čechách vyráběla auta pro Afriku. Výroba se, myslím, tedy bude lokalizovat. Já tedy vidím perspektivu ve výrobě čistých aut,“ dodal ještě Niedermayer.