name | autoweek.cz
Škoda představila SUV pro Indii Kushaq
19.03.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Skupina Volkswagen doufá, že s pomocí značky Škoda konečně dosáhne na indickém trhu s vysokým potenciálem konečně úspěch. První krok učiní pomocí SUV Škoda Kushaq v mimořádně náročném segmentu. Jde o první model vyvinutý na základě nové strategie koncernu v Indii.
Malé crossovery jsou v Indii populární. Zaujímají významný podíl na trhu s obrovským potenciálem růstu. Skupina Volkswagen i značka Škoda se v Indii angažují mnoho let, ale nikdy zde nedosáhly očekávané výsledky. Značka Škoda přece jen dosáhla dílčí úspěchy a vybudovala si v Indii postavení prémiové značky. Proto dostala za úkol vylepšit postavení německé skupiny na indickém trhu.
Škoda Auto v Indii vyvinula novou modulární platformu MQB A0 IN, která ovšem není určena jen pro vozy vyráběné v Indii. Stane se základem pro celou škálu koncernových vozidel vyráběných a prodávaných po celém světě. Jde o cenově přijatelný základ, navržený speciálně pro indické podmínky, nicméně umožňující použití i té nejmodernější techniky a garantující vysokou kvalitu. Kushaq je proto svým způsobem nejdůležitějším SUV v historii značky Škoda.
Podle potřeb indických zákazníků
Crossover Kushaq dlouhý 4221 mm, světlou výškou 188 mm a 16“ koly (na přání 17“) přímo vychází z konceptu Vision In, představeného před rokem. Indové tento typ krátkých aut s velkou světlou výškou mají v oblibě, protože jsou ideální do přeplněných ulic velkoměst i pro rušné rozbité cesty mimo města. Kushaq má velmi dlouhý rozvor náprav 2651 mm, což umožňuje vytvořit velmi prostorný interiér a přidat zavazadlový prostor o objemu 385 l.
Jedním z detailů, které vychází z potřeb místního trhu, je standardně dodávaná klimatizace. Tu obsahuje už základní stupeň výbavy Active. Drobnou specialitou pro indické zákazníky je odkládací prohlubeň na přístrojové desce, do níž si může řidič bezpečně uložit svůj talisman pro štěstí.
Kushaq je založený na platformě MQB A0 In upravené konstruktéry společnosti Škoda Auto speciálně pro indický trh. Kushaq nabízí typické přednosti vozů Škoda ale je vytvořen na míru požadavkům indických zákazníků. Navíc až 95 % všech dílů bude mít od indických dodavatelů.
Jedním z důležitých faktorů, který je základem úspěchu na indickém trhu, je cenová dostupnost. Kushaq nemá ambici být nejlevnějším vozem v Indii, ale zákazníkům nabídne pro značku Škoda tak typický výborný poměr užitné hodnoty a ceny. Zákazníkům nabídne prostorný a praktický automobil s širokým rozpětím výbav. Škoda proto samozřejmě využila i mnoho existujících komponent a vyřadila příliš drahá konstrukční řešení. Z fotografií je patrné, že Kushaq přebírá mnoho dílů z modelu Kamiq - volant, přístroje (pouze analogové), dotykový displej a další.
Špičková technika
Na výběr jsou zážehové motory - tříválec 1,0 TSI/85 kW (115 k) nebo čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) kombinované se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo v případě tříválce automatickou šestistupňovou, zatímco čtyřválec může dostat sedmistupňovou DSG.
Škoda Kushaq je první automobil na indickém trhu, který standardně ve všech verzích přináší stabilizační systém ESC. To ukazuje důraz na bezpečnost. Kushaq může mít až šest airbagů, standardně má multikolizní brzdu, asistenční systémy jako volitelný Hill Hold Control nebo tempomat. Ve volitelné výbavě najdeme i systém sledování tlaku v pneumatikách nebo dešťový senzor. Od výbavy Ambition má Kushaq LED světlomety s krystalickým designem.
Dotykový displej infotainmentu má v závislosti na výbavě úhlopříčku 7“ nebo 10“ a umožňuje propojení s mobilním telefonem. Majitelé vozu tak mohou využít služby Škoda Connect a dodatečně získat funkci navigace z aplikačního obchodu Škoda.
Kushaq se vyvíjí a vyrábí v Indii
Od června 2018 zodpovídá Škoda Auto jménem koncernu Volkswagen za pokračování projektu India 2.0 a současně řídí aktivity značek Volkswagen, Audi, Porsche a Lamborghini v Indii. Celkem byla do projektu India 2.0 investována jedna miliarda eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje nových SUV a liftbacků. V rámci projektu India 2.0 vzniknou celkem čtyři vozy značek Škoda a Volkswagen postavené na platformě MQB-A0-IN - vždy se bude jednat o kompaktní SUV a liftback.
Vývoj probíhá v Technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno v lednu 2019. Technické znalosti indických inženýrů a přesná znalost místního trhu tak umožňují cíleně, pružněji a mnohem rychleji reagovat na měnící se potřeby indických zákazníků. Aktuálně zde pracuje více než 200 odborníků.
Platforma MQB-A0-IN již splňuje nové přísnější bezpečnostní a emisní normy platné v Indii. V další fázi budou vozy vyráběné v Indii vyváženy také do ostatních zemí. Nová Škoda Kushaq je první sériový vůz představený v rámci projektu India 2.0. U vozů je plánována vysoká úroveň lokalizace až 95 %. Proto Škoda Auto ve svém závodě v indické Púně zřídila novou linku, na níž se budou montovat vozy na platformě MQB. Příjem objednávek začne v červnu a první vozy Kushaq budou dodány v červenci.
Cílem je také dlouhodobé posílení pozice značek Škoda a Volkswagen na indickém trhu. Do roku 2025 chtějí dosáhnout společného tržního podílu ve výši 5 %. V roce 2020 bylo v Indii, která má více než 1,3 miliardy obyvatel, prodáno 2,5 milionu vozů, přičemž Škoda dodala zákazníkům 10 900 aut. V roce 2025 chce Škoda v Indii prodat přes 100 000 vozů.
Škoda Auto v Indii vyvinula novou modulární platformu MQB A0 IN, která ovšem není určena jen pro vozy vyráběné v Indii. Stane se základem pro celou škálu koncernových vozidel vyráběných a prodávaných po celém světě. Jde o cenově přijatelný základ, navržený speciálně pro indické podmínky, nicméně umožňující použití i té nejmodernější techniky a garantující vysokou kvalitu. Kushaq je proto svým způsobem nejdůležitějším SUV v historii značky Škoda.
Podle potřeb indických zákazníků
Crossover Kushaq dlouhý 4221 mm, světlou výškou 188 mm a 16“ koly (na přání 17“) přímo vychází z konceptu Vision In, představeného před rokem. Indové tento typ krátkých aut s velkou světlou výškou mají v oblibě, protože jsou ideální do přeplněných ulic velkoměst i pro rušné rozbité cesty mimo města. Kushaq má velmi dlouhý rozvor náprav 2651 mm, což umožňuje vytvořit velmi prostorný interiér a přidat zavazadlový prostor o objemu 385 l.
Jedním z detailů, které vychází z potřeb místního trhu, je standardně dodávaná klimatizace. Tu obsahuje už základní stupeň výbavy Active. Drobnou specialitou pro indické zákazníky je odkládací prohlubeň na přístrojové desce, do níž si může řidič bezpečně uložit svůj talisman pro štěstí.
Kushaq je založený na platformě MQB A0 In upravené konstruktéry společnosti Škoda Auto speciálně pro indický trh. Kushaq nabízí typické přednosti vozů Škoda ale je vytvořen na míru požadavkům indických zákazníků. Navíc až 95 % všech dílů bude mít od indických dodavatelů.
Jedním z důležitých faktorů, který je základem úspěchu na indickém trhu, je cenová dostupnost. Kushaq nemá ambici být nejlevnějším vozem v Indii, ale zákazníkům nabídne pro značku Škoda tak typický výborný poměr užitné hodnoty a ceny. Zákazníkům nabídne prostorný a praktický automobil s širokým rozpětím výbav. Škoda proto samozřejmě využila i mnoho existujících komponent a vyřadila příliš drahá konstrukční řešení. Z fotografií je patrné, že Kushaq přebírá mnoho dílů z modelu Kamiq - volant, přístroje (pouze analogové), dotykový displej a další.
Špičková technika
Na výběr jsou zážehové motory - tříválec 1,0 TSI/85 kW (115 k) nebo čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) kombinované se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo v případě tříválce automatickou šestistupňovou, zatímco čtyřválec může dostat sedmistupňovou DSG.
Škoda Kushaq je první automobil na indickém trhu, který standardně ve všech verzích přináší stabilizační systém ESC. To ukazuje důraz na bezpečnost. Kushaq může mít až šest airbagů, standardně má multikolizní brzdu, asistenční systémy jako volitelný Hill Hold Control nebo tempomat. Ve volitelné výbavě najdeme i systém sledování tlaku v pneumatikách nebo dešťový senzor. Od výbavy Ambition má Kushaq LED světlomety s krystalickým designem.
Dotykový displej infotainmentu má v závislosti na výbavě úhlopříčku 7“ nebo 10“ a umožňuje propojení s mobilním telefonem. Majitelé vozu tak mohou využít služby Škoda Connect a dodatečně získat funkci navigace z aplikačního obchodu Škoda.
Kushaq se vyvíjí a vyrábí v Indii
Od června 2018 zodpovídá Škoda Auto jménem koncernu Volkswagen za pokračování projektu India 2.0 a současně řídí aktivity značek Volkswagen, Audi, Porsche a Lamborghini v Indii. Celkem byla do projektu India 2.0 investována jedna miliarda eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje nových SUV a liftbacků. V rámci projektu India 2.0 vzniknou celkem čtyři vozy značek Škoda a Volkswagen postavené na platformě MQB-A0-IN - vždy se bude jednat o kompaktní SUV a liftback.
Vývoj probíhá v Technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno v lednu 2019. Technické znalosti indických inženýrů a přesná znalost místního trhu tak umožňují cíleně, pružněji a mnohem rychleji reagovat na měnící se potřeby indických zákazníků. Aktuálně zde pracuje více než 200 odborníků.
Platforma MQB-A0-IN již splňuje nové přísnější bezpečnostní a emisní normy platné v Indii. V další fázi budou vozy vyráběné v Indii vyváženy také do ostatních zemí. Nová Škoda Kushaq je první sériový vůz představený v rámci projektu India 2.0. U vozů je plánována vysoká úroveň lokalizace až 95 %. Proto Škoda Auto ve svém závodě v indické Púně zřídila novou linku, na níž se budou montovat vozy na platformě MQB. Příjem objednávek začne v červnu a první vozy Kushaq budou dodány v červenci.
Cílem je také dlouhodobé posílení pozice značek Škoda a Volkswagen na indickém trhu. Do roku 2025 chtějí dosáhnout společného tržního podílu ve výši 5 %. V roce 2020 bylo v Indii, která má více než 1,3 miliardy obyvatel, prodáno 2,5 milionu vozů, přičemž Škoda dodala zákazníkům 10 900 aut. V roce 2025 chce Škoda v Indii prodat přes 100 000 vozů.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz