name | autoweek.cz

Škoda Kodiaq činí další krůček k elektromobilitě
27.06.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Pro druhou generaci modelu Kodiaq nabídne Škoda poprvé také plug-in hybridní verzi, pro níž slibuje dojezd s elektrickým pohonem přes 100 km. Tím chce Škoda překlenout přechodnou dobu k plné elektromobilitě a získat dostatek prostředků na přechod k elektromobilitě.
Navzdory tvrzení českých médií koncern VW chce značku Škoda proměnit v plně elektrifikovanou. Do roku 2026 má uvést na trh čtyři plně elektricky poháněné modely - od malého po sedmimístné SUV. Na tuto proměnu si ale musí vydělat prodejem aut se spalovacími motory, především modelů s nejvyšší mírou zisku jako je Kodiaq. Současně ale jeho druhou generaci elektrifikuje nabídkou verze s plug-in hybridním pohonem.
Toto 476 cm dlouhé SUV je v očích mnohých dnes už zavrženíhodné a politicky nekorektní, zvláště s turbodieselem. Jenže přesně to evropští zákazníci požadují. Kodiaq je pro Škodu bestseller, jenž si už získal přízeň téměř 800 000 (dobře platících) kupujících, a ty všechny nemohou v Mladé Boleslavi jen tak zahodit (jako přišli o 160 000 kupujících Kodiaqu v Číně).
Nová generace je s 476 cm o 6 cm delší se zvětšeným rozvorem. Poskytuje víc místa ve třetí řadě sedmimístné verze a zavazadlový prostor narostl o 80 l.
Spalovací motor plug-in hybridu se spokojí se zdvihovým objemem 1,5 l a největší výkon systému je 150 kW (204 k). K dispozici budou také dva zážehové a dva vznětové motory s výkony v rozmezí výkonů 110 kW (150 k) až 150 kW (204 k). Nový základní zážehový motor 1,5 TSI/110 kW (150 k) je koncipován jako mild hybrid. Oba hybridní motory 1,5 TSI pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je navíc vybaven nejnovější generací systému automatického odpojování válců ACT+. Motory 2,0 TDI o výkonu 142 kW (193 k) a 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. K dispozici bude také asistent pro jízdu v dopravní zácpě, který může fungovat do rychlosti 60 km/h.
Interiér je vybaven 12,9“ dotykovým displejem. Přibylo také pár novinek ze sekce Simply Clever. Protože v budoucnu budou pouze varianty s automatem a volicí páka bude za volantem, bude středová konzole větší a nabídne víc místa pro variabilní držáky a duální Phone Box, který nabíjí dva smartphony současně a chrání je před přehřátím. Prototypy mají velký počet tlačítek. Škoda musela najít způsob, jak umístit stále víc funkcí na stále méně spínačů. Proto přichází se Smart Dials, které tvoří spodní konec středové konzole. Jedná se o tři klasické otočné ovladače, uprostřed nichž je malý displej. Každý ovladač bude zvládat několik funkcí. Tímto „Clever“ řešením chce Škoda propojit analogový a digitální svět.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz