name | autoweek.cz

Škoda Elroq: pod maskou klíčového modelu pro Mladou Boleslav

Škoda Elroq: pod maskou klíčového modelu pro Mladou Boleslav

01.07.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

S modelem Elroq uvede Škoda na trh dosud nejlevnější elektromobil koncernu VW. Pro budoucnost výroby aut v Mladé Boleslavi půjde o klíčový model, který má v nejbližší budoucnosti představovat největší část výrobního programu.

Škoda Auto uvede kompaktní SUV s elektrickým pohonem Elroq na trh ještě do konce roku. Do té doby jej ukazuje zatím jen pod maskovací fólií a přitom rozsáhle popisuje přednosti dosud ukrytého designu.

 

Elroq se alespoň na čas stane nejlevnějším elektrickým modelem koncernu VW - než jej v blízké budoucnosti vystřídají ještě menší modely ze španělské produkce počínaje Volkswagenem ID.2 resp. ID.2 all a jeho klonem Škoda Epiq.

 

Předpoklady pro úspěch, ale...

Elroq by se měl stát hlavním modelem vyráběným v Mladé Boleslavi po přesunu produkce modelu Octavia do Kvasin a postupném utlumování výroby menších aut se spalovacími motory (ty by ale měly vydržet až do roku 2030). Vstupem do v současné době velmi rychle rostoucího segmentu má rozhodně všechny předpoklady uspět, ovšem je třeba připomenout, že asijská konkurence už přichází s modernější technikou pohonu a akumulátorů.

 

Elroq jako další model na platformě MEB představuje elektrickou alternativu k modelu Karoq. Posune značku Škoda do nižšího segmentu než model Enyaq a současně bude podstatně nižší cenou představovat velkou konkurenci pro oproti původnímu plánu zdaleka ne tak úspěšnému modelu ID.3 značky Volkswagen.

 

Moderní technika a dostatek prostoru

Elroq ovšem rozhodně nebude levný produkt. Nabídne špičkovou techniku od 5,3“ digitálního přístrojového panelu a výkonného dotykového displeje 13“ vedle volantu přes nezbytnou kompletní nabídku asistentů až po head-up displej s technologií virtuální reality. Základní verze přijde samozřejmě s LED světlomety, za příplatek budou dostupné i LED Matrix světlomety se 36 segmenty. A protože Škoda vychází vstříc uživatelům, v Elroqu mají být i nadále tlačítka na volantu a dokonce i páka voliče je stále umístěna na středovém tunelu místo na sloupku řízení.

 

Elroq jako každý vůz Škoda nabídne dostatek vnitřního prostoru. Se 4480 mm je sice o téměř 200 mm kratší než Enyaq, ale má stejný rozvor 2770 cm, takže cestující na zadních sedadlech mají dost místa. Zavazadlový prostor má základní objem 470 l, jenž se sklopením zadních sedadel zvětši až na 1580 l.

 

Známé pohonné jednotky

V rámci modulárního systému se používají už známé pohonné jednotky. Základní verze Elroq 50 má trakční elektromotor na zadní nápravě. Poskytne špičkový výkon 125 kW (170 k) a akumulátor s kapacitou 55 kWh zajistí dojezd 360 km. Elroq 60 akumulátor s kapacitou 63 kWh poskytuje energii pro elektromotor o výkonu 150 kW (204 k). Oba menší akumulátory zvládnou rychlonabíjení výkonem nejvýš 125 kW.

 

Verze Elroq 85 a Elroq 85x používají akumulátor s kapacitou 82 kWh. Elroq 85 s pohonem zadních kol má maximální výkon 210 kW (286 k) a ujede 560 km. Elroq 85x, u něhož přídavný motor na přední nápravě zajišťuje pohon všech kol, dosahuje největší celkový výkon 220 kW (299 k). Pro akumulátor 83 kWh bude možný nabíjecí výkon 175 kW.