name | autoweek.cz
Škoda Auto v roce 2024 vyrobila 925 000 vozů
23.01.2025 | | Statistiky
Vloni bylo po celém světě vyrobeno o 4,2 % více vozů Škoda než v roce 2023. Škoda Auto rovněž zhotovila 280 000 systémů akumulátorů, milion převodovek a 500 000 motorů.
Škoda Auto v roce 2024 ve svých závodech po celém světě vyrobila 925 000 vozů, což představuje meziroční nárůst o 4,2 %. Závod v Mladé Boleslavi k tomu přispěl výrobou 575 000 vozů Škoda.
Vedle toho automobilka vyprodukovala víc než 280 000 systémů akumulátorů pro elektrické a plug-in hybridní vozy koncernu Volkswagen, víc než 1 milion převodovek a téměř 500 000 motorů.
V roce 2024 byla spuštěna výroba rekordního počtu nových a modernizovaných modelů - Scala, Octavia, Kylaq, Kamiq, Kodiaq a Kylaq, třetího vozu vyráběného v Indii v Puné pro Indii. Vyvrcholily rovněž přípravy montáže vozů ve Vietnamu a v Kazachstánu opustily montážní linku první vozy Kodiaq smontované z částečné rozložených sad (SKD).
„Rok 2024 byl z pohledu výroby jedním z nejnáročnějších let v historii automobilky Škoda Auto, a to zásluhou spuštění výroby rekordního počtu nových vozů, rozšiřováním našich kapacit v zahraničních závodech a další optimalizací výrobních procesů. Vloni jsme učinili důležité kroky pro zlepšení naší konkurenceschopnosti a efektivity, včetně logisticky náročného přemístění části výroby modelu Octavia do Kvasin. Díky tomu se na naší unikátní flexibilní lince v Mladé Boleslavi, kde vznikají jak vozy se spalovacími motory, tak elektromobily, uvolnila kapacita pro novou modelovou řadu Elroq,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Výrobu a logistiku Andreas Dick.
Výroba v ČR
Domácí závody se i nadále na celosvětové výrobě automobilů Škoda podílejí nejvíc. V Mladé Boleslavi vloni vzniklo 575 000 vozů (+3,4 %). V Mladé Boleslavi se vloni vyráběly modely Fabia a modernizované vozy Scala, Octavia a Kamiq spolu s plně elektrickou dvojicí Enyaq a Enyaq Coupé. Škoda Auto v roce 2024 vyrobila bezmála 80 000 vozů řady Enyaq.
Výrobní linka v Mladé Boleslavi se řadí mezi ojedinělá zařízení v koncernu Volkswagen díky možnosti souběžné výroby vozů se spalovacími motory na platformě MQB a elektromobilů na platformě MEB, což zvyšuje flexibilitu výroby a usnadňuje rychlou reakci na vývoj poptávky. V závěru roku proběhly finální přípravy na zahájení sériové výroby zcela nového modelu Elroq, jehož výrobní kapacita je stanovena až na 600 vozů denně.
V závodě v Kvasinách, který vloni oslavil 90 let existence, Škoda Auto vyrobila 248 000 vozů. Program zahrnuje především modely Karoq a nový Kodiaq, během roku zde přibyla modernizovaná Octavia.
Výroba komponent
Mladoboleslavský závod je rovněž významným výrobcem komponent. Vloni zde vzniklo téměř 500 000 motorů úsporné řady EA 211 a 355 000 přímo řazených převodovek MQ 200. Automobilka si také připomněla 125 let vlastního vývoje a výroby motorů s dosaženou produkcí 15 milionů motorů.
Důležitou součástí programu je kompletace systémů akumulátorů pro plug-in hybridní a elektrické vozy, jejichž výroba se postupně navyšuje. V roce 2024 opustilo rozšířenou linku v Mladé Boleslavi 227 000 trakčních akumulátorů pro elektromobily na platformě MEB, které využívají nejen vozy Škoda, ale také další značky koncernu Volkswagen, Audi nebo Seat/Cupra. Dalších 53 600 akumulátorů závod vyrobil pro plug-in hybridní modely. V prosinci 2024 dosáhla Škoda Auto milník 1 000 000 akumulátorů vyrobených od roku 2019.
Uhlíkově neutrální závod ve Vrchlabí si v roce 2024 připomněl 160 let existence a jeho produkce dosáhla 710 600 sedmistupňových automatických převodovek DSG 200. Ty se používají jak ve vozech Škoda, tak v modelech koncernu Volkswagen.
Zahraniční výroba a její význam pro značku Škoda
V Indii je Škoda Auto zodpovědná za obchodní i výrobní činnost celého koncernu Volkswagen a jeho značek. Země představuje pro značku Škoda další pilíř mimo Evropu a budoucí exportní centrum do zemí sdružení ASEAN, na Blízký východ, do Austrálie nebo na Nový Zéland.
V roce 2024 Škoda Auto ve svých dvou indických závodech vyrobila 32 800 vozů. V závodu v Puné se vyrábějí modely Slavia a Kushaq a v prosinci 2024 byla zahájena produkce zcela nového SUV Kylaq a o 30 % navýšena výrobní kapacita. Model Kylaq má přispět k dosažení 100 000 vozů prodaných v Indii v roce 2026. Místní logistické centrum připravuje modely Slavia a Kushaq na plně rozložené montážní sady (CKD), které se následně budou kompletovat v nově vybudovaném závodě ve Vietnamu. Na lince ve městě Čhatrapati Sambhádžínagar (dříve Aurangábád) probíhala vloni výroba SUV Kodiaq.
Na Slovensku, v závodě koncernu Volkswagen v Bratislavě, se od prosince 2023 vyrábí nová generace modelu Superb. Během roku 2024 opustilo linku 54 500 vozů této řady. Vývoj modelu Superb byl souběžně se sesterským vozem Volkswagen Passat svěřen značce Škoda v rámci programu Beta+.
V Číně probíhala výroba vozů Škoda ve městech Čchang-ša, Ning-po a Nan-ťing. Celková produkce modelů Octavia, Octavia Pro, Kamiq, Kamiq GT, Karoq, Kodiaq a Superb v roce 2024 už ale činila pouhých 15 200 vozů. Na Ukrajině v Solomonovu pokračovala montáž SUV Karoq.
Ve Vietnamu se v roce 2024 intenzivně připravovala výroba modelů Slavia a Kushaq z kompletně rozložených sad (CKD) dovezených z Indie. Plánované spuštění sériové produkce proběhne v prvním čtvrtletí letošního roku. Vietnam bude pro automobilku branou do dalších zemí společenství ASEAN.
V Kazachstánu se z částečně rozložených sad (SKD) vyrábějí modely Kodiaq, Karoq, Kamiq a Octavia. Vloni se zde vyrobilo prvních 1400 vozů. V roce 2025 plánuje Škoda rozšířit lokální montáž na bázi SKD i o model Superb.
Foto: Škoda Auto
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz