name | autoweek.cz
Škoda Auto představila novou identitu značky
31.08.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Škoda Auto představuje novou identitu značky Škoda a urychluje elektrickou ofenzívu - do roku 2026 jsou v plánu tři nové modely a další budou následovat. Škoda Auto v příštích pěti letech investuje dalších 5,6 miliard eur do elektromobility a 700 milionů eur do digitalizace.
V rámci akce Explore More Škoda Auto v Praze 450 hostům přímo a dalším prostřednictvím videopřenosu představila novou identitu značky Škoda. Ta zahrnuje nový designový jazyk, nové logo a velkou změnu firemní identity.
Škoda Auto současně ohlásila zrychlení a rozšíření své elektrické ofenzívy. Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Studie Vision 7S nabízí konkrétní pohled na jeden z těchto modelů. Podíl čistě elektrických vozů na prodeji značky Škoda má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 %. Škoda Auto investuje v příštích pěti letech dalších 5,6 miliard eur do elektromobility, 700 milionů eur do digitalizace a také 500 milionů eur do zaškolování a vzdělávání svých zaměstnanců.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, uvedl: „Dnešek je výjimečným dnem v historii společnosti Škoda Auto. Představujeme novou identitu značky, včetně nového loga, a novou firemní identitu. Prostřednictvím studie Vision 7S nabízíme konkrétní pohled na nový model Škoda, kterým rozšíříme produktové portfolio. Výrazně tak zrychlujeme naši elektrickou ofenzívu. Ještě intenzivněji se tak připravujeme na desetiletí transformace.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, řekl: „S novou identitou značky se Škoda přizpůsobuje elektrické budoucnosti, zaujímá jasnou pozici mezi konkurenty a zároveň se ještě zřetelněji vymezuje od ostatních značek koncernu Volkswagen. Posouváme tak značku Škoda na novou úroveň, abychom ji přizpůsobili novým potřebám a očekáváním zákazníků pokud jde o uživatelskou zkušenost, konektivitu a celou cestu zákazníka.“
Urychlení elektrické ofenzívy
Škoda Auto výrazně zrychlí svou elektrickou ofenzívu. Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektricky poháněné vozy. Kromě malého vozu, příbuzného s Volkswagenem ID.2 resp. konceptem ID. Life a vycházejícího ze zkrácené platformy MEB, jsou v plánu také kompaktní SUV a sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu o sedmimístném SUV nabízí studie Vision 7S. Ještě nedávno vedení Škody Auto ohlásilo uvedení tří elektromobilů menších (a levnějších) než Enyaq iV do roku 2030.
Do roku 2030 chce Škoda Auto dosáhnout podílu čistě elektricky poháněných modelů v Evropě přes 70 %. Ve fázi přechodu na elektromobilitu však Škoda posílí také svou nabídku vozů se spalovacími motory - ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů Superb a Kodiaq a v roce 2024 bude následovat modernizovaná Octavia.
Cílem Škody Auto je dosáhnout snížení flotilových emisí CO2 do roku 2030 v porovnání se stavem v roce 2020 o 50 %.
Škoda Auto představuje novou identitu značky
Škoda Auto přichází s nejradikálnější změnou firemní identity za posledních 30 let. Nová firemní identita bude postupně zaváděna na všech platformách – nejprve v informačních a komunikačních materiálech a od roku 2024 se začne objevovat na nově uváděných modelech. Nový design se promítne i do infotainmentu a dalších prvků vozů Škoda. Součástí modernizace budou také designové úpravy provozoven autorizovaných partnerů.
V marketingové komunikaci se bude klást výrazně větší důraz na nápis Škoda ve srovnání s firemním logem. Nová stylizace také využívá zcela jinou typografii, která pracuje se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami. Háček nad S, který reprezentuje důležitou součást českého historického dědictví značky Škoda, se nyní téměř ztrácí integrován do písmene S. Z průzkumů vyplynulo, že právě typografické logo je vhodnější z pohledu rozpoznatelnosti a identifikace.
Změnou, byť ne tak zásadní jako v případě typografického loga, prošel rovněž symbol okřídleného šípu. Nově bude logo značky Škoda vykresleno bez plastické 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na posun k větší digitalizaci komunikace.
Na vývoji nové firemní identity se pod vedením marketingového oddělení podíleli zaměstnanci z celé společnosti. Kromě toho se 2200 respondentů ze šesti klíčových trhů - České republiky, Německa, Itálie, Norska, Indie a Izraele - vyjádřilo k vybraným návrhům z celkem 165 verzí loga, aby společně definovali jeho budoucí podobu.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz