name | autoweek.cz

Škoda Auto hlásí úspěšné první pololetí

Škoda Auto hlásí úspěšné první pololetí

05.08.2024 | Vladimír Rybecký | Statistiky

Škoda Auto v prvním pololetí 2024 vykázala solidní hospodářské výsledky. Provozní zisk vzrostl na 1,149 miliardy eur (+26,1 %) a rentabilita tržeb posílila na 8,4 % (vloni 6,6 %). Automobilka dodala o 3,8 % více než ve stejném období vloni a poprvé je 4. nejprodávanější značkou v Evropě.

Škoda Auto dosáhla za prvních šest měsíců letošního roku solidní prodejní a hospodářské výsledky, což dokazují klíčové finanční ukazatele: tržby 13,652 miliardy eur na úrovni prvního pololetí roku 2023 (−0,7 %), provozní zisk vzrostl na 1,149 miliardy eur (+26,1 %) a rentabilita tržeb posílila na 8,4 % (před rokem: 6,6 %). Čistý peněžní tok dosáhl 1,408 miliardy eur (+135,8 %). Nárůst peněžního toku těží ze zvýšeného provozního zisku. Pozitivní vývoj provozního zisku je výsledkem především zlepšení skladby prodaných vozů, výhodného vývoje směnného kurzu a důsledného dodržování úsporných opatření v rámci programu Next Level Efficiency+.

 

Automobilka přitom od ledna do června zákazníkům po celém svět dodala 448 600 vozů, tedy o 3,8 % více než vloni. Za pozornost stojí zejména úspěch nejprodávanějšího modelu Octavia: dodávky zákazníkům meziročně vzrostly o 24,1 %.

 

Největší absolutní přírůstky zaznamenaly Německo, kde dodávky vozů Škoda zákazníkům vzrostly o 17,8 % (91 100 vozů, +13 800), Polsko (31 500, +4300), Francie (21 500, +3800) a Velká Británie (37 600, +3400). Mimořádně příznivý je také růst v jihoevropských zemích, jako jsou Chorvatsko (5500, +2100), Španělsko (17 500, +1900) a Itálie (19 300, +1800). Významný je vývoj v Turecku (18 800, +1300). vzrostly. V Německu Škoda zaznamenala historický posun na 4. příčku s tržním podílem 6,2 %.

 

Naopak nadále pokračuje pokles prodeje v Indii - už jen na 16 000 vozů z loňských 23 800 (−32,6 %), ačkoliv tento trh měl být se speciálně vyvinutými modely Kushak a Slavia náhradou za praktický odchod z kdysi nejvýznamnějšího trhu značky Číny (letos se tam prodalo jen 7100 vozů, což znamená další dramatický propad o 44,3 %).