name | autoweek.cz
Škoda Auto Exportérem roku 2012
19.12.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Škoda Auto získala po osmnácté v řadě titul Exportér roku 2012 v České republice. Škoda Auto stojí za 7,3 % objemu českého exportu za rok 2011. Soutěž se již tradičně koná pod záštitou Hospodářské komory ČR.
Škoda Auto opět získala ocenění Exportér roku v České republice. V roce 2011 automobilka dodala zákazníkům v zahraničí zboží a služby za 231 miliard korun. To odpovídá přibližně 7,3 % celkového exportního objemu České republiky.
„Znovuzískané ocenění Exportér roku nás velmi těší a odráží úspěšné mezinárodní vystupování naší společnosti,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva za oblast personalistiky. „Škoda Auto v minulých letech dokázala být úspěšná nejen na domácím trhu a v Evropě, ale i v řadě dalších zemí. Dnes prodává Škoda Auto automobily ve více než 100 zemích celého světa. Domácím trhem je a zůstává i nadále Česká republika, ale význam mezinárodních trhů stále roste. Celosvětové stabilní postavení je základem naší Růstové strategie, zejména když jsou trhy v Evropě vystaveny stále silnějšímu tlaku,“ říká Bohdan Wojnar.
Slavnostní předání cen soutěže, která se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky, se konalo v Praze. Škoda Auto obdržela titul Exportér roku z rukou předsedy senátu Milana Štěcha již po osmnácté v řadě, a to díky objemu vývozu v letech 1993-2011 a výsledkům v loňském roce.
Celkové tržby českého výrobce vzrostly v roce 2011 na téměř 253 miliard korun. To je o 15,1 % více, než v roce 2010. Z toho 231 miliard korun, resp. přes 90 % připadá na export. Škoda Auto dodala zákazníkům v roce 2011 celosvětově 879 200 vozů, což představuje nárůst o 15,3 % v porovnání s předchozím rokem, přičemž 821 000 vozů bylo dodáno zákazníkům na trhy mimo Českou republiku.
Také v roce 2012 pokračovala značka Škoda ve svém mezinárodním růstu. Od ledna do listopadu roku 2012 rostly celosvětové dodávky v porovnání s předchozím rokem o 6,9 % na 873 000 dodaných vozů. Nejsilnější růst zaznamenala značka Škoda na ruském trhu (+36,6 %), ve východní Evropě (+26 %), Indii (+24,4 %) a Číně (+7,1 %). V západní Evropě se značka rozvíjela podstatně lépe než celkový trh a na konci listopadu stála jen 1,5 % pod úrovní minulého roku.
„Společnost Škoda Auto i přes ztížené podmínky na trhu ukazuje svoji sílu a výkonnost. Loni v rámci Růstové strategie zahájila modelovou ofenzívu a to se odrazilo i na celkovém zvýšení odbytu,“ dodává Bohdan Wojnar. Do roku 2018 chce česká automobilka dosáhnout ročního prodeje minimálně 1,5 milionu vozů. Dalším krokem v modelové ofenzívě se na začátku roku 2013 stane nový model Škoda Octavia. Třetí generace nejprodávanějšího modelu značky Škoda znovu nastavuje standardy v segmentu kompaktních automobilů a je ústředním pilířem růstových plánů společnosti Škoda Auto.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz