name | autoweek.cz

Síť AAA Auto úspěšně čelí pandemii
07.10.2020 | Vladimír Rybecký | Autoservis
Skupina Aures Holdings letos prodá ve své síti AAA Auto zhruba 73 000 vozů, což bude pátý nejlepší výsledek v osmadvacetileté historii společnosti, a to i přes pokračující dopady pandemie koronaviru. Síť AAA Auto bude letos i přes pandemii expandovat a digitalizovat.
Skupina bude nadále pokračovat v expanzi, a to zejména v Polsku. Skupina roste i v České republice a na Slovensku, kde prostřednictvím rekonstrukcí nebo stěhování do výhodnějších lokalit zvyšuje kapacitu jednotlivých autocenter. Ve své rozvojové strategii skupina vsadila na digitalizaci prodejních i vnitřních procesů, do kterých během dvou let bude investovat 5 milionů eur.
Zhodnocení 9 měsíců roku 2020
„Pandemie koronaviru těžce zasáhla celý automotive sektor. Naše autocentra byla pět týdnů na přelomu března a dubna v České republice a na Slovensku zcela uzavřena, v Polsku a Maďarsku byl omezen volný pohyb osob. Přesto se nám následně podařilo opět obchodování poměrně rychle obnovit. Po postupném uvolnění opatření jsme se postupně v srpnu dostali na 90 % prodejního výkonu ve srovnání s dobou před pandemií a v září jsme se již přiblížili 100 %. To je velký rozdíl oproti trhu nových vozů, který poklesl o více než čtvrtinu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA Auto.
V době uzavření prodejen AAA Auto zareagovalo nabídkou prodeje vozů on-line, a to se setkalo s úspěchem. Je už dokonce možné objednat automobil a nechat si ho dodat až domů, což potvrzuje velkou důvěru kupujících v obchodního partnera. Aures Holding vidí v této formě prodeje velký potenciál, a to zejména u mladších klientů, i když podíl této služby je stále ještě malý.
Za 10 měsíců skupina v síti AAA Auto prodala 56 000 vozů, z toho v České republice 31 700, v Polsku 10 300, na Slovensku 10 700 a v Maďarsku 2550. Síť má ve střední Evropě stabilně v nabídce celkem přibližně 12 000 vozů, z toho v České republice 8000. Celkově letos chce dosáhnout prodej 73 000 vozů, což by i přes pokles vůči loňskému roku měl být pátý nejlepší výsledek v historii společnosti. V těchto dnech skupina dosáhla historický počet 2,5 milionu zákazníků, kteří za 28 let existence společnosti prodali nebo koupili vůz.
„Jsme samozřejmě vděčni za ekonomickou pomoc, kterou poskytují jednotlivé vlády v zemích, kde působíme. Díky ní jsme mohli zachovat mnoho pracovních míst, která bychom jinak museli zrušit a také můžeme začít opět postupně expandovat,“ konstatovala Karolína Topolová
Situace na trhu
„Trh zažívá nedostatek ojetých vozů, způsobený zejména dvěma faktory - omezení výroby a prodeje nových aut, takže trh negeneruje mladé ojetiny, a omezení dovozu ojetých aut. Důsledkem je růst cen ojetin, který začal během léta a během několika týdnů může dosáhnout 10 až 15 %,“ upozornila Karolína Topolová.
Na právě probíhající druhou vlnu koronavirové pandemie se síť AAA Auto dobře připravila. „Provádíme ozonovou desinfekci vozů i poboček, pro zákazníky jsou k dispozici desinfekční gely i jednorázové rukavice. Prodej vozidel do značné míry probíhá venku, mimo uzavřené prostory, na čerstvém vzduchu. V kancelářích zákazníky od personálu oddělují přepážky z organického skla. Umožňujeme i nákup vozů on-line, bez nutnosti návštěvy pobočky,“ dodala Karolína Topolová.
V České republice se kvůli zvýšení kapacity přestěhovala do nových, větších prostor pobočka v Liberci. Nabídka autocentra se díky tomu zvýšila až na 400 aut, což je dvojnásobek původního počtu. „Celková investice do spuštění autocentra byla téměř 4 miliony korun. K tomu je samozřejmě nutno započítat ještě hodnotu vystavených vozů, která je přibližně 70 milionů korun. Stavba vyšla zhruba na 85 milionů korun,“ dodala Karolína Topolová.
Digitalizace
Další cestou ke zvýšení objemu prodejů je digitalizace prodejních a interních procesů. „Jde nám zejména o rychlejší obsluhu zákazníků, individuálnější přístup a vyšší míru spokojenosti. Chceme podávat ještě transparentnější informace o jednotlivých vozech. Naším cílem je co nejsrozumitelněji provádět zákazníka náročným procesem pořízení i prodeje vozidla,“ uvedl Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab, která pracuje na inovacích pro celou skupinu Aures Holdings. Plnohodnotný on-line prodej se nabízí v ČR, na Slovensku a v Polsku.
Digitalizaci výrazně urychlila právě pandemie koronaviru, kvůli které musela společnost po uzavření poboček na základě vládních opatření prakticky přes noc přejít na on-line prodej vozů. „To je model, který chceme rozvíjet i do budoucna a v digitalizaci je to jeden z našich hlavních směrů,“ dodal Gálik.
Celkem bude skupina do digitalizace v tomto a příštím roce investovat 5 milionů eur a pro realizaci projektů v této oblasti již vytvořila 20 nových pracovních míst - v současné době je to jedna z mála divizí, která hledá nové zaměstnance.
Skupina Aures Holdings zahrnuje v České republice značky AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont, AuresLab, Mototechna Drive, Mototechna Classic a Fleet Hero. Na Slovensku jsou to AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, v Polsku AAA Auto a AAA Auto Premium a v Maďarsku AAA Auto. Skupina ve čtyřech zemích zaměstnává celkem 2400 lidí. Aktuálně je v rámci skupiny 44 výkupních a prodejních poboček ve čtyřech zemích - 22 v České republice, 9 v Polsku, 12 na Slovensku a jedno v Maďarsku. Má také tři call centra - dvě v ČR (Praha a Ostrava) a jedno v polských Katowicích. Celkem má momentálně skupina v nabídce 12 000 vozů každý den, z toho 8000 v České republice.
Zhodnocení 9 měsíců roku 2020
„Pandemie koronaviru těžce zasáhla celý automotive sektor. Naše autocentra byla pět týdnů na přelomu března a dubna v České republice a na Slovensku zcela uzavřena, v Polsku a Maďarsku byl omezen volný pohyb osob. Přesto se nám následně podařilo opět obchodování poměrně rychle obnovit. Po postupném uvolnění opatření jsme se postupně v srpnu dostali na 90 % prodejního výkonu ve srovnání s dobou před pandemií a v září jsme se již přiblížili 100 %. To je velký rozdíl oproti trhu nových vozů, který poklesl o více než čtvrtinu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA Auto.
V době uzavření prodejen AAA Auto zareagovalo nabídkou prodeje vozů on-line, a to se setkalo s úspěchem. Je už dokonce možné objednat automobil a nechat si ho dodat až domů, což potvrzuje velkou důvěru kupujících v obchodního partnera. Aures Holding vidí v této formě prodeje velký potenciál, a to zejména u mladších klientů, i když podíl této služby je stále ještě malý.
Za 10 měsíců skupina v síti AAA Auto prodala 56 000 vozů, z toho v České republice 31 700, v Polsku 10 300, na Slovensku 10 700 a v Maďarsku 2550. Síť má ve střední Evropě stabilně v nabídce celkem přibližně 12 000 vozů, z toho v České republice 8000. Celkově letos chce dosáhnout prodej 73 000 vozů, což by i přes pokles vůči loňskému roku měl být pátý nejlepší výsledek v historii společnosti. V těchto dnech skupina dosáhla historický počet 2,5 milionu zákazníků, kteří za 28 let existence společnosti prodali nebo koupili vůz.
„Jsme samozřejmě vděčni za ekonomickou pomoc, kterou poskytují jednotlivé vlády v zemích, kde působíme. Díky ní jsme mohli zachovat mnoho pracovních míst, která bychom jinak museli zrušit a také můžeme začít opět postupně expandovat,“ konstatovala Karolína Topolová
Situace na trhu
„Trh zažívá nedostatek ojetých vozů, způsobený zejména dvěma faktory - omezení výroby a prodeje nových aut, takže trh negeneruje mladé ojetiny, a omezení dovozu ojetých aut. Důsledkem je růst cen ojetin, který začal během léta a během několika týdnů může dosáhnout 10 až 15 %,“ upozornila Karolína Topolová.
Na právě probíhající druhou vlnu koronavirové pandemie se síť AAA Auto dobře připravila. „Provádíme ozonovou desinfekci vozů i poboček, pro zákazníky jsou k dispozici desinfekční gely i jednorázové rukavice. Prodej vozidel do značné míry probíhá venku, mimo uzavřené prostory, na čerstvém vzduchu. V kancelářích zákazníky od personálu oddělují přepážky z organického skla. Umožňujeme i nákup vozů on-line, bez nutnosti návštěvy pobočky,“ dodala Karolína Topolová.
V České republice se kvůli zvýšení kapacity přestěhovala do nových, větších prostor pobočka v Liberci. Nabídka autocentra se díky tomu zvýšila až na 400 aut, což je dvojnásobek původního počtu. „Celková investice do spuštění autocentra byla téměř 4 miliony korun. K tomu je samozřejmě nutno započítat ještě hodnotu vystavených vozů, která je přibližně 70 milionů korun. Stavba vyšla zhruba na 85 milionů korun,“ dodala Karolína Topolová.
Digitalizace
Další cestou ke zvýšení objemu prodejů je digitalizace prodejních a interních procesů. „Jde nám zejména o rychlejší obsluhu zákazníků, individuálnější přístup a vyšší míru spokojenosti. Chceme podávat ještě transparentnější informace o jednotlivých vozech. Naším cílem je co nejsrozumitelněji provádět zákazníka náročným procesem pořízení i prodeje vozidla,“ uvedl Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab, která pracuje na inovacích pro celou skupinu Aures Holdings. Plnohodnotný on-line prodej se nabízí v ČR, na Slovensku a v Polsku.
Digitalizaci výrazně urychlila právě pandemie koronaviru, kvůli které musela společnost po uzavření poboček na základě vládních opatření prakticky přes noc přejít na on-line prodej vozů. „To je model, který chceme rozvíjet i do budoucna a v digitalizaci je to jeden z našich hlavních směrů,“ dodal Gálik.
Celkem bude skupina do digitalizace v tomto a příštím roce investovat 5 milionů eur a pro realizaci projektů v této oblasti již vytvořila 20 nových pracovních míst - v současné době je to jedna z mála divizí, která hledá nové zaměstnance.
Skupina Aures Holdings zahrnuje v České republice značky AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont, AuresLab, Mototechna Drive, Mototechna Classic a Fleet Hero. Na Slovensku jsou to AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, v Polsku AAA Auto a AAA Auto Premium a v Maďarsku AAA Auto. Skupina ve čtyřech zemích zaměstnává celkem 2400 lidí. Aktuálně je v rámci skupiny 44 výkupních a prodejních poboček ve čtyřech zemích - 22 v České republice, 9 v Polsku, 12 na Slovensku a jedno v Maďarsku. Má také tři call centra - dvě v ČR (Praha a Ostrava) a jedno v polských Katowicích. Celkem má momentálně skupina v nabídce 12 000 vozů každý den, z toho 8000 v České republice.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz