name | autoweek.cz
![Siemens vybuduje elektrickou dálnici pro kamiony](/pic/siemens_ehighway/eHighway_01.jpg)
Siemens vybuduje elektrickou dálnici pro kamiony
21.08.2017 | Vladimír Rybecký | Trendy
Siemens pokračuje v přípravách přechodu alespoň části nákladní dopravy k elektromobilitě. Nyní hodlá na veřejné dálnici v Německu vybudovat první zkušební úsek eHighway s trolejovým vedením pro napájení elektricky poháněných kamionů.
Siemens představil koncept eHighway v roce 2012. Umožňuje hybridním kamionům, kombinujícím pohon vznětovým motorem s elektromotorem, jízdu na elektrický pohon ale nikoliv s napájením z akumulátorů, ale z trolejí. Kamiony proto musejí být vybaveny speciálními pantografy.
Projekt eHighway se testoval ve spolupráci se švédským výrobcem nákladních vozidel Scania na 2 km dlouhém úseku silnice na předměstí Stockholmu. Nyní Siemens ve spolupráci se spolkovým státem Hesensko připravuje vybudování 10 km dlouhého úseku na dálnici A5 mezi překladištěm Zeppelinheim/Cargo City Süd na letišti ve Frankfurtu a zónou Darmstadt/Weiterstadt.
Úsek bude po realizaci celého projektu využíván ke skutečné dopravě. Budou zde jezdit speciální kamiony s hybridním pohonem. Pokud se budou pohybovat pod trolejovým vedením, pojedou na čistě elektrický pohon, po opuštění úseku eHighway naskočí vznětový motor. Podle analýzy Siemensu by provoz měl pracovat s dvojnásobnou účinností než při dopravě s vozidly poháněnými jen spalovacím motorem při současném snížení lokálních emisí.
Projekt eHighway se testoval ve spolupráci se švédským výrobcem nákladních vozidel Scania na 2 km dlouhém úseku silnice na předměstí Stockholmu. Nyní Siemens ve spolupráci se spolkovým státem Hesensko připravuje vybudování 10 km dlouhého úseku na dálnici A5 mezi překladištěm Zeppelinheim/Cargo City Süd na letišti ve Frankfurtu a zónou Darmstadt/Weiterstadt.
Úsek bude po realizaci celého projektu využíván ke skutečné dopravě. Budou zde jezdit speciální kamiony s hybridním pohonem. Pokud se budou pohybovat pod trolejovým vedením, pojedou na čistě elektrický pohon, po opuštění úseku eHighway naskočí vznětový motor. Podle analýzy Siemensu by provoz měl pracovat s dvojnásobnou účinností než při dopravě s vozidly poháněnými jen spalovacím motorem při současném snížení lokálních emisí.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz