name | autoweek.cz

Sériová výroba sedanu Aurus Senat byla zahájena

Sériová výroba sedanu Aurus Senat byla zahájena

01.06.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

V závodě Sollers Ford v ruském městě Jelabuga byla zahájena sériová výroba prémiových sedanů Aurus Senat. S tímto vozem už delší dobu jezdí ruský president Vladimir Putin.
Výrobní závod Ford Sollers se nachází v Jelabuze v Tatarstánské republice. Montáž ruských exkluzivních vozů probíhá v nové budově závodu s vlastní svařovací linkou určenou pro značku Aurus. Letos by z montážní linky mělo sjet až 350 vozidel Aurus Senat a roční výrobní program je 600 sedanů. Později se k sedanu přidá crossover Komendant, který bude vyrábět ve větším množství. Produkce by měla dosáhnout své konstrukční kapacity 5000 vozů ročně do roku 2024.
 
Na základě Putinovy ​​objednávky ruské firmy pracují na vývoji tohoto vozu od roku 2012, původně pod názvem projekt Kortež (Cortege). Uvádí se, že do výrobních zařízení bylo investováno 6,6 miliardy rublů (přibližně 74 milionů eur). Doposud existovaly pouze jednotlivé kusy ruského státního vozu, s nimiž jezdí i president Putin od své inaugurace v květnu 2018. „Jedná se o kvalitní auto, které splňuje celosvětové standardy,“ řekl Vladimir Putin prostřednictvím videokonference na začátku výroby montážní linky.
 
Ministr průmyslu a obchodu Ruské federace Denis Manturov při zahájení výroby hovořil o úrovni lokalizace produkce: „Dnes dosahujeme 53 % a naším úkolem je do konce roku 2023 zvýšit úroveň lokalizace na 80 %. Ve srovnání s jinými ruskými výrobci, i když vezmeme v úvahu plány implementace výroby, které dnes existují, to bude nejvíce ruské auto.“
 
Cena automobilů z prvních sérií, lišících se speciální výbavou, bude asi 22 milionů rublů (6,2 milionu korun). Až později dostupná základní verze Senátu bude stát 18 milionů rublů  (5,1 milionu korun). Podle předběžných údajů první vozy zamíří k ruským zákazníkům od 7. června.
 
Podle generálního ředitele Aurusu Adila Širinova se projekt rychle vyplatí - už za šest let místo původně plánovaných sedmi. Širinov uvedl, že 70 % vozidel je určeno na export, především na trhy Středního východu a severní Afriky, ale v budoucnosti se zaměří také na Čínu, Latinskou Ameriku a Evropu. Už v březnu 2020 vedení Aurusu oznámilo, že počet předobjednávek na sedan Senat přesáhl 700 kusů. Podle výrobce už existuje také plně vyvinutá varianta Aurus s vodíkovým pohonem.
 
Veřejnosti se Aurus Senat oficiálně představil v srpnu 2018 na autosalonu v Moskvě a poté byl v březnu 2019 vystaven i s prodlouženou limuzínou vystaven na autosalonu v Ženevě. V základní podobě je Aurus Senat dlouhý 5630 mm s rozvorem náprav 3300 mm. Pohání jej motor NAMI V8 4,4 l Twin Turbo vyvinutý ve spolupráci s Porsche Engineering a dosahující výkon 440 kW (600 k) a točivý moment 880 N.m doplněný o elektromotor s výkonem 46 kW (63 k). Převodovka je devítistupňová automatická KATE, poháněná jsou všechna kola. Pohotovostní hmotnost je 2700 kg. Prodloužená verze je dlouhá 6620 mm a v pancéřované verzi má hmotnost 6200 kg. Na vývoji vozu se spolu s výzkumným ústavem NAMI podílela kanadská společnost Magna International (jejím významným majitelem je Oleg Děripaska).